B. Vanagas atmeta galimą ekipažų sisivienijimą Dakare – sirgaliai ralyje lietuvius mato kaip gladiatorius

„Jei iki šiol niekas iš Lietuvos lenktynininkų nesugebėjo automobilių klasėje patekti į tą dešimtuką, vadinasi nėra taip lengva prasibrauti į jį. Vadinasi, visiems tiems kritikams – klaviatūrų barškintojams reikia suprasti, kad net ir su puikia technika negali būti garantuotas dėl vietos Dakaro dešimtuke“, – apie lietuvių bandymus šturmuoti aukščiausias vietas Dakaro ralyje kalbėjo lenktynininkas B.Vanagas.

Benediktas Vanagas<br>R.
Benediktas Vanagas<br>R.
Benediktas Vanagas
Benediktas Vanagas
Benediktas Vanagas<br>V.Pilkausko nuotr.
Benediktas Vanagas<br>V.Pilkausko nuotr.
Benediktas Vanagas
Benediktas Vanagas
Benediktas Vanagas<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Benediktas Vanagas<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Benediktas Vanagas<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Benediktas Vanagas<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Benediktas Vanagas<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Benediktas Vanagas<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

2022-12-27 18:06

45-osiose Dakaro lenktynėse šįkart dalyvaus kur kas mažiau Lietuvos atstovų. Jei praėjusiame Dakare kovojo dešimt mūsų ekipažų, šįkart jų bus tik 7.

Didžiausia intriga: ar su gamykliniais automobiliais važiuosiantys du mūsų sportininkai: Benediktas Vanagas ir Vaidotas Žala sugebės prasimušti į naujai sukurtos T1+ kategorijos geriausiųjų lenktynininkų dešimtuką.

Tad visų akys krypsta į vairuotojų ekipažus, kurie sieks ir šį kartą aplenkti vienas kitą ir galiausiai prasibrauti į geriausiųjų dešimtuką.

„Toyota Gazoo Racing Baltics“ ekipos atstovai 45-erių Benediktas Vanagas su naujuoju šturmanu estu Kuldaru Sikku sunkiausią pasaulio ralį siekia įveikti naujuoju „Toyota Hilux“ automobiliu.

Kol kas per dešimt Dakaro ralių B.Vanagas aukščiausiai buvo pakilęs 2019-siais, kai bendroje įskaitoje užėmė 11-ąją vietą. Praėjusiame Dakare lietuvis ketvirtame etape virto ir nebaigė varžybų.

Tuo tarpu „Teltonika Racing“ ekipos nariai 35-erių Vaidotas Žala ir taip pat jo naujasis komandos atstovas šturmanas portugalas Paulo Fiuza šiemet persėdo į gamyklinės specifikacijos „Prodrive Hunter“ automobilį.

Praėjusiame Dakare V.Žala taip pat finišavo 11-oje vietoje – tai geriausias jo pasiekimas per kol kas septynis šiuos ralius.

„Dakaro ralyje lietuvių santykiai yra įdomūs tik lietuviams ir tiems lietuviams, kurie seka įvykius tose lenktynėse – kalbėjo lrytas.lt laidai „Lietuviai Dakare“ 45-erių B.Vanagas. – Vieniems yra smagu matyti, kad Dakare tarp lietuvių yra draugystė, o kitiems yra smagiau, kai vieni ar kiti pasako kažkokį teiginį apie vienas kitą.

Tai tas kraujo troškimas ar brolžudiška kova žmones domino nuo Romos laikų – mes šiuo atveju lyg gladiatorių mūšiuose. Tad kalbant apie lietuvius Dakare – mes visi esame pažįstami. Juolab, kad kai kurie sportininkai turėjo labai artimas sportines karjeras ir vienas kitą labai gerai pažįsta.

Tačiau Dakare, be to, kad mes stengiamės padėti vieni kitiems, vis dėlto egzistuoja konkurencija ir tai yra normalu. Dažnai duodu tam tikrą palyginimą, kai žmonės klausia, ar jūs Dakare susivienysite, ar visi galiausiai apjungsite jėgas?

Tada imu ir paklausiu jų, kodėl jie neprašo susivienyti kad ir Kauno „Žalgirio“, Vilniaus „Ryto“ ir Klaipėdos „Neptūno“? Tai yra skirtingi klubai ir kiekvienas iš jų turi savo ambicijų, siekia rezultatų, kurių nori pasiekti.

Dakaras Lietuvoje yra privatus projektas. Kitaip tariant, yra labai daug privačių iniciatyvų, kurios vyksta, kurios siekia išgyventi, siekia susirasti savo finansavimą. Kadangi Lietuva neskiria tam jokio finasavimo, tai ir neturime jokios jungtinės komandos-rinktinės. Kiekviena privati iniciatyva siekia pati išgyventi, kabintis.

Sakyti, kad reikia susivienyti yra neteisinga, nes mes neturime vienijančio indentiteto, vienijančio visus finansinio šaltinio. Todėl privalome būti skirtingi, nes tik todėl ir vyksta dalyvavimas lenktynėse.

Iš to ir atsiranda konkurencija. Kitą vertus, tas konkurencingumas gerai veikia visus mus – nes mes stengiamės pasirengti kuo geriau raliui ir tuomet atrodome gerai tarptautinėje arenoje.

Bet jei kas galvoja, kad Dakare turėtų vyrauti Lietuvos bendrystė ir draugystė, tuomet reikėtų „susiorganizuoti“ rinktinę, ją kažkas turėtų finansuoti, kažkas turėtų pasakyti, kad tas ir tas važiuoja ten ir ten bei siekia tokių ir tokių rezuktatų.

Kadangi to nėra, tai visi sukasi kaip kas moka, kaip sugeba ir kaip išeina“.

Į klausimą, kiek Dakaro dalyvių ar ekipažų galėtų išlaikyti Lietuva, B.Vanagas atsakė: „Dakaro stiprybė yra lenktynių žinomumas Lietuvoje. Apie Dakarą žino 98 procentai žmonių, tai nemaža dalis verslo randa galimybių padėti vykstantiems į Dakarą ir sau atranda dėmesio bei naudos.

Lietuva yra pasiekusi geriausią rezultatą pasaulyje, kalbant apie Dakarą – paskaičiavus gyentojų skaičių ir dalyvavusių ekipažų skaičių, mūsų šalis buvo numeris vienas.

Ar gali būti dar daugiau ekipažų? Sunku pasakyti. Praėjusiame Dakare buvo 10 ekipažų, o jau šiemet jau septyni.

Tai nežinau, galimai norinčių startuoti Dakare yra nemažai, o stojančių prie starto linijos yra žymiai mažiau. Pasakysiu taip: jau dabar Lietuva turi gerą startų Dakare rezultatą.“

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.