Nors lijo taip, kad Dakaro bolidai virto povandeniniais laivais, komandos spaudė gazą iki dugno

Antradienį, sausio 3-iąją, neužsibuvę Al Ulos bivake Dakaro dalyviai pajudėjo link Chailio. „Teltonika Racing“ komandos ekipažas itin efektingai įgyvendino dienos planą spausti iki dugno. Iš 31-osios pozicijos startavę Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza trečiajame greičio ruože užėmė septintąją vietą.

V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
B.Vanagas ir K.Sikk.<br>B.Vanago feisbuko nuotr.
B.Vanagas ir K.Sikk.<br>B.Vanago feisbuko nuotr.
B.Vanago komanda.<br>Andrius Laucius, Vytautas Pilkauskas ir MM Photo, MCH photo.
B.Vanago komanda.<br>Andrius Laucius, Vytautas Pilkauskas ir MM Photo, MCH photo.
B.Vanago komanda.<br>Andrius Laucius, Vytautas Pilkauskas ir MM Photo, MCH photo.
B.Vanago komanda.<br>Andrius Laucius, Vytautas Pilkauskas ir MM Photo, MCH photo.
B.Vanago komanda.<br>Andrius Laucius, Vytautas Pilkauskas ir MM Photo, MCH photo.
B.Vanago komanda.<br>Andrius Laucius, Vytautas Pilkauskas ir MM Photo, MCH photo.
B.Vanago komanda.<br>Andrius Laucius, Vytautas Pilkauskas ir MM Photo, MCH photo.
B.Vanago komanda.<br>Andrius Laucius, Vytautas Pilkauskas ir MM Photo, MCH photo.
L.Kancius.<br>L.Kanciaus feisbuko nuotr.
L.Kancius.<br>L.Kanciaus feisbuko nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žalos komanda.<br>V.Dranginio nuotr.
Daugiau nuotraukų (15)

Lrytas.lt

2023-01-03 16:00, atnaujinta 2023-01-03 17:01

„Šiandien keitėm du ratus, bet šįkart – dėl mano fokusų vairuojant. Akmenynuose – jokių problemų. Panašu, kad slėgio ir pakabos pakeitimai leido išspręsti tą problemą. Lėtesnių varžovų spausti dažnai neteko – aplenkėm gal septynis automobilius. Įpusėjus greičio ruožui ne kartą stipriai lijo ir kartais tiesiog plaukte plaukėm“, – po finišo kalbėjo lenktynininkas.

Niekas netrukdė palaikyti tempą

Pirmą padangą ekipažas pramušė po šuolio nesėkmingai nusileidę tiesiai ant akmens, o antrą – agresyviai šturmuodami kopose paliktas provėžas. Būtent važiuojant per lietų kitų ekipažų išraustomis ganėtinai giliomis vėžėmis visureigis atskiruose ruožuose kone plaukė, rašoma pranešime.

„Diena buvo keistoka – didžiąją laiko dalį trasoje važiavome praktiškai vieni. Greitis buvo nemažas, todėl ir lenkimų mažiau pasitaikė. Patiems irgi buvo smagu, tikrai pasimėgavom lėkimu. O šiaip viskas gerai – rytoj vėl startuosim iš mūsų greitį atitinkančios startinės pozicijos“, – dienos įspūdžiais dalinosi V. Žala.

Po pakartotinių šuolių per žolėmis apaugusias kopas antradienį kentėjo abiejų sportininkų nugaros, todėl grįžę į bivaką abu su P. Fiuza pirmiausiai užsuks pas komandos kineziterapeutą. Tokios perkrovos sportininkų kūnams – Dakaro kasdienybė. Anot V. Žalos, svarbiausia, kad automobilis šiandien veikė be priekaištų.

Atsigriebė už praėjusią dieną

Nuo akmenų per pirmuosius du greičio ruožus jau spėjusiems pavargti lenktynininkams šį kartą buvo kiek lengviau. Pakeliui link Chailio jau netrūko ir smėlingų atkarpų, kurias įveikiant rizika prakirsti padangą – gerokai mažesnė. Antradienį su papildomais iššūkiais susidūrė ir patys Dakaro organizatoriai. Dėl sudėtingų oro sąlygų negalėjo kilti pirmosios pagalbos sraigtasparniai, todėl greičio ruožas buvo sutrumpintas iki 377 kilometrų.

„Prodrive Hunter“ automobiliais važiuojantys ekipažai antradienį pademonstravo, kad praėjusios dienos nesėkmė nebuvo dėsninga. Greičio ruožą laimėjo Guerlainas Chicherit, o trečias buvo kitą „Hunter“ visureigį vairuojantis Orlando Terranova. Tarp dviejų „Prodrive“ lenktynininkų įsiterpė antrąją vietą užėmęs Henkas Lateganas su „Toyota“. Sunkesnė diena buvo tik Sebastienui Loebui, kuris dėl techninio gedimo trasoje prastovėjo bent 20 minučių.

B. Vanagas taip pat palaikė ritmą

Jei pirmadienį Dakaro organizatoriai greičio ruožo trasoje nepagailėjo akmenų, tai greičio ruože iššūkiais pasirūpino gamta. Dėl itin prastų sąlygų nutraukta trasa sutrumpino Dakaro dalyvių dieną. Nepaisant to, po skaudaus trijų valandų atsilikimo praėjusią dieną, „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komanda šiandien pagerino savo pozicijas, rašoma pranešime.

Nors B. Vanagas startavo 131 pozicijoje, šiandien aplenkė daug lėtesnių vairuotojų, taip po truputį stabilizuodamas savo prarastą laiką. B. Vanagas preliminariai finišavo 18–oje pozicijoje, nuo lyderių atsilikdamas 23 min. ir 21 sek.

