2018 metų Dakaras: dvigubas lietuvių rekordas ir skaudūs smūgiai lyderiams

2018-ųjų Dakaro ralio maratonas, atnešęs daugybę džiaugsmingų akimirkų viso pasaulio sporto gerbėjams, po intensyvių dviejų savaičių pasibaigė šeštadienį.

 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis pasiekė rekordinį finišą.<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis pasiekė rekordinį finišą.<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis pasiekė rekordinį finišą.<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis pasiekė rekordinį finišą.<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis pasiekė rekordinį finišą.<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis pasiekė rekordinį finišą.<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis pasiekė rekordinį finišą.<br> Komandos nuotr.
 A.Juknevičius ir D.Vaičiulis pasiekė rekordinį finišą.<br> Komandos nuotr.
2018 metų Dakaro ralio akimirka.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
2018 metų Dakaro ralio akimirka.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Antanas Juknevičius.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Antanas Juknevičius.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Balys Bardauskas.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Balys Bardauskas.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Benediktas Vanagas.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Benediktas Vanagas.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Carlosas Sainzas.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Carlosas Sainzas.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Mikko Hirvonenas.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Mikko Hirvonenas.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Nasseras Al-Attiyah.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Nasseras Al-Attiyah.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Daugiau nuotraukų (12)

Lrytas.lt

2018-01-22 10:47, atnaujinta 2018-01-22 12:49

Jis sportininkams ir gerbėjams ilgam įsimins tuo, kad stabdė ne tik lenktynių „turistus", bet ir patyrusius ralio meistrus, o varžybų nebaigė daugiau nei pusė startavusių automobilių.

Įpratino prie gerų rezultatų

Pradėkime nuo lietuvių. Čia turime kuo džiaugtis, nes sportininkų rezultatai auga kaip ant mielių. 2017-aisiais Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas finišą pasiekė 21-oje vietoje ir tai atrodė nerealus pasiekimas.

Iš esmės jis buvo puikus – geriausias Baltijos šalių rezultatas per visą ralio istoriją. Tačiau palyginus su šiemetiniais pasiekimais, jis lieka šešėlyje.

2018-aisiais, jubiliejiniame 40-ame Dakaro ralyje, A. Juknevičiaus ir D. Vaičiulio ekipažas sukeitė skaičius vietomis ir galutinėje rikiuotėje užėmė net 12-ą vietą.

Velniškai sunkaus maratono nebaigė tokie automobilių sporto pasaulyje žinomi vardai kaip Sebastienas Loebas, Nani Roma ar Carlosas Sousa, o žemesnę nei dvyliktą vietą užėmė Mikko Hirvonenas, Orlando Terranova, Cyrilis Despresas ir dar daugybė žvaigždžių.

Galima svarstyti, kad lietuviams pasisekė, nes kiekvieno lyderio iškritimas reiškė palypėjimą pozicija aukštyn. Bet Dakare sėkmė turi tiesioginį ryšį su išmintingu vairavimu ir skirtumo tarp sprinto ir maratono suvokimu.

A.Juknevičius nei viename etape nepretendavo į greičiausiųjų dešimtuką, tačiau aukštą vietą užsitikrino stabilumu.

Komandos mechanikai kone nuobodžiavo: raudonasis „Toyota Hilux“ greičio ruožų finišuose pasirodydavo turėdamas visas kėbulo dalis, su sveikais pusašiais, traukėmis ir kitomis detalėmis.

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas tapo Lietuvos numylėtiniais. Ilgą laiką važiavus greičiausiai tarp tautiečių, antroje Dakaro dalyje jų „Toyota Hilux“ susidūrė su techninėmis problemomis – lūžo vairo traukė, tada pusašis, o galiausiai nutrūko stabdžių žarnelė.

Ir viskas – viename greičio ruože, kuriame buvo prarastos bene 3 valandos ir vietoje galimybės kovoti dėl „Top 10“ lenktynininkai gavo kitą išbandymą – išsilaikyti „Top 20“.

Tą jie padarė sėkmingai ir 2018-ųjų Dakare finišavo 18-oje vietoje, o paskutiniuose klasikinio ralio greičio ruožuose dar nustebino puikiu pasirodymu – 13-ame etape užėmė net 9-ą vietą. Jų pasirodymas taip pat buvo rekordinis Lietuvai, palyginus su ankstesnių metų rezultatu.

Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio ekipažas patyrė tiek incidentų, kad jeigu automobilyje nebūtų įmontuotos viską filmuojančios vaizdo kameros, tie nuotykiai atrodytų pramanyti.  

Nukritimas nuo skardžio, kūlverstis kopose, lūžusios detalės, važiavimas trimis ratais ir taip beveik kiekviename etape.

Net paskutiniame greičio ruože jie įkrito į kempingą. Buvo tik du etapai, po kurių į kamerą kalbėdamas B. Vanagas galėjo ramia širdimi pasakyti: „Atvažiavome be problemų“.

Tačiau ir šio ekipažo užimta 30-a vieta nėra blogas pasiekimas. Juk Dakaro automobilių įskaitoje startavo 92 ekipažai, tad B. Vanagas pateko tarp trečdalio greičiausiųjų.

Tiesa, daugiau nei pusė startavusių nebaigė lenktynių - finišą iš viso pavyko pasiekti 43 automobilių ekipažams.

Motociklininkas Balys Bardauskas Lietuvoje taip pat susirinko nemažą gerbėjų armiją. Stabiliu bei užtikrintu važiavimu visus stebinęs lietuvis finišą pasiekė 81-oje vietoje.

Tai – geriausias lietuvio motociklininko pasiekimas per Dakaro ralio istoriją, toje pačioje pozicijoje 2012-aisiais finišavo Gintautas Igaris.

Arba pergalė, arba nieko

Dakaro ralio automobilių įskaitoje įdomybių buvo labai daug. Jau pirmuose greičio ruožuose tapo aišku, kas geriausiai pasiruošė Dakarui – tai gamyklinės „Peugeot“ bei „Toyota“ komandos.

Septynis dalyvių ekipažus turėjusios „X-Raid“ komandos ekipažai su „Mini" krito vienas po kito, kol iki finišo greičiausiųjų dešimtuke nusikapstė vienintelis Jakubas Przygonskis.

„Team Peugeot Total“ vairuotojai nuo pat pirmųjų etapų demonstravo, kad ne šiaip sau nugalėjo 2016-ais ir 2017-ais metais. Tačiau Cyrilis Despresas dar Peru patyrė didelę avariją.

Komandos mechanikai padarė tikrą stebuklą prikėlę jo visiškai sudaužytą automobilį, bet likusią maratono dalį ralio meistras važiavo kaip detalių tiekėjas kitiems komandos nariams

Tuo tarpu Sebastienas Loebas nukrito nuo kopos ir baigė savo pasirodymą.

Užtikrintai pirmavęs Stephane'as Peterhanselis Argentinoje buvo priverstas pasinaudoti C. Despreso paslaugomis – po avarijos teko iš kolegos „pasiskolinti“ kone pusę automobilio, o to rezultatas – dvi prarastos valandos ir nutolusi pirma vieta bendroje įskaitoje.

Kas liko? Carlosas Sainzas, toli gražu negarsėjantis stabilumu.

Ispanas Dakare yra konkretus: arba finišuoja „Top 3“, arba išvis nepasiekia finišo. Pastaruosius penkerius metus nutikdavo pastarasis variantas, o C. Sainzo avarijų vaizdai užkariavo „Youtube“.

Šiemet istorija kita: „Red Bull“ atletas sunkiausiose pasaulio automobilių sporto varžybose įrodė, kad būtent jis yra geriausias bekelės, klasikinio ralio ir dykumų specialistas.

„Prieš ketverius metus sujungėme jėgas su „Peugeot“ tam, kad padarytume dviem ratais varomą automobilį nugalėtoju ir aš esu labai laimingas būdamas čia. Aš manau, kad nusipelniau pergalės, nes įdėjau į tai labai daug pastangų.

Turėjau pakilimų ir nuosmukių, bet visada stengiausi daryti geriausia. Ypatingai šiame ralyje, kuris buvo toks sunkus. Pradžioje aš sakiau, kad reikia važiuoti kiek atsargiau, bet „Peugeot“ tikino, kad turime lenktyniauti maksimaliai.  

Pirmomis dienomis taip ir dariau, bet po to pagrindinis ralio tikslas buvo nepadaryti klaidų. Nežinau, ar būsiu čia kitąmet.  

