Dakaro ralyje įsiplieskė konfliktas: lyderiui – rimti kaltinimai dėl avarijos ir bauda

Dakaro ralio lyderiui Carlosui Sainzui skirta 10 minučių bauda už incidentą su olandu Keesu Koolenu, jo komandos draugui Stephane'ui Peterhanseliui grasinta bauda už nesustojimą pagelbėti. 

 C.Sainzas gavo 10 minučių baudos už susidūrimą su motociklininku, bet su tuo nesutinka.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Sainzas gavo 10 minučių baudos už susidūrimą su motociklininku, bet su tuo nesutinka.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Sainzas gavo 10 minučių baudos už susidūrimą su motociklininku, bet su tuo nesutinka.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Sainzas gavo 10 minučių baudos už susidūrimą su motociklininku, bet su tuo nesutinka.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Sainzas gavo 10 minučių baudos už susidūrimą su motociklininku, bet su tuo nesutinka.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Sainzas gavo 10 minučių baudos už susidūrimą su motociklininku, bet su tuo nesutinka.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Sainzas gavo 10 minučių baudos už susidūrimą su motociklininku, bet su tuo nesutinka.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Sainzas gavo 10 minučių baudos už susidūrimą su motociklininku, bet su tuo nesutinka.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Sainzas gavo 10 minučių baudos už susidūrimą su motociklininku, bet su tuo nesutinka.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Sainzas gavo 10 minučių baudos už susidūrimą su motociklininku, bet su tuo nesutinka.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Sainzas gavo 10 minučių baudos už susidūrimą su motociklininku, bet su tuo nesutinka.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 C.Sainzas gavo 10 minučių baudos už susidūrimą su motociklininku, bet su tuo nesutinka.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 K.Kooleno manymu, C.Sainzas turėjo sulaukti didesnės bausmės.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 K.Kooleno manymu, C.Sainzas turėjo sulaukti didesnės bausmės.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 C.Sainzas gavo 10 minučių baudos už susidūrimą su motociklininku, bet su tuo nesutinka.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 C.Sainzas gavo 10 minučių baudos už susidūrimą su motociklininku, bet su tuo nesutinka.<br> AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Jan 16, 2018, 2:40 PM, atnaujinta Jan 19, 2018, 1:15 PM

Tuo tarpu „Peugeot Sport“ teigia, jog sprendimą skųs, savo nuomonę išreiškė ir kiti ralio dalyviai. Reiktų atkreipti dėmesį, jog visi šie sportininkai turi „Dakar Legend“ įvertinimą, t. y. Dakaro ralyje yra dalyvavę ne mažiau, nei 10 kartų.

Ginčytina situacija įvyko šeštadienį, septintame greičio ruože tarp La Pazo ir Ujunio. C.Sainzas tvirtino, kad jis vos išvengė keturračio kontrolę praradusio K.Kooleno, o šis tvirtina, kad C.Sainzas į jį atsitrenkė ir nuvažiavo.

Skirtingos istorijos

Pirmadienio ryte teisėjų palapinėje įvykusiame posėdyje apklausti ispanai C.Sainzas ir jo šturmanas Lucas Cruzas, bei nukentėjęs K.Koolenas, pasakojo Benedikto Vanago komanda.

Lyderių ekipažas teigė, jog susidūrimo nebūta, šią informaciją patvirtino ir „Peugeot Sport“ pateikti automobilio duomenys, tačiau bauda vis tik skirta. C.Sainzas tvirtino kaip tik padaręs viską, kad būtų išvengta rimtos avarijos.

Tačiau K.Koolenas motorsport.com tvirtino, kad jo organizatoriai neapklausė ir jis apie baudą C.Sainzui sužinojo tik kai ji buvo paskirta.

Keturračiu važiavęs motociklininkas sakė sulaukęs smūgio iš karto, kai tik jo varžybų sekiklyje pasigirdo įspėjimas apie artėjantį varžovą. 

„Išgirdau signalą, apsidairiau aplinkui ir tą pačią akimirką pakilau į orą. Važiavau gal 20 km/val, o „Peugeot“ važiavo didžiausiu greičiu, gal 120, 150, 180 km/val. Tai buvo neįtikėtina. Aš buvau purve ir man labai pasisekė“, – pasakojo K.Koolenas, užsibrėžęs po lenktynių pristatyti sulaužytas dalis ekspertams ir imtis teisinių veiksmų.

Tuo tarpu C.Sainzas užtikrino neprilietęs olando. „Aš labai apgailestauju dėl jo, dėl išgąsčio, kurį jis  patyrė. Aš irgi labai išsigandau, nes buvome labai arti. Bet dėl to 10 minučių... Kodėl? Kodėl 10 minučių? Kodėl ne viena? Kodėl ne valanda? Aš nieko nepriliečiau, ant mašinos ar ant jo keturračio nieko nėra“, – aiškino C.Sainzas.

