Dakaras po ketvirto etapo: po avarijos krito dar viena Dakaro legenda

Jeigu kažkur organizuojamos lažybos, kuriame Dakaro greičio ruože bus padaryta geriausia ralio nuotrauka, statyti patartume už ketvirtą etapą. 

 C.Despresas baigė Dakaro ralį po avarijos.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 C.Despresas baigė Dakaro ralį po avarijos.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 C.Despresas baigė Dakaro ralį po avarijos.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Despresas baigė Dakaro ralį po avarijos.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Despresas baigė Dakaro ralį po avarijos.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Despresas baigė Dakaro ralį po avarijos.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Despresas baigė Dakaro ralį po avarijos.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Despresas baigė Dakaro ralį po avarijos.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Despresas baigė Dakaro ralį po avarijos.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 C.Despresas baigė Dakaro ralį po avarijos.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 C.Despresas baigė Dakaro ralį po avarijos.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 C.Despresas baigė Dakaro ralį po avarijos.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 C.Despresas baigė Dakaro ralį po avarijos.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 C.Despresas baigė Dakaro ralį po avarijos.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Ketvirtasis greičio ruožas buvo itin negailestingas.<br> V.Dranginio nuotr.
 Ketvirtasis greičio ruožas buvo itin negailestingas.<br> V.Dranginio nuotr.
 Ketvirtasis greičio ruožas buvo itin negailestingas.<br> V.Dranginio nuotr.
 Ketvirtasis greičio ruožas buvo itin negailestingas.<br> V.Dranginio nuotr.
 Ketvirtasis greičio ruožas buvo itin negailestingas.<br> V.Dranginio nuotr.
 Ketvirtasis greičio ruožas buvo itin negailestingas.<br> V.Dranginio nuotr.
 Ketvirtasis greičio ruožas buvo itin negailestingas.<br> V.Dranginio nuotr.
 Ketvirtasis greičio ruožas buvo itin negailestingas.<br> V.Dranginio nuotr.
 Ketvirtasis greičio ruožas buvo itin negailestingas.<br> V.Dranginio nuotr.
 Ketvirtasis greičio ruožas buvo itin negailestingas.<br> V.Dranginio nuotr.
 Ketvirtasis greičio ruožas buvo itin negailestingas.<br> V.Dranginio nuotr.
 Ketvirtasis greičio ruožas buvo itin negailestingas.<br> V.Dranginio nuotr.
 Ketvirtasis greičio ruožas buvo itin negailestingas.<br> V.Dranginio nuotr.
 Ketvirtasis greičio ruožas buvo itin negailestingas.<br> V.Dranginio nuotr.
 Ketvirtasis greičio ruožas buvo itin negailestingas.<br> V.Dranginio nuotr.
 Ketvirtasis greičio ruožas buvo itin negailestingas.<br> V.Dranginio nuotr.
Daugiau nuotraukų (15)

Lrytas.lt

Jan 10, 2018, 11:43 AM, atnaujinta Jan 10, 2018, 12:32 PM

Startas vienoje eilėje po 15 motociklininkų ir 4 automobilius Ramiojo vandenyno pakrantėje, kelių dešimčių kilometrų ruožas pajūriu, po to perėjęs į kopas ir kanjonus su daugybe „fesh-fesh“ tipo dulkių. 

Ar gali lenktynės atrodyti romantiškiau? Bet taip atrodo tik žiūrovams. Dalyviams ketvirtas etapas buvo pažymėtas gausybe dulkių (startuojant po kelis vienu metu, jų išvengti neįmanoma) bei daugybe progų apvirsti (važiuojant kanjonais, tai itin paprasta). 

O ir smulkaus tarsi miltai „fesh-fesh“ vadinamo smėlio tuose kanjonuose yra daugiau nei norėtųsi. Dalyviai tai pajuto visu gražumu. Dulkės ribojo matomumą, lindo į visus įmanomus tarpus, o organizatorių parengtos greičio ruožų vietos vertė klysti vieną po kito. Net ir Ponas Dakaras Stephane'ą Peterhansel'į. 

