A. Juknevičius: vienas manevras man šiandien kainavo beprotiškai daug

37 vietoje antradienį finišavęs lenktynininkas Antanas Juknevičius pripažino neišvengęs nemažos klaidos, kuri kainavo labai daug.

V.Dranginio nuotr.
V.Dranginio nuotr.
V.Dranginio nuotr.
V.Dranginio nuotr.
V.Dranginio nuotr.
V.Dranginio nuotr.
V.Dranginio nuotr.
V.Dranginio nuotr.
37 vietoje antradienį finišavęs lenktynininkas Antanas Juknevičius pripažino neišvengęs nemažos klaidos, kuri kainavo labai daug.<br>V.Dranginio nuotr.
37 vietoje antradienį finišavęs lenktynininkas Antanas Juknevičius pripažino neišvengęs nemažos klaidos, kuri kainavo labai daug.<br>V.Dranginio nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jan 5, 2021, 2:53 PM, atnaujinta Jan 5, 2021, 3:31 PM

„Preliminariai užėmėme 37 vietą. Vakar sakiau sau: „Antanai, tau reikia mažinti nuosavą klaidų kraitelį“. Tačiau šiandien neišvengiau nemažos klaidos.

Prisivijęs prie kopos Edvino Juškausko automobilį, laikiausi jo įkandin. Edvinui neužkopus į stačią kopos keterą, jo automobilis ėmė judėti atgal, o aš, iš karto už jo važiavęs, nepakankamai tiksliai įvertinau iki tol automobilius skyrusį atstumą, todėl turėjau labai greitai mestis į šoną, norėdamas išvengti galimo susidūrimo, potencialiai pabaigusio mūsų abiejų

Dakaro kelionę gerokai per anksti. Tokio staigaus manevro kaina sumokėta pačia brangiausia Dakaro „valiuta“ – kalėm į duobę, kurioje kapstėmės mažiausiai 20 minučių. Dienos moralas toks: gerai tai, kas gerai baigėsi“, – feisbuke rašė A.Juknevičius.

„Galvojome vienu metu, kad atšauks greičio ruožą. Matomumas buvo nulinis“, – pradėjęs dienos įvykių apžvalgą sakė komandos navigatorius Darius Vaičiulis.

„Šiame Dakare viena diena už kitą geresnė. Maršrutas superinis, esam labai laimingi įveikę šią dieną, – įkandin dėstė mintis ir įspūdžiais dalijosi A.Juknevičius.

Trečiajame 2021-ųjų metų Dakaro etape nepalaužiamos dvasios nutrūktgalvių nuotykių ieškotojų laukė 403 kilometrai greičio ruožų išbandymų karštoms širdims ir šaltoms galvoms su 226 kilometrų pervažiavimu bendrojo naudojimo keliais. Su kita Dakaro stovykla dalyviai pažintį teks nukelti į rytojų, nes kilpinio, plačia trajektorija ratą žemėlapyje brėžiančios trasos greičio ruožo startas ir finišas – tame pačiame mieste.

Trasos dangos profilis: 78 proc. smėlynų, 12 proc. grunto, 10 proc. kopų. Paverskime procentus žodžiais, nupasakojančiais mums tai, kokie iššūkiai laukia trasoje su gamta kovojantiems Dakaro kariams.

Greitas ir techniškas greičio ruožas, kuriame tarp lėtų ir greitų atkarpų, kas 10 kilometrų „įsitaisiusios“ kopos, Dakaro dalyvius „pavaišino“ saldžia nuotykių porcija. Apie kopų sudėtingumą organizatoriai jokios papildomos informacijos nesuteikė, todėl buvo tikimasi, kad jos nebus sudėtingos ir didelių problemų nesukels.

Netrūko didelių slėnių, smėliu nuklotų kanjonų leidžiančių užminti akceleratoriaus pedalą iki galo, Antano Juknevičiaus žodžiais sakant „Gazas, dugnas“ režimu.

Greičio ruožo pabaigoje – laukė nemažai iššūkių komandos vedliams, kelio knygos legendoje matomus ženklus kartojančius kaip mantrą, vedančia teisingu kursu finišo link. Kelias dienas šalyje įsismarkavę vėjai, užklojo trasą bet kokius pėdsakus naikinančia medžiaga, todėl navigatoriams teks kliautis savo profesine patirtimi ir nuojauta.

Komandos navigatorius, aptardamas laukiančią trasą tikėjosi, kad organizatoriai bus suplanavę grybštelti gabaliuką civilizacijos nepaliestos „Empty Quarter“ (liet. Tuščiasis kvartalas) dykumos ir Dakaro dalyviams trečiojo greičio ruožo metu pavyks „praverti duris“ į šį 1500 kilometrų aukščio siekiantį kopų masyvą, užimantį didžiąją Arabijos pusiasalio dalį.

Kalbame apie 650,000 km2 plotą, o tai yra 10 kartų daugiau nei mūsų Tėvynė Lietuva, „įrėmintą“ peizažą – sukurtą gamtos motulės tam, kad išmatuotų kiekvieno, pasiryžusio įveikti siūlomą iššūkį, fizines ir psichologines ribas.

Pasinaudojo privalumu

Daug antrajame greičio ruože rizikavęs A.Juknevičius pasinaudojo repozicionavimo teisės privalumu.

Remiantis lenktynių reglamentu, „Priority list“ (liet. k. elitinis sąrašas) esantys lenktynininkai turi galimybę būti perkelti rikiuote aukštyn kitos dienos greičio ruožo startui, jeigu dėl kokių nors kliūčių finišą pasiekė žemesnėje vietoje ir kitą dieną nori pradėti nuo aukštesnes pozicijos, siekdami išvengti pavojingo lėtesnių bolidų lenkimo trasoje, kur kovojama dėl kiekvieno trasos centimetro.

Tokį norą tik grįžęs iš antrojo greičio ruožo organizatoriams išreiškė A.Juknevičius, finišavęs 40-oje vietoje.

„Važiuojant krūvoje lėtesnių transporto priemonių ir norint jas apsilenkti kyla labai didelė rizika, nes per jų keliamas dulkes nieko nesimato. Apdaužėme automobilį, sulankstėme šakę, teko keisti ratą, kai nusprendėme rizikuoti ir lenkti sudėtingoje vietoje. Tokie lenkimo nuotykiai ir Dakarą pabaigti gali“, – po antrojo greičio ruožo finišo sakė lenktynininkas, nusprendęs pasinaudoti joker teise, leidžiančia paprašyti repozicionavimo tris kartus per lenktynes, ir pakilti starto rikiuote aukštyn.

Prašymas buvo priimtas ir patenkintas, bet organizatoriams nusprendus sumaišyti automobilių ir sunkvežimių starto laikus, į priekį teko praleisti 6 sunkvežimius ir startuoti iš 42-osios vietos, tikintis juos aplenkti važiuojant trasoje.

Startavusi KREDA komanda, kaip ir vakarykščiame greičio ruožo etape, atsidūrė tarp sunkesnės ir lėtesnės Dakaro technikos agregatų, kur labai kantriai, laukdama tinkamiausio momento atlikti lenkimą ir skęsdama dulkių debesyse kilo pozicijomis aukštyn. Galiausiai, praleidę trasoje 4 valandas ir 23 minutes, iš kurių 20 minučių teko kapstymuisi iš minkšto smėlio gniaužtų, 13:40 Lietuvos laiku ekipažas pasiekė finišą, preliminariai 37-oje vietoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar panaikinta PVM lengvata tikrai žlugdo maitinimo verslą?