Septintasis Dakaro ruožas: Vaidotas Žala nustebino greičiu ir pasiekė rekordinį finišą

Šeštadienį Dakaro ralio dalyviai startavo septintajame greičio ruože iš neoficialios Bolivijos sostinės La Pazo į už daugiau nei 700 km. esantį Ujunį.

 V.Žala ir S.Jurgelėnas.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas.<br> V.Dranginio nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis<br> Komandos nuotr.
 B.Vanagas ir S.Rozwadowskis.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanagas ir S.Rozwadowskis.<br> E.Buiko nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas.<br> V.Dranginio nuotr.
 A.Juknevičiaus komanda per poilsio dieną pertvarkė visą automobilį.<br>Komandos nuotr.
 A.Juknevičiaus komanda per poilsio dieną pertvarkė visą automobilį.<br>Komandos nuotr.
 S.Jurgelėnas pakeliui spėjo nusnausti.<br>V.Žalos nuotr. 
 S.Jurgelėnas pakeliui spėjo nusnausti.<br>V.Žalos nuotr. 
 V.Žala ir S.Jurgelėnas.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas.<br> V.Dranginio nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis<br> Komandos nuotr.
 B.Vanagas ir S.Jurgelėnas.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanagas ir S.Jurgelėnas.<br> E.Buiko nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis<br> Komandos nuotr.
 B.Vanagas ir S.Rozwadowskis.<br> M.Chytka nuotr.
 B.Vanagas ir S.Rozwadowskis.<br> M.Chytka nuotr.
 B.Vanagas ir S.Rozwadowskis.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanagas ir S.Rozwadowskis.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanagas ir S.Rozwadowskis.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanagas ir S.Rozwadowskis.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanagas ir S.Rozwadowskis.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanagas ir S.Rozwadowskis.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanagas ir S.Rozwadowskis.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanagas ir S.Rozwadowskis.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanagas ir S.Rozwadowskis.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanagas ir S.Rozwadowskis.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanagas ir S.Rozwadowskis.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanagas ir S.Rozwadowskis.<br> E.Buiko nuotr.
B.Bardauskas pasiruošė startui.<br> M.Dubickienės nuotr.
B.Bardauskas pasiruošė startui.<br> M.Dubickienės nuotr.
B.Bardauskas pasiruošė startui.<br> M.Dubickienės nuotr.
B.Bardauskas pasiruošė startui.<br> M.Dubickienės nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
Daugiau nuotraukų (28)

Lrytas.lt

Jan 13, 2018, 6:51 PM, atnaujinta Jan 14, 2018, 1:08 PM

Šis greičio ruožas ypatingas tuo, kad po finišo draudžiama mechanikų pagalba. Lenktynininkai naktį praleis vieni ir automobilius galės tvarkyti tik su tais įrankiais ir detalėmis, kuriuos pasiėmė į kelią. Todėl tuo pačiu metu reikia ir greitai važiuoti, ir tausoti automobilį.

Vaidotas Žala pakilo aukštyn

Dakaro raliui artėjant prie pusiaujo iš varžybų jau pasitraukė daugybė varžovų, bet visi trys lietuvių ekipažai su automobiliais ir vienintelis motociklininkas Balys Bardauskas vis dar tęsia sunkiausią pasaulyje ralio maratoną.

Iš automobilininkų pirmieji startavo Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis. Bolivijos aukštikalnėse šeštadienį lyja, todėl sportininkai pajudėjo per gerokai pažliugusią trasą.

Iš 14 vietos startavęs B.Vanagas pirmąją žymą pasiekė smuktelėjęs į 18 vietą.

Jį 25 sek. skirtumu aplenkė iš 18 vietos startavęs V.Žala ir pakilo į 16 vietą.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis greičio ruožą pradėjo iš 30 vietos. Pirmąją žymą jie pasiekė pakilę į 26 vietą. 

Antrąją žymą V.Žala kirto 13 vietoje, o B.Vanagas - 15-tas. A.Juknevičius čia palypėjo į 19 poziciją.

