Ką reikia žinoti apie automobilio valymą, plovimą, poliravimą?

„Tūlas lietuvis nusipirkęs naudotą automobilį negaili pinigų jo išvaizdai atnaujinti: iškart prašo poliruoti kėbulą bei atlikti cheminį salono valymą.

Daugiau nuotraukų (1)

Ričardas Vitkus

Jul 12, 2012, 4:13 PM, atnaujinta Mar 18, 2018, 5:17 AM

Esame sąžiningi, ir jei matome, kad automobilio išorė bei salonas prieš parduodant jau buvo kokybiškai atnaujintas, tai patariame klientui nebemesti pinigų į balą, o atvažiuoti pas mus po kurio laiko.

Automobilio švara ir išvaizda reikia rūpintis nuolat, tačiau dauguma lietuvių yra įpratę juo pasirūpinti tik du kartus: vieną kartą - nusipirkus, o antrą kartą – ruošiantis jį parduoti“, - portalui lrytas.lt sakė automobilių valymo pradininkės Šiauliuose UAB „Švarūnė“ direktorius Deimantas Tvaronavičius.

Prieš 18 metų Šiauliuose automobilių salonų valymu su partneriu Dariumi Balčiūnu užsiėmęs D. Tvaronavičius dabar kartu valdo keturias automobilių plovyklas Šiauliuose turinčią bendrovę „Švarūnė“ bei patalpų valymo firmą „Valumina“.

Plauti variklio nerekomenduoja

Devyni iš dešimties naujai įsigytu automobiliu į plovyklą atvažiavusių vairuotojų prašo nuplauti ir variklį, tačiau šią paslaugą atliekantys bendrovės „Švarūnė“ specialistai klientams primygtinai pataria to nedaryti.

„Pirmiausia to daryti nerekomenduoja nė vienas solidus gamintojas, ar tai būtų „Mercedes-Benz“, „Audi“, „Volkswagen“, ar „Kia“.

Variklio plovimo kultas buvo gajus sovietmečiu. Techniškai tvarkingo automobilio variklis gali būti tik apdulkėjęs. O norint nuvalyti dulkes pakanka ir šluostės – nebūtina variklio purkšti aukšto slėgio vandens čiurkšle.

Plaudamas variklį rizikuoji sugadinti tūkstančius litų kainuojančią elektroninę įrangą“, - perspėjo D. Tvaronavičius.

Pasak direktoriaus, labiausiai nuo drėgmės apsaugoti visureigiai ir japoniški automobiliai. Elektronikos prietaisai gan sandarūs ir „Audi“, „Volkswagen“ markių automobiliuose. Prastokai nuo drėgmės apsaugota BMW markės automobilių elektronika, o pati neatspariausia, anot plovėjų, vandeniui yra prancūziškuose automobiliuose esanti elektroninė įranga.

„Patardami atsisakyti variklio plovimo, kuris kainuoja 20-40 litų, mes prarandame pinigus, kurių galėtume uždirbti atlikę šią paslaugą, tačiau manau, kad klientų interesai čia yra svarbiausi.

Jei žmogui tereikia tik pavalyti ant variklio atsiradusią tepalo dėmę, tai jam ši paslauga nekainuos net tų 20 litų. Pakaks ir 5 litų“, - sakė D. Tvaronavičius.

Į plovyklą vairuotojai atvyksta ir pabendrauti

Pasak bendrovės direktoriaus, didelė dalis vairuotojų plauti automobilio susiruošia prieš vykdami į servisą planinei apžiūrai, taip pat keliaudami į vestuves ar į laidotuves.

„Kita grupė žmonių, priešingai, savo automobiliu rūpinasi perdėtai – jie gali atvažiuoti vos lietui nulijus ir reikalauti taip nuplauti automobilį, kad blizgėtų ne tik jo kėbulas, bet ir ratai, nors pervažiavus per kelias balas jie atrodys taip pat, kaip ir prieš plovimą.

Trečiąją - pagrindinę - grupę sudaro vairuotojai, kurie automobilio priežiūrai nuolat skiria atitinkamą lėšų dalį“, - sakė D. Tvaronavičius.

