Pasaulio ralio kroso čempionato vadovas Paulas Bellamy: Lietuva turi kuo didžiuotis

Lietuvoje kiekvienais metais labiausiai laukiamas ir įdomiausias automobilių sporto renginys yra Dakaro ralis. Sausio mėnesį ten dalyvaujančių lietuvių pasiekimus stebi ir seka didžioji visuomenės dalis. 

 „ESmotorsport – BRGroup“ komanda kitais metais dalyvaus Pasaulio ralio kroso čempionate.<br> Vytauto Pilkausko ir asmeninio archyvo nuotr.
 „ESmotorsport – BRGroup“ komanda kitais metais dalyvaus Pasaulio ralio kroso čempionate.<br> Vytauto Pilkausko ir asmeninio archyvo nuotr.
 „ESmotorsport – BRGroup“ komanda kitais metais dalyvaus Pasaulio ralio kroso čempionate.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 „ESmotorsport – BRGroup“ komanda kitais metais dalyvaus Pasaulio ralio kroso čempionate.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 „ESmotorsport – BRGroup“ komanda kitais metais dalyvaus Pasaulio ralio kroso čempionate.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 „ESmotorsport – BRGroup“ komanda kitais metais dalyvaus Pasaulio ralio kroso čempionate.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 „ESmotorsport – BRGroup“ komanda kitais metais dalyvaus Pasaulio ralio kroso čempionate.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 „ESmotorsport – BRGroup“ komanda kitais metais dalyvaus Pasaulio ralio kroso čempionate.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 „ESmotorsport – BRGroup“ komanda kitais metais dalyvaus Pasaulio ralio kroso čempionate.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 „ESmotorsport – BRGroup“ komanda kitais metais dalyvaus Pasaulio ralio kroso čempionate.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 „ESmotorsport – BRGroup“ komanda kitais metais dalyvaus Pasaulio ralio kroso čempionate.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 „ESmotorsport – BRGroup“ komanda kitais metais dalyvaus Pasaulio ralio kroso čempionate.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 Asmeninio archyvo nuotr.
 Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Nov 16, 2018, 11:27 AM

Tarp jų rastume nemažai ir tokių, kurie apie automobilių sportą nelabai ką išmano. 

Tačiau šiais metais lietuvio Roko Baciuškos laimėtas Europos čempiono titulas bei lenktynininko Ernesto Staponkaus pristatyta naujoji ralio kroso komanda su ambicingais tikslais teikia vilčių, kad dar viena autosporto disciplina – ralio krosas – gali rasti kelią į lietuvių širdis.   

Juk lietuviškoje komandoje automobilį testuoja pati Dakaro ralio žvaigždė – Nasseras Al-Attiyah.

Beisruošiant naujam 2019 metų sezonui – 6-ajam Pasaulio ralio kroso čempionatui, apie šios sporto šakos populiarumą, „ESmotorsport – BRGroup“ komandos perspektyvas pasidalino Pasaulio ralio kroso čempionato (WRX) direktorius dr. Paulas Bellamy.

Kaip pasikeitė čempionatas

Ralio krosas visą laiką buvo įdomios, tačiau platesnio susidomėjimo pasaulyje neturinčios lenktynės.

Kitomis spalvomis ralio krosas pasaulyje sužibėjo, kai varžybų organizavimo vadžias perėmė sporto, mados ir kitų renginių organizatorė, reklamos milžinė IMG kompanija iš Didžiosios Britanijos. 

Kompanijai nuo 2014 metų buvo patikėta organizuoti šios automobilių sporto šakos pasaulio čempionatą.

Kartu su „Formule-1“, Pasaulio ralio čempionatu (WRC) bei Pasaulio žiedinių ilgų distancijų lenktynių čempionatu (WEC), Pasaulio ralio kroso čempionatas (WRX) yra vienas iš vos keturių automobilių sporto čempionatų, kuris gali pasigirti oficialiu pasaulio čempionato statusu.

Nuo to laiko ralio kroso čempionatai tapo įdomesni ir patrauklesni ne tik dalyviams, bet patiems žiūrovams, o organizatoriai pritraukė pasaulinio lygio sportininkus ir gamyklines komandas. 

Tokios žinomos pavardės kaip Sebastianas Loebas, Petteris Solbergas, Kenas Blockas ir kt. į ralio kroso lenktynes pritraukė dešimtis tūkstančių gerbėjų.   

Vidutiniškai į šias lenktynes Europos etapuose susirenka po 50 tūkst. gerbėjų. Pats IMG kompanijos viceprezidentas dr. P. Bellamy atviravo, kad ralio krosas į jų akiratį pateko ne šiaip sau. 

Iki tol kompanija turėjo labai sėkmingą projektą su tarptautine motociklų sporto federacija (FIM) organizuojant „Speedway“ pasaulio čempionatą, tad matydami ralio kroso augimo perspektyvas, nusprendė į savo rankas paimti dar vieną sporto renginį ir jį paversti populiariu.

„Mes visada žvalgomės naujų galimybių. Mūsų startas su ralio krosu prasidėjo dar 2013 metais. 

IMG tais metais Europos ralio kroso čempionato seriją pradėjo transliuoti tiesiogiai, anksčiau to nebuvo daroma. 

O po metų, 2014 metais Europos ralio kroso serija gavo naują statusą – Pasaulio ralio kroso čempionato vardą ir tapo vienu iš penkių tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) pasaulio čempionatų, kuris yra transliuojamas tiesiogiai“, –apie WRX pasakojo P. Bellamy.