Trečiojoje žymoje V.Žala buvo 15-as, A.Juknevičius išlaikė 19 poziciją, o B.Vanagas smuktelėjo į 21 vietą.

Ketvirtojoje žymoje V.Žala išlaikė 15 poziciją, A.Juknevičius ją pasiekė 17-tas, o B.Vanagas preliminariai pakilo į 19 vietą.

Lietuviai kovojo dėl sekundžių

Pasiekę penktąją žymą lietuviai išliko itin arti vienas kito. V.Žala - 14 vietoje, A.Juknevičius - 16-tas, o B.Vanagas - 17-tas. Lietuviai trasoje praleido jau daugiau nei 4 val, bet A.Juknevičių ir B.Vanagą skiria vos 17 sekundžių.

Šeštąją žymą V.Žala pasiekė 13 vietoje, A.Juknevičius - 15-oje, o B.Vanagas - 17-oje. Čia pastaruosius sportininkus skyrė jau 4 minutės.

V.Žala užtikrintai lekia link finišo - septintąją žymą jis preliminariai pasiekė 13 vietoje, o B.Vanagas - 15-oje. A.Juknevičius ją pasiekė smuktelėjęs į 17 poziciją.

V.Žala pirmasis iš lietuvių pasiekė ir aštuntąją, paskutinę žymą prieš finišą. Čia jis išlaikė 13 poziciją,  B.Vanagas - 14-tas, o A.Juknevičius - 16-tas.

Finišo liniją taip pat pirmasis tarp lietuvių kirto V.Žala. Itin stabiliai važiavęs lietuvis preliminariai užėmė 12 vietą. Tai - pats geriausias lietuvių rezultatas šiame Dakaro ralyje. Tuoj pat finišo liniją kirto ir B.Vanagas, jis užėmė 15 vietą. A.Juknevičius kirto finišo liniją 16 vietoje.

„Šlykštus greičio ruožas: vienas po kito keičiasi purvynai, pelkė ir kopos su augmenija, kur galima stuburą išbarstyti. Vienas iš tokių nevykusių greičio ruožų – sakau, kad nebepatinka man ta Bolivija, reikia bėgti greičiau iš čia. Kiek stuburai laiko, tiek važiuojam, juk dar rytojui mašinėlę pataupyti reikia – kol kas išsaugojom vientisą“, – šypsodamasis finiše kalbėjo V. Žala.

Visi trys lietuvių ekipažai finišavo tarp 20 geriausių Dakaro sportininkų ir tai yra puikus pasiekimas mūsų šalies sportininkams.

„Apibendrinant buvo apie 300 km tikrų WRC trasų, manau, kad broliams lietuviams ralistams čia turėjo būti kaifas. Likę 100 km buvo smėlis su kupstais, apie kuriuos Darius jau perspėjo vakar. Tai ten buvome vieną kartą pasėdę – signalizuojant priekyje esančiam sportininkui nesulaukėm malonės, o galiausiai jam sustojus patys buvome priversti stabdyti ir paklimpom. 

Bet svarbiausia, jog mašina visiškai be jokių pažeidimų, niekur netrenkėm, nieko nepalikom, toks šiandien buvo tikslas“, – po finišo pasakojo A.Juknevičius.

Laiko skirtumai tarp lenktynininkų tvirto žvyro trasoje buvo gerokai mažesni nei dykumoje, todėl pozicijos nuolat kito. Čia mažiau įtakos turėjo kelio sąlygos ir navigavimo sugebėjimai, o skirtumai tarp varžovų buvo matuojami sekundėmis.

Stephane'as Peterhanselis stojo ilgam

Tuo tarpu ne visiems lyderiams varžybų pradžia klostėsi sklandžiai. Palijus trasoje susidarė daug purvo sankaupų, kur visai netoli nuo starto įklimpo MINI lenktynininkas Orlando Terranova, nesėkmių persekiojamas suomis Mikko Hirvonenas ir dar vienas MINI lenktynininkas Yazeedas Al Rajhi.