„Mums pasisekė, kad buvo paliję, tai su dulkėmis didelių bėdų nekilo. Apie vidurį greičio ruožo papuolėme į liūtį, kad valytuvai nespėjo valyti. „Toyota Hilux“ keletą kartų buvo persikvalifikavęs į greitąjį katerį arba povandeninį laivą“, – apie įveiktą greičio ruožą kalbėjo komandos pilotas.

„TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ ateinančią dieną turėtų startuoti iš 18-tos pozicijos. Lenktynininkas dėl to neslėpė palengvėjimo, mat nusimato mažiau lenkimų.

Prieš lenktynininkų akis – dar 12 etapų. Šalia Hailo miesto persikėlusiame bivake dalyviai praleis dvi naktis, mat ateinančias dienas greičio ruožai vyks šio miesto apylinkėse. Rytojaus, sausio 4 d., greičio ruožą sudarys 574 km, iš kurių 425 km – įskaitiniai. Organizatoriai žada, kad trasa nepašykštės iššūkių, o šturmanams skaityti kelio knygą ir naviguoti teks lazerio tikslumu.

Sutrumpintame greičio ruože – solidus „Constra Racing“ komandos rezultatas

Po apmaudžiai susiklosčiusios antrosios Dakaro ralio dienos lietuvių ekipos „Constra Racing“ nariai rankų nenuleido ir trečiame etape sugebėjo parodyti puikų tempą bei finišuoti šeštoje vietoje. Tiesa, greičio ruožas buvo kiek sutrumpintas dėl gausaus lietaus, perkūnijos ir komplikuotų galimybių pakilti medikų sraigtasparniams.

Vaidotas Paškevičius sakė, kad po vakarykštės nesėkmės komanda nusprendė dėti visas pastangas, kad lenktynės būtų tęsiamos. Mechanikai ilgai ieškojo, kodėl „Tatra“ sunkvežimis vakar nereagavo į akceleratoriaus paspaudimą ir problemą rado. Pasirodo, kad visus lietuvių planus sujaukė paprasčiausias laidas.

„Mechanikai per naktį padirbėjo ir rado tą gedimą. Tai buvo elektros problema. Mus stabdė nulūžęs laidas viename iš valdymo blokų. Nebuvo gero kontakto, todėl turėjome tiek problemų. Be to, pagaliau mūsų programuotojas, atrodo, eina teisinga linkme dėl galios atgavimo. Šiandien jau turėjome beveik maksimalią galią 13–16 pavaromis“, – sakė ekipos vairuotojas Vaidotas Paškevičius.

Šios dienos greičio ruožas dėl oro sąlygų buvo sutrumpintas, kadangi dėl perkūnijos ir liūties negalėjo pakilti medikų sraigtasparniai. Esant tokiai situacijai Dakaro greičio ruožas visuomet yra stabdomas ir skaičiuojami rezultatai iki tam tikro kelio taško. „Constra Racing“ komanda į bivaką buvo nukreipta įveikus 334 kilometrus iš 447 numatytų prieš startą. Nepaisant to, per šiuos kilometrus Vaidotas Paškevičius, Slavomir Volkov ir Tomas Gužauskas įsitvirtino šeštoje sunkvežimių įskaitos vietoje.

„Greičio ruožas buvo mums palankus, nes jis buvo greitas. Tai reiškia, kad nereikėjo tiek daug pavarų junginėjimo. Didžiąją dalį trasos įveikėme aukštomis pavaromis, kuriomis jau turime beveik normalią galią. Tempas buvo tikrai geras. Teko palenktyniauti ir su De Roy komandos sunkvežimiu. Vienas kitą keletą kartų lenkėme. Buvo labai graži kova.

Tiesa, turėjome ir problemų. Vieną kartą per liūtį nukrito valytuvai. Stojome juos tvarkyti. Be to, važiuoti buvo sudėtinga, nes trasoje daug vandens, danga tapo labai slidi. Jaučiausi kaip ant ledo su vasarinėmis padangomis, posūkiuose jausmas buvo kaip „drifte“. Taip pat pradėjo rasoti priekinis stiklas, tad sunkiai matėsi kelias, bet nenorėjome stoti jo valyti. Nusprendėme negaišti tam laiko, nes jautėme, kad važiuojame tikrai geru tempu. Po šios dienos supratome, kaip reikia važiuoti, kad būtų galima laikytis arti penketuko. Krūviai sunkvežimiui ir mums patiems buvo labai dideli, bet padangos neprakirtome nė vienos. Slavomiras nagivavo itin tiksliai, todėl niekur neklaidžiojome.

Labai džiaugiamės, kad mūsų technika funkcionuoja jau beveik gerai, tad galime pasitikrinti savo tempą su lyderiais. Aišku, gaila, kad vakar susigadinome visus reikalus, bet ūpo tikrai nepraradome ir sieksime kiekvieną dieną baigti kuo aukštesnėje pozicijoje“, – kalbėjo Vaidotas Paškevičius.

L.Kancius iki ralio sustabdymo palaikė aukštas pozicijas

Su keturračiu lenktyniaujantis Laisvydas Kancius feisbuke pabrėžė, kad saugumas svarbiausia, tad organizatorių sprendimas sustabdyti šiandienos varžybas buvo suprantamas.

„Iki sustabdant trečią etapą, važiavau penktoje pozicijoje, todėl rezultatų prasme, dieną galima vertinti ganėtinai teigiamai.

Lauksime organizatorių sprendimų, kaip galiausiai bus klasifikuojami šios dienos rezultatai“, – rašė jis.

Kitos lietuvių komandos, dėl Dakaro organizatorių sustabdytų šiandienos varžybų, jau taip pat grįžta į stovyklą ir su sekėjais žada pasidalinti įspūdžiais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.