Skirtingi lietuvių pasirodymai 

Bėda po vieną nevaikšto. Tai – ne šiaip posakis, o Dakaro apibūdinimas, kurį Benediktas Vanagas įsidės į galvą bent iki kito greičio ruožo. 

Greičio ruožo pradžioje sulūžęs „Toyota Hilux“ pusašis, viduryje – nuvirtimas nuo kanjono į išdžiuvusią upės vagą, o po to sekęs ilgas remontas kainavo ne vieną valandą. 

Nors pirmoji greičio ruožo dalis nuteikė puikiai – B.Vanago ir S.Rozwadowskio ekipažas kurį laiką važiavo 15-oje vietoje, tačiau vėliau patyrė avariją, krito gerokai žemiau ir finišą pasiekė jau sutemus. 

„Tokią trasą įveikti dieną ne kiekvienam, naktį reikalas pasunkėja bent porą kartų. Iš esmės, pavojingi žaidimai: akmenys, nepravažiuojami fesh fesh baseinai su suklimpusiais automobiliais, smėlis, išdžiuvusių upių kanjonai. 

Šiame Dakare rezultato jau nebus, tačiau turime atlikti darbą, kurio atvažiavome“, – sakė B.Vanagas po finišo.

Pasikankino ir Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas. Kiekvieną dieną važiuojantys „Top 30“ ribose, sportininkai saugo automobilį, važiuoja su didele atsarga ir rezultatas rodo, kad tokia taktika pasiteisina. 

Tačiau ketvirtame etape jie nenusaugojo padangų – po smūgio į feš-feše pasislėpusius akmenis ekipažas iš karto prakirto tris padangas ir ne tik sunaudojo visas savo turėtas atsargines, dvi pasiskolino iš V.Žalos ekipažo, bet ir į finišą atvažiavo tik ant dviejų ratų.

Patekęs į sunkvežimio dulkes, ekipažas vieno metu prakirto net tris padangas, o tęsdamas lenktynes paliko dar du. Laimei, tautietį iš bėdos išgelbėjo Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas, paskolinęs du atsarginius ratus.

„Daugiau nei 10 metų Dakare, bet pirmą kartą į finišą atvažiuoju ant dviejų ratų. Išlindo prieš mus sunkvežimis ir kaip kalėm – vienu metu tris padangas palikom, po to dar du. Ačiū labai Vaidui su Sauliumi, kad sustojo, pasidalino savo atsarginiais ratais,“ – net ir po košmariškos etapo pabaigos šypsodamasis pasakojo Antanas Juknevičius.

„Sprogus dar dviems ratams galvojome stovėti, palaukti pagalbos, bet nusprendėm, kad reikia atropoti iki finišo. Dar ir neblogas rezultatas kaip be dviejų ratų.“

Neįtikėtinu būdu jiems pavyko finišuoti 30-iems, o bendroje įskaitoje nukristi ne taip ir daug – į 25-ą poziciją. 

Geriausiai pasirodė Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu. Pasikankinę trečiame etape dėl kaistančio variklio, ketvirto pradžioje jie turėjo problemų su automobilio elektronika. Tačiau šią pavyko išspręsti ir kartais pamojuodami kastuvais, jie nusikapstė iki finišo 25-oje vietoje, o bendroje įskaitoje pakilo į 24-ą. 

Vienintelis lietuvis motociklininkas Balys Bardauskas dar priartėjo tikslo – finišo – link. Ir iš triženklės pozicijos pakilo į dviženklę – ketvirtame greičio ruože jis buvo 96-as. Tiesa, bendroje įskaitoje jo pozicija – 108-a.