„Mačiau, kad jis pamatė mane ir nuvažiavo nuo kelio. Aš akceleravau ir tada pastebėjau, kad jis prarado kontrolę, nes buvo labai daug purvo. Tada jis grįžo į kelią ir aš per stebuklą jo išvengiau. Buvau labai arti, bet jo nepaliečiau", - pasakojo C.Sainzas motorsport.com.

Incidento vaizdo įrašas nėra paviešintas, taigi sunku spręsti, kas iš tiesų nutiko.

Dešimt minučių dabartiniuose ralio rezultatuose reiškia nedaug – „El Matador“ nuo artimiausio oponento Nassero Al Attiyaho atsiplėšęs beveik valanda, nuo trečioje vietoje esančio komandos draugo S.Peterhanselio dar dešimčia minučių daugiau, tačiau Dakaras dar tik įpusėjo ir atsižvelgiant į jau matytą, itin dramatišką lyderių kaitą, ši bauda tikrai gali lemti podiumo pozicijas savaitės pabaigoje. 

Prasidėjo pinigų žaidimas?

Savo komentarą apie incidentą socialiniame tinkle „Twitter“ taip pat pareiškė ir kita Dakaro žvaigždė, argentinietis Orlando Terranova. 

„Keesas Koolenas yra „OverDrive“ akcininkas, akivaizdu, kad šiame skunde yra interesų. Carlosas Sainzas neturėtų būti nubaustas“, – rašė šiuo metu 28 vietą užimantis „X-Raid“ (Mini) komandos atstovas. Šiuo metu antroje vietoje važiuoja būtent „OverDrive“ kompanijos sportininkas N.Al-Attyahas.

K.Koolenas į tai atsakė nesantis tiesioginis „Overdrive“ investuotojas, o turintis akcijų įmonėje, kuri investuoja į „Overdrive“ ir tvirtino, jog bivake gali būti dar 10 įmonių, kurių investuotoju jis esąs.

Tuo tarpu palaikantys K.Kooleną pastebėjo, kad Dakaro ralio organizatoriai, būdami iš Prancūzijos, gali palaikyti savo šalies komandą „Peugeot“.

Patyrę sportininkai

Nors dažniausiai tokie incidentai pasitaiko, kai automobilių klasės lyderiai pasiveja lėčiausius motociklininkus, tačiau K.Koolenas nėra naujokas – tai vienas iš nedaugelio sportininkų, turinčių „Dakar Legend“ įvertinimą. 

Vienas iš „Booking.com“ įkūrėjų ir buvęs ilgametis vadovas Dakarą yra įveikęs visose kategorijose: 2009 startavo motociklu, 2010-2012 dalyvavo savos kūrybos bagiu,  2013 išbandė keturračių kategoriją, 2014 išbandė sunkvežimius ir paskutinius keturis metus važiuoja savos kūrybos keturračiu – „Barren Racer“. 

Pernai jis tapo pirmuoju olandu užėmusiu pirmą vietą pasaulio čempionui prilyginamo „Rally Raid Cross Contry“ taurės varžybose, keturračių kategorijoje, tad nurašyti šį incidentą naujoko klaidai, nežinant kaip elgtis, pasivijus greitesniam automobiliui taip pat negalima.

Situaciją pakomentavęs „General Financing team Pitlane“ pilotas B.Vanagas pasakojo, jog tokie incidentai pakankamai dažni: šiemet, vienam iš motociklų sustojus smėlyje, vienintelėse vėžėse ir „besišnekučiuojant“ su žiūrovais, Benediktas per plauką išvengė kontakto.

„Niekas specialiai nevažiuoja ant motociklų. Iš esmės motociklų ir keturračių klasių dalyviai yra labiau pažeidžiami, tačiau nedidelė dalis jų pavojingai manevruoja trasoje – tada įvykis gali kilti ir dėl jų kaltės. Tokių, kaip minėjau, mažuma. 

Dėl Carlos – jis džentelmenas. Tikiu, kad jei būtų matęs rizikos galimybę, būtų sustojęs. Bet čia tik spėlionė – jei nėra nufilmuota kaip viskas įvyko, sunku objektyviai vertinti“, – teisti nedrįso lenktynininkas. 

Ar Dakaro legendos kaip C.Sainzas ir S.Peterhanselis gali staiga pamiršti mandagumo standartus, ypač turėdami solidžią persvarą spėti sunku, tačiau natūralu, kad varžybų organizatoriai turėjo kažko imtis. 

„Peugeot Sport“ vadovas Bruno Faminas taip pat negailėjo piktų pasisakymų organizatorių kryptimi. Viso šio interesų konflikto rezultatas? Simbolinė bauda, kuri matyt labiau yra skirta situacijai atvėsinti, nei nubausti C.Sainzą. Tokio piktybinio susidūrimo atveju numatoma diskvalifikacija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.