Vilkyčių kroso trasa paruošta naujam sezonu – pasirūpino ne tik lenktynininkais

Lietuvos automobilių kroso entuziastas Kazimieras Gudžiūnas ilgai dirbo dirbo Vilkyčiuose kurdamas griežčiausius FIA standartus atitinkančią trasą. Šio komplekso 30-ąjį jubiliejų praėjusiais metais jis paminėjo be iškilmių, tačiau su naujomis investicijomis.

Birželio 8–10 dienomis Vilkyčiuose vyks 2018-ųjų Europos autokroso čempionato etapas.<br>Organizatorių nuotr.
Birželio 8–10 dienomis Vilkyčiuose vyks 2018-ųjų Europos autokroso čempionato etapas.<br>Organizatorių nuotr.
Birželio 8–10 dienomis Vilkyčiuose vyks 2018-ųjų Europos autokroso čempionato etapas.<br>Organizatorių nuotr.
Birželio 8–10 dienomis Vilkyčiuose vyks 2018-ųjų Europos autokroso čempionato etapas.<br>Organizatorių nuotr.
Birželio 8–10 dienomis Vilkyčiuose vyks 2018-ųjų Europos autokroso čempionato etapas.<br>Organizatorių nuotr.
Birželio 8–10 dienomis Vilkyčiuose vyks 2018-ųjų Europos autokroso čempionato etapas.<br>Organizatorių nuotr.
Kazimieras Gudžiūnas<br>Organizatorių nuotr.
Kazimieras Gudžiūnas<br>Organizatorių nuotr.
Birželio 8–10 dienomis Vilkyčiuose vyks 2018-ųjų Europos autokroso čempionato etapas.<br>Organizatorių nuotr.
Birželio 8–10 dienomis Vilkyčiuose vyks 2018-ųjų Europos autokroso čempionato etapas.<br>Organizatorių nuotr.
Birželio 8–10 dienomis Vilkyčiuose vyks 2018-ųjų Europos autokroso čempionato etapas.<br>Organizatorių nuotr.
Birželio 8–10 dienomis Vilkyčiuose vyks 2018-ųjų Europos autokroso čempionato etapas.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

2018-04-24 17:05

K. Gudžiūnas automobilių krosu susidomėjo gyvendamas Tauragėje. Šiame mieste įsikūrė vienas aktyviausių automobilių ir motociklų sporto klubų.

Vietiniai patys konstravo sportines mašinas ir sėkmingai dalyvavo ralio, kroso ir netgi žiedinėse lenktynėse.

Kaip buvo įkurta trasa?

Persikėlęs gyventi ir dirbti į Vilkyčius vyras ėmė dairytis kur būtų galima išbandyti savo paruoštus automobilius ir tobulinti vairavimo techniką.

„Automobilių krosas ypatingas tuo, kad trasoms paruošti pakanka sąlyginiai nedidelių investicijų. Tereikia rasti neeksploatuojamą karjerą ar tiesiog nelygaus reljefo plotą nepatrauklų žemdirbiams ir jame pažymėti važiavimo trajektoriją.

Apleistą žvyro karjerą, kuris jau buvo spėjęs virsti sąvartynu, aptikau 1982-aisiais ir pradėjau žygius dėl jo pavertimo trasa. Kol suderinau visus formalumus ir organizavau darbus užtrukau beveik penkerius metus.

Išgabenę šiukšles ir pasidarbavę buldozeriais suformavom keletą posūkių ir tramplinų turintį žiedą, kuriame vykstantį veiksmą buvo galima saugiai stebėti nuo natūralių karjero šlaitų.

Pirmosios lenktynės čia buvo surengtos 1987-aisiais, todėl šiuos metus galima laikyti Vilkyčių trasos gimtadieniu“, – pasakoja K. Gudžiūnas.

Skaičiuoja tik nuostolius

Kadangi buvo bene mažiausiai kainuojanti automobilių sporto šaka, į varžybas susirinkdavo po keliasdešimt lenktynininkų, o žiūrovų skaičius siekdavo net keletą tūkstančių.