Dabar turiu pasidžiaugti šia pergale, grįžti namo, pakalbėti su žmona, šeima ir tada matysime. Be to, „Peugeot“ čia kitais metais jau nebebus, matysime kaip bus“, – antrąją pergalę Dakare po 9 metų pertraukos komentavo C. Sainzas.

Antra vietą Dakaro automobilių įskaitoje užėmė Nasseras Al-Attiyah. Atsilikęs 33 min., viso Dakaro metu jis stebino stabilumu ir jeigu ne keli daug laiko kainavę įklimpimai kopose, dar neaišku, ar „Peugeot“ džiaugtųsi trečia pergale iš eilės.

Juolab kad „Toyota Gazoo Racing“ stebino stabilumu: iki pat 13-o etapo visi trys šios komandos lenktynininkai važiavo labai panašiu laiku, tačiau priešpaskutiniame greičio ruože savo pasirodymą baigė Bernhardas ten Brinke.

Tos pačios komandos atstovas Ginielis de Villiersas liko trečias, o S. Peterhanselis  su „Peugeot“ – ketvirtas.

KTM įrodė pranašumą

Motociklų įskaitoje šis Dakaro ralis nuo ankstesnių iš esmės skyrėsi nedaug. Pradžioje buvo daugiau nei 10 pretendentų į pirmą vietą, kiekviename etape jų skaičius mažėdavo, o pirmos vietos savininkas nuolat keisdavosi ir prieš antrosios paprastai turėdavo vos kelių minučių persvarą.

Tačiau galiausiai nugalėjo tas, kuris vairuoja KTM. Ir taip jau nuo 2001-ųjų.

Matthiasas Walkneris – austras, kuris išsiveržė į priekį dešimtame etape keliems lyderiams padarius navigacinę klaidą.

Pirmas važiavęs Adrienas van Beverenas neteisingai perskaitė kelio knygą ir dykumoje nusuko per anksti, o jo paliktomis vėžiomis nusekė dar keli dalyviai ir M. Walkneris buvo pirmasis, pagalvojęs: „Juk posūkis tai toliau“.

Už kritišką mąstymą ir užsispyrimą važiuoti pagal kelio knygą net tada, kai visų konkurentų vėžės rodė kitą kryptį, jis buvo apdovanotas ne tik pergale etape, bet ir visame Dakare. Dešimtame etape „Red Bull KTM Factory Team“ atstovo susikrauta persvara buvo pakankama, kad pavyktų ją išlaikyti iki finišo.

Antras motociklų klasėje liko Kevinas Benavidesas su „Honda“, trečią-ketvirtą vietas pasidalijo dar du KTM atstovai Toby Price'as ir Antoine'as Meo, penktas – Gerardas Farresas Guellis.

Sunkvežimių intriga subliuško

Sunkvežimių įskaitoje prieš 13-ą etapą lyderius Eduardą Nikolajevą ir Federico Villagra skyrė vos 1 sekundė.

Tačiau galutinėje įskaitoje užtikrintai nugalėjo „Kamaz – Master“ atstovas E. Nikolaevas, o F. Villagra dėl techninių problemų pasitraukė būtent tryliktame etape.

Argentiniečio „techninės problemos“ greičiausiai nebuvo tokios didelės, nes jam grėsė nemenka bauda už Dakaro taisyklių pažeidimą – 12-ame etape jis į sunkvežimį pylė degalus neleistinoje vietoje.

Sunkvežimių įskaitos dalyviai greičio ruožo pradžioje pripildo sklidinus bakus degalų ir taip važiuoja iki finišo.

F. Villagra nusprendė pagudrauti: įsipilti tik pusę bako, o likusią pusę – viduryje greičio ruožo esančiame pervažiavime, bendro naudojimo kelyje. To nauda – puse tonos lengvesnis sunkvežimis pirmoje lenktynių dalyje.

Žinoma, degalų papildymo procedūrą F. Villagra greičiausiai norėjo atlikti slaptai, tačiau tai nepavyko.

Antroje vietoje Dakaro sunkvežimių įskaitoje liko baltarusiai – Siarhejus Viazovičius su MAZ, trečioje – kitas „Kamaz – Master“ su Airatas Mardeevas.  Keturračių įskaitoje greičiausias buvo Ignacio Casale'as, bagių SxS – Reinaldo Varela.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.