Naujas laimėtojas, senas lyderis 

Ketvirto Dakaro etapo mūšį automobilių įskaitoje laimėjo Sebastienas Loebas. Prancūzas puikiai jaučia, kad šiemet yra turbūt paskutinis jo šansas nugalėti Dakare („Team Peugeot Total“ komanda kitąmet čia nebedalyvaus) ir spaudžia kiek tik gali. 

O antradienį prasidėję klasikinį ralį šiek tiek primenantys ruožai – vieta, kur devyniskart pasaulio klasikinio ralio čempionas jaučiasi geriausiai. Todėl nenuostabu, kad visame ruože jie su komandos draugu S.Peterhanseliu keitėsi vietomis, kol netoli finišo pastarasis prarado apie 3-4 minutes keisdamas ratą ir nukrito į trečią vietą.

Tuo tarpu tarp dviejų prancūzų įsiterpė dar vienas „Peugeot“ komandos atstovas Carlosas Sainzas. 

Lenktynes baigė avarija

Ketvirtame ruože savo kovą dėl aukščiausių pozicijų smarkiai komplikavo du „Red Bull“ atletai, iki šiol važiavę „Top 3“: Cyrilis Despres ir Nasseras Al-Attiyahas. 

Abu tam tikru metu buvo tarp lyderių, abu ruožo viduryje pridarė klaidų ir abu ketvirtą greičio ruožą prakeiks. 

Tiesa, katarietis bendroje įskaitoje vis dar ketvirtas, tačiau nuo lyderio S.Peterhanselio atsilieka jau valanda, tuo tarpu C.Despres 2018-ųjų Dakaras baigėsi – jis patyrė avariją ir nepataisomai sugadino savo „Peugeot“.  

„Čia svarbu kiekvieną dieną prarasti kuo mažiau laiko. Aš nenorėjau važiuoti pirmas rytoj be jokių orientacinių vėžių, tačiau yra kaip yra. Tai bus sudėtinga diena. O šiandien greičio ruožas – puikus. 

Jis labai ilgas, o kai kurios kopos – itin sudėtingos“, – įspūdžius po finišo pasakojo S.Loebas. 

Juoda diena britui 

Kur jau kur, bet motociklų įskaitoje nugalėtoją atspėti yra sudėtingiausia. Jeigu po trečio greičio ruožo lyderio pozicijoje gana neblogai jautėsi Samas Sunderlandas, tai ketvirtas „Red Bull KTM Factory Team“ atstovui priminė košmarą. 

2017-ųjų Dakaro nugalėtojas nebuvo labai greitas ir pirmoje greičio ruožo pusėje važiavo tik antrajame dešimtuke, tačiau bandydamas vytis lyderius patyrė avariją ir baigė pasirodymą šiais metais. 

Ketvirtame etape motociklininkų įskaitoje nugalėjo Adrienas van Beverenas su „Yamaha“, tapęs lyderiu ir bendroje įskaitoje. 

Būtų naivu tikėtis, kad toje pačioje vietoje jis išliks ir trečiadienį: lyderiai čia keičiasi labai sparčiai, o skirtumas tarp pirmo ir dešimto motociklininkų – vos 14 minučių, kai bendras įveiktas laikas jau didesnis nei 11 valandų. 

Pavyzdžiui, automobilių įskaitoje pirmą ir dešimtą ekipažus skiria 4 valandos. 

Sunkvežimių įskaitoje į aukščiausias pozicijas beveik grįžo „Kamaz – Master“ komanda: jos atstovai Eduardas Nikolaevas, Airatas Mardeevas ir Anton Shibalovas ilgą laiką važiavo 1-2-3 vietose. 

Tačiau prieš finišą padarytos klaidos lėmė, kad pirmas šį pasiekė E. Nikolaevas, o antras – Federico Villagra, pagrindinis šio konkurentas bendroje įskaitoje. Tačiau skirtumas tarp jų – jau 37 minutės. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.