Prie sėkmingo šio čempionato augimo prisidėjo ne tik mestos didelės pajėgos į šio renginio reklamą, tiesiogines transliacijas, bet ir išsiplėtusi čempionato geografija. 

2018 metais WRX kalendoriuje atsirado JAV ir Pietų Afrikos etapai, kitais metais pirmos lenktynės bus surengtos Jungtiniuose Arabų Emyratuose.

Populiarumas auga

Jei lietuvių širdyse ši sporto disciplina dar turi atrasti savo vietą, tai pasaulyje ji itin sparčiai populiarėja ir jau dabar įvardijama kaip sparčiausiai populiarėjanti techninė sporto šaka pasaulyje.   

Per paskutinius dvejus metus fanų skaičius itin sparčiai auga, o aktyvumas socialiniuose tinkluose jau lenkia net „Formulę-1“ ar Pasaulio ralio čempionatą (WRC).   

P. Bellamy, žiūrėdamas į statistinius duomenis net neabejoja, kad ralio krosas pasieks ne tik užkietėjusius ralio kroso gerbėjus, bet ir jaunimą, kuriems yra artimi festivalių pobūdžio renginiai.

Būtent į juos ir orientuojasi organizatoriai: kartu su lenktynėmis daugelyje etapų vyksta kelias dienas trunkantys koncertai ir įvairūs šou, o daugelis žiūrovų gyvena šalia trasos esančiuose palapinių miesteliuose.    

„WRX gali eiti į netradicines autosporto rinkas. Per pastaruosius dvejus metus čempionato kalendoriuje atsirado Pietų Afrikos ir JAV etapai, taip pat šių metų naujovė – Abu Dabio ir Belgijos etapai, vykstantys „Formulės-1“ trasose.   

Pastarasis etapas vyks garsiajame „Spa-Francorchamps“ žiede“, – apie Pasaulio ralio kroso čempionato išskirtinumą dėstė P. Bellamy.

Jo teigimu, ralio kroso fanai yra daug jaunesni lyginant su tradiciniais autosporto renginių žiūrovais. 

„Mūsų renginiai yra patrauklūs visiškai kitai auditorijai, mus renkasi tie, kurie mėgsta tiesiog sportinius renginius su labai daug gero veiksmo. 

Be to, mūsų festivalio pobūdžio ralio kroso etapai yra patrauklūs ne tik ralio kroso ištikimiems gerbėjams, bet ir auditorijai, besidominančiai muzika, gatvės maistu ar „e-sportu“, – sakė P. Bellamy.

Sudarytos sąlygos konkuruoti

Augant šios sporto šakos populiarumui čempionatuose atsirado stiprių komandų. Dideles pajėgas metė gamintojai, bet atsirado ir pavienių privačių komandų su stipriais lenktynininkais.

„Pastarieji metai parodė, kad ralio kroso čempionatas tapo labai konkurencingas ir tarp pačių dalyvių. 

Juose dalyvauja ne tik stiprios gamyklinės komandos, bet tarp dalyvių galime išvysti ir privačias komandas, kurios kartais yra net aukščiau už tas, kurias remia gamintojai. 

Pavyzdžiui, Niclas Gronhölmas atstovaujantis „GRX Taneco“ komandai jau pirmąjį savo sezoną viename etape sugebėjo patekti ant podiumo”, – sakė P. Bellamy.

P. Bellamy atmeta teiginius, kad ralio krose dominuoja tik gamyklinės komandos. 

Jo manymu, čempionate gali įsitvirtinti ir privati komanda, juolab, kad organizatoriai dėmesį rodo ne tik gamyklinėms komandoms ir jų atstovams.

„Sudarome visas galimybes bet kuriai komandai įsitvirtinti ralio kroso čempionate ir atrasti savų gerbėjų ratą, – sakė čempionato direktorius. 

– Taip pat reikėtų nepamiršti, kad pats ralio kroso čempionatas – trumpas ir aštrus, dėl to daugybė komandų gali pretenduoti į nugalėtojų titulą ir tai dažniausiai paaiškėja tik paskutiniuose čempionato etapuose. 

„ESmotorsport-BRGroup“ komanda taip pat turi visas galimybes būti tarp geriausių.

Gerbėjai iš Lietuvos turėtų didžiuotis, kad turi tokią komandą.  Lauksime jūsų fanų įsitraukimo ne tik internete, bet ir pačiuose renginiuose ateinantį sezoną“.

Ralio kroso ateitis

Nepaisant didelės konkurencijos jau matomos aiškios tendencijos. „Audi“, „Ford“ ir „Peugeot“ komandos jau prabilo apie pasitraukimą iš čempionato.   

Tačiau čempionato direktorius dr. P. Bellamy skuba raminti, kad gamyklinės komandos netiesiogiai vis dar dalyvauja čempionate. Jis įsitikinęs, kad taip bus ir ateityje.

„Gamyklinės komandos yra labai suinteresuotos mūsų planais. Tą įrodė ir šių metų etapas Silverstone, kuriame „Volkswagen“, „Renault“ ir „Jaguar“, lenktynių metu rengė savo šou, bandomuosius važiavimus“, – kalbėjo čempionato vadovas.   

Jis užsiminė apie tai, kad ralio kroso ateitis yra elektromobiliai. 

„Nuo 2021 metų atsirandanti nauja klasė bus patraukli ne tik gamintojams, bet  ir žiūrovams. 

Tai dar labiau prisidės prie čempionato populiarumo ir padės įsitvirtinti tarp pirmaujančių autosporto renginių pasaulyje“, – tvirtino P. Bellamy.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.