Visai netoli ketvirtosios trasos žymos sustojo ir Dakaro lyderis Stephane'as Peterhanselis - jam lūžo amortizatorius ir važiuoklės šakė.

Jam ši problema - itin brangi, nes kitas „Peugeot" lenktynininkas Carlosas Sainzas bendroje įskaitoje nuo S.Peterhanselio atsilieka tik kiek mažiau nei pusvalandžiu, o pastarasis trasoje jau prastovėjo daugiau nei tiek. Šiame ruože sportininkai negali naudotis mechanikų pagalba ir turi tik tas atsargines dalis, kurias vežasi patys.

Valandą prastovėjęs S.Peterhanselis sulaukė savo komandos draugo Cyrilio Despreso, kuris dėl anksčiau patirtos avarijos ir taip nebekonkuruoja jų metų Dakare. C.Despresas sustojo padėti S.Peterhanseliui ir sportininkai apardė jo „Peugeot", kad tik komandos lyderis pasiektų Dakaro finišą.

Kaip aiškino komanda, prancūzas pažeidė važiuoklę į akmenį bandydamas trasoje lenkti motociklininką.

Galiausiai S.Peterhanseliui pavyko pajudėti. Praradęs apie 1 val. 40 min. jis ketvirtąją trasos žymą pasiekė 25 vietoje. Toks rezultatas rodo, koks sunkus septintasis greičio ruožas - trasoje yra ir daugiau sustojusių sportininkų, o ties trečiąja žyma atsilikusius automobilius ėmė vytis pirmieji sunkvežimiai.

Po sunkiasvorių pažliugę keliai tampa dar sunkiau įveikiami, taigi šis maratonas iš lenktynininkų reikalauja itin daug jėgų.

Tuo tarpu C.Sainzas išsiveržė į priekį ir tapo etapo lyderiu. Jis septintajame etape važiavo lyg atskiroje klasėje - S.Peterhanseliui privažiavus ketvirtąją trasos žymą jis jau buvo aštuntojoje ir užtikrintai laimėjo greičio ruožą.

Nuo jo atsilikęs 12 min. finišavo Ginielis de Villersas su „Toyota", o dar po 2 min. finišą trečioje vietoje pasiekė Nasseras Al-Attyah taip pat su „Toyota".

Galiausiai S.Peterhanselis pasiekė finišą atsilikęs nuo C.Sainzo 1 val. 47 min. 56 sek., bet to jam pavyko išsilaikyti trečioje bendrosios įskaitos vietoje, vos 8 sekundėmis pirmaujant prieš ketvirtoje vietoje esantį G.de Villersą.

Motociklų lyderis įtaria lūžį

Motociklų grupėje taip pat įvyko didelė nelaimė. J.Baredda Bortas trasoje griuvo ir, spėjama, susilaužė kelią, praneša „France Sport". Sportininkas, kentėdamas skausmą, pasiekė finišą ir tapo septintojo etapo nugalėtoju, bet pats tvirtina, kad dėl skausmo negali net pastatyti kojos ant žemės.

Po septintojo etapo jis bendroje įskaitoje užima trečiąją vietą ir mažiau nei 5 min atsilieka nuo lyderio, bet jei ispano spėjimas apie lūžį pasitvirtins, tai jam reikš Dakaro pabaigą.

Antras finišavo Adrienas Van Beverenas su „Yamaha", o trečias - Kevinas Benavidesas su „Honda".

Iš 101 vietos startavęs Balys Bardauskas pirmąją žymą pasiekė 94 vietoje, antrojoje pakilo į 92 vietą, trečiojoje vėl smuktelėjo į 95 poziciją, o ketvirtoje - į 97. Penktąją žymą jis pasiekė 95-tas, o stabiliu tempu įveikęs ir kitas žymas galiausiai finišavo 98 vietoje.

Lietuvių startai

Šeštadienį pirmieji prie starto linijos stojo motociklininkai, o B.Bardauskas į trasą pajudėjo 16 val. 06 min. 30 sek. 

