Sieks įrodyti, jog Lietuvoje elektromobiliu keliauti patogu – organizuojamos unikalios lenktynės

Šeštą kartą rengiamos unikalios elektromobilių varžybos„Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ keičiasi neatpažįstamai. Šiemet elektromobilių entuziastai nesivaržys, kas greičiau įveikia maršrutą iš Vilniaus į Palangą. Birželio 12 d. startavę prie Vilniaus savivaldybės, elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 300 km arba 500 km distancijas ir finišuos Druskininkuose.

Elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 300 km arba 500 km distancijas.<br>Organizatorių nuotr.
Elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 300 km arba 500 km distancijas.<br>Organizatorių nuotr.
Elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 300 km arba 500 km distancijas.<br>Organizatorių nuotr.
Elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 300 km arba 500 km distancijas.<br>Organizatorių nuotr.
Elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 300 km arba 500 km distancijas.<br>Organizatorių nuotr.
Elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 300 km arba 500 km distancijas.<br>Organizatorių nuotr.
Elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 300 km arba 500 km distancijas.<br>Organizatorių nuotr.
Elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 300 km arba 500 km distancijas.<br>Organizatorių nuotr.
Elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 300 km arba 500 km distancijas.<br>Organizatorių nuotr.
Elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 300 km arba 500 km distancijas.<br>Organizatorių nuotr.
Elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 300 km arba 500 km distancijas.<br>Organizatorių nuotr.
Elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 300 km arba 500 km distancijas.<br>Organizatorių nuotr.
Elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 300 km arba 500 km distancijas.<br>Organizatorių nuotr.
Elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 300 km arba 500 km distancijas.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

2020-05-05 11:25, atnaujinta 2020-05-05 11:37

„Kai gimė idėja surengti elektromobilių lenktynes 2015-aisiais, daug kas netikėjo, kad išvis įmanoma pasiekti Palangą elektromobiliu. Mūsų tikslas buvo patikrinti ar elektromobiliai ir Lietuvoje esanti įkrovimo infrastruktūra leidžia keliauti patogiai.

Pirmų keturių varžybų metu dalyviai stodavo automobilių įkrovimui po kelis kartus, tačiau matėme, kad neužilgo elektromobiliu į Palangą bus įmanoma nuvažiuoti be sustojimo.

Pernai pirmieji tai padarė Vaidoto Žalos ir Dariaus Montvilos duetas su „Hyundai Kona Electric“, maršrute užtrukę 3 valandas ir 28 minutes. Jie važiavo laikydamiesi saugaus greičio ir tik dėl didelio priešpriešinio vėjo, kai kur turėjo sulėtėti.

Mes manome, kad jų pasiekimą gal ir galima keliomis minutėmis pagerinti, bet tuomet visur reikės važiuoti maksimaliu leidžiamu greičiu.“, – teigia varžybų idėjos autorius ir organizatorius Darius Grinbergas.

Anot jo, iš anksto niekada nėra žinoma, kokios oro sąlygos laukia dalyvių, todėl važiuoti maksimaliu greičiu dalyviams ne visuomet gali būti saugu. Dėl šios priežasties nuo šių metų varžybų dalyviai gaus kitokią užduotį.

Priklausomai nuo elektromobilio baterijos talpos, jie turės kuo greičiau nuvažiuoti 300 arba 500 kilometrų atstumą, pakeliui aplankant gražiausias ir įdomiausias Lietuvos vietas.

Anksčiau varžybų dalyvių sugaištas laikas laukiant įsikrovimo eilės, nebuvo įskaičiuojamas į bendrą rezultatą, tačiau šiemet tokių palengvinimų nebebus. Juo labiau, kad atsiranda vis daugiau mobilių aplikacijų, kurios palengvina elektromobilių savininkų gyvenimą.

Varžybų dalyviai galės naudotis ir „Ignitis ON“ mobilia programėle, kurios tikslas palengvinti elektromobilio įkrovimo patirtį vartotojui ir sujungti į vieną tinklą visas Lietuvoje esančias elektromobilių įkrovimo stoteles.

Programėlė suteikia naudingą informaciją apie artimiausių įkrovimo stotelių vietą ir randa greičiausią maršrutą iki artimiausios stotelės. Naudojantis šia aplikacija galima gauti informaciją, kokios jungtys yra kiekvienoje stotelėje, o taip pat sužinoti ar stotelė užimta. Tai gerokai palengvins ne tik varžybų dalyvių, bet ir kasdien elektromobiliais važinėjančių vairuotojų gyvenimą.

„Elektromobilių varžybas pradėjome rengti norėdami sekti progresą šioje srityje ir skatinti inovacijas. Džiugu, kad bendradarbiavimas su partneriais padeda tobulėti tiek jiems, tiek mums ir kartu galime suteikti daugiau naudos vartotojams“, – pažymi D. Grinbergas.

Pasak sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“ generalinio direktoriaus Dariaus Montvilos, elektromobilių varžybos kasmet tampa testu, kurio metu iki dabar buvo išbandomi tik patys elektromobiliai ir esanti jų įkrovimo infrastruktūra o nuo šių metų, ištobulėjus technologijoms ir išplėtus įkrovimo infrastruktūrą, prie intrigos prisidės ir ekipažo sumanumas ir planavimo sugebėjimai.

„Šio testo rezultatai kasmet darosi vis geresni. Jau dabar pagal vykdomos elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrą esame lyderiai visose Baltijos šalyse, o kelionė šia aplinką mažai teršiančia transporto priemone iš vieno Lietuvos galo į kitą jau nieko nebestebina. Prie to didele dalimi prisideda ir „Ignitis“, kuris turi ambicijų tapti patikimiausia ir tankiausią greito įkrovimo stotelių tinklą turinčia bendrove Lietuvoje“, – teigia D.Montvila.

Daugiau dalyvių bei padidintas dėmesys saugumui

Patobulėjusi elektromobilių infrastruktūra organizatoriams leido padidinti maksimalų dalyvių skaičių. Jei ankstesniais metais jis buvo ribojamas iki 10, 15 ar 20, tai šiemet į startą galės stoti iki 30 elektromobilių. Kaip ir kasmet trasoje matysime „BMW i3“, Hyundai Ioniq Electric“, „Hyundai Kona Electric“, „Nissan Leaf“, „Mini“ elektromobilius. Tikimasi, kad šiemet didesnė sėkmė lydės „Audi“ ir „Jaguar“.

Kol kas neaišku kokiais modeliais startuos „Volkswagen“ ekipos, ar spės automobilius į Lietuvą pristatyti „Peugeot“ bei „Renault“. Pernai, siekdami įrodyti pranašumą, „Tesla“ entuziastai net surengė paralelines varžybas. Šiemet jie galės varžytis oficialiai ir organizatoriai labai tikisi, kad iššūkį priims naujasis „Porsche Taycan“.

Dėl pasaulyje tvyrančios pandemijos šiųmetėse varžybose ypač didelis dėmesys bus skirtas ir maksimaliam saugumui užtikrinti. Visų įkrovimo stotelių jungtys bus nuolatos dezinfekuojamos, o pačiose įkrovimo vietose vairuotojai ras vienkartinių pirštinių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.