Autokroso ir ralio kroso ateitimi susirūpinę sportininkai įgyvendino svarbią naujovę

Autokrosas ir ralio krosas – žiūrovams vienos patraukliausių ir vaizdingiausių sporto šakų, kuriose gausu aštrių dvikovų. Šiais metais Lietuvos autokroso ir ralio kroso čempionate bus keletas naujovių. Vieną iš jų – tai jaunajai lenktynininkų kartai skirta „Junior 1000“ klasė.

Lietuvos automobilių kroso ir ralio kroso čempionate atsirado jaunajai lenktynininkų kartai skirta „Junior 1000“ klasė.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvos automobilių kroso ir ralio kroso čempionate atsirado jaunajai lenktynininkų kartai skirta „Junior 1000“ klasė.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvos automobilių kroso ir ralio kroso čempionate atsirado jaunajai lenktynininkų kartai skirta „Junior 1000“ klasė.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvos automobilių kroso ir ralio kroso čempionate atsirado jaunajai lenktynininkų kartai skirta „Junior 1000“ klasė.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvos automobilių kroso ir ralio kroso čempionate atsirado jaunajai lenktynininkų kartai skirta „Junior 1000“ klasė.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvos automobilių kroso ir ralio kroso čempionate atsirado jaunajai lenktynininkų kartai skirta „Junior 1000“ klasė.<br>Organizatorių nuotr.
Ričardas Lepšys.<br>Valdo Čičinsko nuotr.
Ričardas Lepšys.<br>Valdo Čičinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Mar 21, 2018, 4:37 PM

Joje galės varžytis vaikai nuo 11 iki 16 metų.

Pagrindinis reikalavimas šios klasės dalyvių technikai – automobilis turi būti varomas priekiniais ratais, o variklio darbo tūris negali viršyti 1000 kubinių centimetrų.   

Kaip teigia vienas iš šios klasės atsiradimo iniciatorių, autokroso lenktynininkas Ričardas Lepšys, techniniai reikalavimai parengti didžiausią dėmesį skiriant jaunojo vairuotojo saugumui – bus privalomi sertifikuoti saugos lankai ir visa ekipuotė.

Užpildė spragą

„Idėja įkurti jaunimo klasę kilo iš asmeninės patirties, kai mano sūnus, nuo šešerių metų važiavęs „Mini buggy“ klasėje sulaukęs dešimties ją palikti ir tapo autokroso žiūrovu.

Artimiausia klasė skirta tiems, kurie jau sulaukė 16 metų, tačiau toks tarpas pasirodė pernelyg didelis.

Per tokią ilgą pertrauką vaikas ne tik pamirš susiformavusius įgūdžius, bet ir gali prarasti ir norą dalyvauti šiame sporte.

Siekdamas, kad visi vaikai galėtų toliau dalyvauti autokrose ir populiarinti šią sporto šaką , norėjau įkurti naują klasę.   

Šią idėją palaikė ir prie jos įgyvendinimo prisidėjo Zenonas Sinkevičius. Išgirdęs mano argumentus jis pateikė šios jaunimo klasės projektą Lietuvos automobilių sporto federacijos kroso komitetui“, – kalbėjo R. Lepšys.

Kroso komitetas šį sumanymą palaikė – parengė techninius reikalavimus ir papildomus nuostatus, o „Junior 1000“ klasę įtraukė į varžybų kalendorių.

R. Lepšys teigimu, buvo siekiama, kad „Junior 1000“ klasė būtų prieinama daugumai, o pagrindiniais prioritetais taptų minimalios investicijos, saugumas ir dalyvaviams su panašia technika.

„Techniniuose reikalavimuose numatyta daug apribojimų dėl automobilio perdarymo – turi būti išsaugotas originalus kėbulas.

Bet koks jo perdarymas ar stiprinimas papildomomis pridėtinėmis detalėmis yra draudžiamas. Turi būti išlaikomi gamykliniai parametrai.

Kadangi automobiliai negali būti perdirbami, investicijos yra mažesnės. Vieną galima paruošti už 4000 eurų.

Žinoma, visada galima investuoti ir daugiau. Didžiausias dėmesys – saugumui: FIA homologuotas kombinezonas, šalmas, pirštinės, pošalmis, batai, kaklo apsauga ir HANS antpečiai“, – vardijo R. Lepšys.

Ateities perspektyvos

Šios klasės idėjos autorius užsiminė, kad kiekvienas automobilių sporto klubas, dalyvaujantis Lietuvos čempionate, turėtų būti suinteresuotas paruošti bent po vieną jaunąjį sportininką.

Jo teigimu, tai ne tik puikus įrankis ugdyti jaunąją kartą, bet ir gera galimybė klubams susikrauti didesnį taškų kraitį komandinėje sezono įskaitoje.

„Jaunoji karta atjaunins šį sportą, populiarins jį tarp bendraamžių.

Svarbi yra ir šios sporto šakos nauda kasdieniniame gyvenime – įgytas žinias jaunuoliai ateityje galės pritaikyti kasdieninėse situacijose. Tikimės, kad užauginsime kultūringą ir saugią kartą“, – pasakojo R.Lepšys.

Kadangi „Junior 1000“ yra oficiali Lietuvos automobilių kroso ir ralio kroso čempionato klasė, startinis mokestis kiekvienam etapui gali siekti iki 80 eurų. R. Lepšys pasidžiaugė, kad šiemet „Junior 1000“ klasėje startuos šeši dalyviai.

Yra ir daugiau susidomėjusių šia klase vaikų, kuriems iki tinkamo amžiaus dar teks palaukti kitų metų. Komandų garažuose jau konstruojami būsimi jų sportiniai automobiliai.

Daugiau informacijos apie „Junior 1000“ klasės automobilių techninius reikalavimus galite rasti čia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.