Tačiau pirmoji pažintis su rytų dykumos mirusiąja dalimi įvyko paslaptingame Omano sultonate, kur sportininkas varžybų metu pasijautė lyg tikroje pasakoje.
Pas naujuosius Dakaro šeimininkus Saudo Arabijoje sportininkų laukia siurprizai – nuo kultūrinių skirtumų iki įstatymų.
Nežinojo, ko tikėtis
Prieš bene 15 metų pirmą kartą į Artimųjų rytų regioną atvykęs A. Juknevičius taip pat patyrė šoką. Tuomet baltarusų ralio reido komandai „Flex Group“ vadovavęs lietuvis atvyko į Omano sultonatą.
„Šalis strategiškai – labai geroje vietoje, todėl jai turėti tokius galingus ir agresyvius kaimynus kaip Saudo Arabija ar Jemenas – tikrai nelengva.
Prieš važiuojant atrodė, kad gali būti nejaukių akimirkų, ir bendrai nežinojom, ko tikėtis, o pakliuvome į tikrą pasaką. Kaip iš to eilėraščio – balta, balta, kur dairais, ir dar karšta karšta aišku, – pasakoja A. Juknevičius.
– Namai – visiškai balti, visi žmonės apsirengę taip pat baltos spalvos rūbais, vyrauja absoliuti ramybė ir apie bet kokį nerimą galima pamiršti.
Pasirodo, su investicijomis ir derybų įgūdžiais šalis tapo viena saugiausių ir taikiausių pasaulyje ir tai labai jaučiasi.“
Patirtis šturmanaujant
2006-aisiais „Oman Desert Challenge“ ralio reido varžybos buvo įtrauktos į FIA pasaulio taurės čempionato kalendorių.
Visuose pasaulio taurės etapuose dalyvavęs A. Juknevičius gavo pasiūlymą ne tik būti komandos vadovu, tačiau ir startuoti kartu su vienu žymiausių rusų lenktynininkų, absoliučiu Rusijos klasikinio ralio čempionu – Michhailu Naryshkinu.
„Pačiam būti vairuotojo vietoje tokiose dykumų stiliaus lenktynėse man kur kas didesnis malonumas, tačiau kai pasiūlė šturmanauti Mišai. Žinodamas jo patirtį ir talentą iškart sutikau.
Tai buvo vienos iš retų varžybų, kai skaitydamas kelio knygą jaučiausi visiškai patogiai ir gerai – pasitikėjau jo greičiu ir talentu.
Pavyko užimti aukštą prizinę vietą, tačiau kartu buvo ir puiki patirtis mokantis iš kito lenktynininko.“
Įsimintino grožio vietos
Prisimindamas varžybas Omane, A. Juknevičius pabrėžė ir gamtos bei kultūros ypatumus.
Prie Indijos vandenyno kranto įsikūręs sultonatas lietuvį sužavėjo kilometrinėmis kopomis ir kulinarijos ypatybėmis.
„Tai buvo vienos iš gražiausių varžybų, kuriose esu dalyvavęs – leidiesi milžiniškomis kopomis į vandenyno pakrantę.
Ten šalia stovyklos žvejai gaudo ryklius ir barakudas, o vos parsiplukdę į krantą kepa tiesiai ant laužo. Iki šiol tai turbūt yra skaniausias mano ragautas žuvies patiekalas.“
Po teigiamo šoko Omane lietuvis daug metų praleido JAE, kur turėjo savo vairavimo dykumoje mokyklą, mokė ne vieną dabartinį Dakaro dalyvį ir gerbėją važiavimo kopomis ypatumų.
Atskirtis tarp lenktynininkų
Įvertindamas viso regiono pokyčius nuo 2006 metų lietuvis pastebi, kad šalys tobulėja, tačiau kartu kyla ir kainos. Tuo metu vietinių lenktynininkų lygis išlieka su didžiule atskirtimi.
„Ten, kur pirmaisiais metais dykumų triušius su džipais gaudėme dabar – dangoraižiai, ištisi miestai.
Progresas iš tiesų įspūdingas, tačiau dabar šalims bręstant išlenda spartaus augimo rezultatai – išaugusios kainos, didžiulės spūstys, pabrangę degalai ir kt.“ – teigia vienuoliktajam Dakarui besiruošiantis A. Juknevičius.
– Kas nepasikeitė – tai lenktynininkai. Turtingiausi ir toliau turi didžiulius biudžetus ir greitas mašinas.
O ne tokiems turtingiems prasimušti – labai sudėtinga. Nėra autosporto švietimo, aukšto lygio renginių ir infrastruktūros, bet viskas ateis su laiku.“
2020 metų Dakaro ralis pirmą kartą bus surengtas Arabijos pusiasalyje, Saudo Arabijoje.
Sausio 5–17 dienomis sportininkai iš viso pasaulio varžysis beveik 9000 kilometrų ilgio trasoje, besidriekiančioje per centrinę Arabijos dykumos dalį.