Iš automobilininkų pirmieji startavo Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis, 17 val. 33 min. Lietuvos laiku iš 14 vietos. 

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas startavo 17 val. 41 min. iš 18 vietos. Iš vakaro dar paremontavę savo Kamane vadinamą visureigį sportininkai į greičio ruožą pajudėjo gerai nusiteikę, o S.Jurgelėnas per pervažiavimą dar spėjo nusnausti. 

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis greičio ruožą pradėjo 17 val. 55 min. iš 30 vietos. „Automobilis atstatytas ir paruoštas maratoniniam greičio ruožui. Sveikata pagerinta, kiek įmanoma per trumpą laiką. Ačiū, kad siunčiat savo linkėjimus ir patarimus, kaip greičiau išgyti“, – sakė A.Juknevičius prieš startą. 

Septintajame greičio ruože startavo tik 62 automobiliai iš 88, startavusių pirmame greičio ruože, bei 110 iš 139 Dakarą pradėjusių motociklų.

Taip pat tebedalyvauja 38 keturračiai, 10 bagių ir 30 sunkvežimių.

Intrigos įnešė lietus

Šį kartą laukia vienas ilgiausių 2018-ųjų Dakaro ralio greičio ruožų. Be aukštikalnių lenktynininkams teks susidurti su pasagos formos smėlio kopomis, kurios yra 3,5 km aukštyje. Būtent šią dieną padarytos klaidos gali skaudžiai atsiliepti bendroje sportininkų įskaitoje.

Be to, La Pase nuo pat ryto stipriai pradėjo lyti.

„Kaip rodo prognozės, lietus ilgai nenustos, todėl organizatoriai gali pakoreguoti greičio ruožo ilgį. Pavyzdžiui, etapo pabaigoje numatytas 4 km ilgio važiavimas seklios upės vaga. Jei ji patvins, šią atkarpą organizatoriai neabejotinai atšauks“, – pasakojo C. Brebbia.

Šiame etape lenktynininkai daugiausiai važiuos žvyrkeliais, nedidelėmis smėlio kopomis ir ilgomis, labai greitomis atkarpomis.

Prasideda greitos trasos

Šeštadienį lenktynės pereina į naują etapą, kai dienos rida vis ilgėja, o greitis tik didėja, nes smėlynai laikinai išnyksta iš kraštovaizdžio. Šiek tiek smėlio sportininkams teks įveikti, bet didžioji dalis maršruto drieksis žvyrkeliais.

Sportininkams teks prisitaikyti prie visai kitokio važiavimo stiliaus, budriai sekant maršrutą. Net nedidelis nuklydimas į šalį gali kainuoti daug brangaus laiko. 

Ujūnio bivuakas bus ne toks didelis, kaip ankstesnieji, nes techninės priežiūros ekipažai nakvos visiškai kitoje vietoje. Iškart po laisvos dienos laukia maratono greičio ruožas – šeštadienį finišavę, lenktynininkai negalės gauti pagalbos iš mechanikų ir automobilius turės remontuoti patys.

„Svarbi detalė ta, jog lenktynių dalyviai galės, pavyzdžiui, pasikeisti ratus tik padėdami vieni kitiems. Mechanikams kištis griežtai draudžiama. Pats bivuakas vakare veiks uždaru režimu. Remontuoti mašinas galės irgi tik patys sportininkai“, – pabrėžė Balio Bardausko komandos vadovas Carlosas Brebbia.

Pasak jo, net perduoti šiltesnių drabužių lenktynininkams yra uždrausta.

„Mes nusprendėme nerizikuoti. Balį išleidome pasiruošusį varžyboms ir jį pamatysime jau tik po dviejų dienų“, – sakė C. Brebbia.

Sportininkų laukia dvi dienos be technikų, dvi dienos su detalėmis, kurias pasiėmei su savimi, dvi dienos su vos trimis padangomis rezerve. Per maratoninį greičio ruožą iš Dakaro paprastai iškrenta nemažai dalyvių, nes ir palyginus nedidelė problema gali reikšti varžybų pabaigą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.