Paprastai per sezoną Vilkyčiuose surengiamos bent trejos ar ketverios varžybos, neskaitant sportininkų treniruočių ir technikos bandymų.   

Tačiau faktas, kad kroso ir ralio kroso čempionatai priskiriami mažo biudžeto renginiams, turi šalutinį poveikį – nuolatinei trasos priežiūrai būtina sunkioji technika atneša didžiulius nuostolius.   

Vienas iš Lietuvos automobilių kroso čempionato etapo organizatorių, VšĮ „Norlin“ prezidentas Vladas Norkus pasakojo, kad po renginio skaičiuoja ne kiek uždirbo, o kiek pavyko sumažinti nuostolius.   

„Kai po vieno etapo suskaičiavom, jog praradome tik 400 eurų, džiūgavome padarę didžiulę pažangą, nes anksčiau varžybos pareikalaudavo didžiulių pinigų.

Liūdniausias rekordas – 75 000 litų (22 tūkst. eurų)“, – atviravo V. Norkus.

Atitinka saugumo reikalavimus

Vilkyčiuose situacija geresnė, nes nuolat ją tobulinant per keletą pastarųjų metų buvo paklotas naujas trasos pagrindas.

Dabar net labiausiai apkrautose stabdymo zonose ir posūkiuose nesusiformuoja pavojingai gilios provėžos, o iš po ratų neskrieja dideli akmenys.

Visgi, kai čia buvo pradėtos rengti ne tik Lietuvos autokroso ir ralio kroso varžybos, bet ir Europos čempionato etapai, reikalavimai taip išaugo.

Pavojingose vietose – greitose tiesiosiose ir ties aštriais posūkiais teko įrengti smulkaus žvyro saugumo juostos, kuriose už trasos ribų išslydęs automobilis saugiai sustotų nesukeldamas grėsmes sau ar kitiems varžybų dalyviams.

Laikantis FIA saugumo reikalavimų buvo sumontuoti visą žiedą apjuosę metaliniai atitvarai, tinklo skydai, o tam tikrose vietose – ir specialios betono plokštės.  

Trasoje taip pat pastatyti du fotografams bei operatoriams skirti bokšteliai. Teisėjai ir komisarai įkurdinti varžybų valdymo centre, kuris įrengtas trijų aukštų pastate ties starto ir finišo linija.

Sugalvojo, ką patobulinti

Žiūrovų patogumui Vilkyčių autosporto komplekse suformuotos laiptuotos sankasos, ant kurių buvo pastatytos stebėjimo tribūnos, o automobiliams praplėstos erdvios stovėjimo aikštelės. Taip pat įrengti kavinės ir tualetai.

Kai jau atrodė, kad viskas padaryta ir net oficialūs FIA asmenys konstatavo, kad Vilkyčių trasoje atlikti privalomi infrastruktūros įrengimo darbai, K. Gudžiūnas sugalvojo, ką dar būtų galima patobulinti.

„Pernai mūsų svečiai patikino, kad lietuviškasis etapas dabar vienas kokybiškiausių visame Europos čempionate.

Visgi matėme, ką dar reikėjo nuveikti, norint iš tiesų nusipelnyti tokio komplimento. Todėl pastatėm atskirą komisarų namelį, įrengėm papildomus atitvarus, užtikrinsiančius teisėjų ir žiūrovų saugumą.

Be to, atsirado varžybų komentatorių darbui pritaikyta patalpa, atskiras kambarys teisėjų ir svarbių svečių poilsiui bei maitinimui.

Dar viena svarbi detalė: iki svarbiausio šio sezono renginio  – Europos autokroso čempionato etapo – bus aptverta zona, užtikrinant efektyvią asmenų judėjimo kontrolę.   

Taip pat atsiras speciali vieta, iš kurios varžybų eigą galės stebėti komandų nariai bei mechanikai“, – vardija K. Gudžiūnas.

2018-ųjų Europos autokroso čempionato etapas į Vilkyčiuose vyks birželio 8–10 dienomis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.