Šiais metais „Toyota Gazoo Racing Baltics“ komandos Dakarą nutraukė avarija. Užtikrinto atsakymo, kodėl ji įvyko, pilotas vis dar neturi. Kas dėl to kaltas vis dar aiškinasi, šturmano kaltinti neskuba, tačiau įtaria organizatorių, kelio knygos ar GPS daviklių klaidas.
„Salto buvo labai didelis. Toks... priekis-galas, priekis-galas. Tiesa, stogas, durys, erdvė, kur sėdi pilotai, liko visiškai sveika, nuvalyk dulkes ir važiuok.
Pradėkime nuo to, kad buvo labai didelis greitis, buvo trūkumas informacijos kas bus toliau, arba ji buvo įvardinta netiksliai. Kalvelė, už jos, už kokių 30 metrų – duobė, kurią pamatęs supratau, kad jau viskas. Pavyko susimažinti greitį, o tada kilome į orą ir tapome tik keleiviais“, – avariją tiesioginiame „Radiocentro“ eteryje prisiminė B. Vanagas.
Nors ralio maratonas nesibaigė taip, kaip buvo planuota, lenktynininkas neslepia, kad užfiksuotas vaizdo įrašas atrodo įspūdingai. Juokauja, kad net filmuojant James Bondo filme nepavyktų pasiekti tokio efekto, koks jam pavyko to visai nenorint.
Paklausus, kas vyksta automobilyje tokiu metu ir kaip tokioje situacijoje apsaugoti save, B. Vanagas patarė neleisti rankoms daryti tai, ko jos nori, būtina laikyti jas prispaudus prie savęs.
„Jeigu automobilis pradeda vartytis ir netyčia atsidarytų durys, išcentrinė jėga yra tokia didelė, kad ranka pati gali išlėkti pro langą, automobilis gali ją prispausti, sulaužyti ar nutraukti. Todėl svarbiausia yra susirinkti rankas su savimi. O kojos, ten bėdos nėra, jos randa kur įsiremti“, – apie saugumą avarijos atveju pasakoja pilotas.