5 didžiausios klaidos, kurių privalo vengti visi ralio žiūrovai

Iš Lietuvos nesitraukia šaltis, o tai reiškia, kad savaitgalį Utenoje vyksiančiam „Winter Rally“ sąlygos bus puikios. Sustirusi žemė leis maksimaliai išnaudoti specialias, ilgais dygliais aprūpintų bolidų padangas, tad dalyviai galės užtikrintai važiuoti įspūdingu greičiu. 

 Ralio žiūrovai privalo paisyti organizatorių rekomendacijų.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 Ralio žiūrovai privalo paisyti organizatorių rekomendacijų.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 Ralio žiūrovai privalo paisyti organizatorių rekomendacijų.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 Ralio žiūrovai privalo paisyti organizatorių rekomendacijų.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 Ralio žiūrovai privalo paisyti organizatorių rekomendacijų.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 Ralio žiūrovai privalo paisyti organizatorių rekomendacijų.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 Ralio žiūrovai privalo paisyti organizatorių rekomendacijų.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 Ralio žiūrovai privalo paisyti organizatorių rekomendacijų.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 Ralio žiūrovai privalo paisyti organizatorių rekomendacijų.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 Ralio žiūrovai privalo paisyti organizatorių rekomendacijų.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jan 22, 2019, 11:21 AM

Deja, sėkmingam raliui vien to neužteks – dalyviai turi būti užtikrinti ne tik trasos būkle ar savo bolidu, bet ir žiūrovų sveiku protu.

Organizatoriai apklausė ilgamečius ralio stebėtojus ir išrinko penkias esmines klaidas, kurias daro žiūrovai. 

1. Ten, kur visi stovi – nebūtinai saugu.  

Užtikrintai ralį stebėti galima žiūrovų zonoje – tai vieta, kur pastatytas dirbtinis tramplinas ir visa šventės stebėjimui reikalinga infrastruktūra: bus kur sušilti, pavalgyti ir papramogauti. 

Norintys pamatyti didesnę dalį ralio greičio ruožų žiūrovai leidžiasi į savarankiškas keliones. Visgi jie turi prisiminti, kad už savo saugumą yra atsakingi patys. 

Niekada negalima stovėti posūkio išorėje, žiūrėti į atvažiuojančius automobilius ir artintis prie trasos per arti – taip žiūrovai ne tik rizikuoja savo gyvybėmis, bet ir blaško sportininkus. 

Radus vietą, kurioje puikiai matosi trasa, reikia įsitikinti, ar pilotui padarius klaidą, nekils rizika atsidurti ant jo kapoto – faktas, kad toje vietoje ralį stebi kiti žiūrovai, nereiškia nieko. 

Tas kruvinuoju būdu buvo įrodyta prieš penkmetį vykusiame Vilniaus ralyje, kai stebėtojų grupė neteisingai įvertino savo pozicijos saugumą ir iš trasos išlėkęs automobilis pasiglemžė jaunos moters gyvybę. 

Tragedijos buvo galima išvengti, tačiau moteris sėdėjo nusisukusi nuo trasos, todėl net neturėjo šanso sureaguoti į įvykusią situaciją.

2. Rizikuoja dėl geros nuotraukos.

Panašiai galvojo turėjo ir šių metų Dakaro ralio stebėtojai, nusprendę nusileisti į slėnį arčiau trasos, nors aplinkiniai ir įspėjo, kad tai nesaugu. 

Nuotrauka galbūt ir išliks amžinai, tačiau su ja kartu – ir „Kamaz“ palikti randai. 

Incidentas kainavo ne tik sveikatą – iš varžybų buvo pašalintas tuo metu savo klasėje lyderio poziciją laikęs sportininkas, nors jis iš esmės atliko savo darbą – lenktyniavo trasoje. 

Panašių situacijų pernai metų pasaulio ralio čempionate buvo daug ir varžybų komisarai tiesiog atšaukdavo greičio ruožus. 

Net ir vienas bandymas pasidaryti asmenukę, gali pabaigti šventę visiems. 

Norintys geros nuotraukos gali apsilankyti prie Utenos arenos įsikūrusioje techninėje zonoje – čia galima sutikti visus pilotus ir pamatyti jų techniką iš arti.

3. Nepaiso „Stop“ juostų. 

Kasmet ralio metu išvyniojama daugiau nei 50 kilometrų „Stop“ juostos. 

Žymėjimas yra privalomas, o jos veikimą organizatoriai papildo įvairiomis lentelėmis, kurios rodo, kad vieta tikrai pavojinga. 

Taip pat organizatoriai įdeda labai daug pastangų, kad žiūrovų miestelyje matoma erdvė būtų įdomi – tam šiemet supiltas 130 kubinių metrų tramplinas ir keliai iki miestelio.

Taip pat bus paruošti kaip ir žiūrovų automobilių stovėjimo aikštelė, todėl reikia įvertinti, ar bandant pamatyti 1 proc. daugiau ralio, neteks stumti savo automobilio per pusnis.

4. Jeigu ralis vyksta – viskas yra saugu. 

Automobilių sporto varžybos yra ekstremali veikla. Norėdami šiuo sportu užsiimti saugiau dalyviai į savo automobilius įtvirtina daugiau kaip 50 kilogramų sveriančias vamzdžių konstrukcijas.

Taip jie sutvirtina automobilio kėbulą, sėdasi į specialias sėdynes, save prie jų tvirtina 6 taškų diržais, o patys rengiasi it į gaisrą. 

Tuo metu žiūrovai turi pasitikėti organizatorių rekomendacijomis – stovėjimas tarp medžių nereiškia, kad atitrūkęs bolido ratas ar aptakas nesužeis visam likusiam gyvenimui. 

5. Po ralio pasijunta lenktynininkais. 

Kelionės namo metu kilusi idėja kasmet į Utenos ir aplinkinių rajonų griovius sutraukia dešimtis vairuotojų. 

Pagundų daug ir reikia prisiminti, kad sportininkai turi specialias padangas, o įprastų automobilių galimybės yra ribotos.

Pirmasis Lietuvos ralio čempionatas „Winter Rally“ vyks Utenos ir Molėtų apylinkėse 2019 metų sausio 25–26 dienomis.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: trims ministrams rudenį gresia interpeliacijos