Pasak direktoriaus, yra tokių verslininkų, kurie savo automobilį plauna du kartus per savaitę: pirmadienį ir penktadienį. Pirmadienį - po visų iškylų, kad automobilis gražiai atrodytų šiokiadieniais, o penktadienį - kad jis džiugintų savaitgalį: „Per savaitę toks žmogus, norėdamas, kad automobilis būtų švarus, išleidžia apie 40 litų.

Dalis žmonių, priklausomai nuo oro sąlygų, automobilį stengiasi plauti maždaug kartą per savaitę.

Nemažai vairuotojų į plovyklą atvyksta ir po tolimesnių kelionių.

Turime tokių klientų, pagal kurių reguliarius apsilankymus galime tikslinti savo laikrodžius. Aš nedvejodamas galiu pasakyti, kas penktadienį septintą valandą ryto mūsų plovykloje gers kavą laukdamas, kol vaikinai nuplaus jo automobilį.“

Neretai žmonės į plovyklą užsuka ne tik norėdami nusiplauti automobilį, bet ir pabendrauti. Kai kuriems žmonėms automobilio plovimas tampa tarsi ritualu.

Siūlo netaupyti nusausinimo sąskaita

Minimali pinigų suma, kurią turės palikti į minėtą plovyklą užsukęs vairuotojas – 7 litai. Už šią sumą automobilis bus nuplautas aukšto slėgio srove. Tokio plovimo kartais pageidauja iš iškylų gamtoje sugrįžę ar žiemą nuplauti druską nuo savo automobilio pasišovę  vairuotojai.

Už 10-12 litų automobilis bus nuplautas, bet nenusausintas. „Šią paslaugą renkasi pinigus taupantys klientai, bet mes visada patariame pridėti tuos kelis litus ir nusausinti automobilį, nes tik tuomet galima pasiekti gerą kokybę. Vasarą nuplautas, bet nenusausintas tamsios spalvos automobilis pakaitinus saulei netrukus atrodys prasčiau nei prieš plovimą“, - patarė D. Tvaronavičius.

Plovimas su nusausinimu Šiaulių plovyklose kainuoja 18 litų, bet nuolatiniams klientams taikoma nuolaida.

Už tokią pinigų sumą automobilis nupurškiamas aukšto slėgio srove, kuria pašalinamos pagrindinės apnašos ir purvas. Po to užpilamas purvo tirpiklis. Vėliau automobilis plaunamas naudojant aktyviąsias putas ir kempinę. Galiausiai šampūnas nuplaunamas aukšto slėgio srove, o kėbulas padengiamas vašku. Automobilis nusausinamas rankiniu būdu, o tarpeliuose susikaupusi drėgmė išpučiama oro srove. Taip pat išvalomos durelių arkos, iš išorės nuvalomi langai.

Visureigio, vienatūrio ar SUV kategorijų automobilio plovimas su nusausinimu kainuoja 23 litus. Mikroautobuso plovimas jo savininko kišenę gali patuštinti nuo 20 iki 40 litų.

Praplauna šildymo sistemą

Naujovė Šiauliuose – automobilio padengimas siliciu. Ši paslauga kainuoja 16 litų. Prieš dengiant siliciu automobilį reikia nuplauti. Plaunant kėbulas vietoj vaško yra padengiamas siliciu, kuris turi neigiamą krūvį ir atstumia purvą.

„Tokia paslauga suteikia puikų efektą. Bandėme siliciu padengti tik dalį automobilio, tada šią dalį palyginome su vašku padengtomis dalimis - pastebėjome, kad purvas prie siliciu padengtų paviršių ne taip stipriai limpa, be to, daug greičiau nusivalo.

Siliciu automobilį padengti pakaktų kartą per mėnesį. Tačiau prieš dengiant siliciu kėbulo paviršius turi būti švariai nuvalytas“, - perspėjo D. Tvaronavičius.

Automobilio paviršių gali dengti ir nanodalelėmis. Nanotechnologijos efektas dar ilgaamžiškesnis. Naudojant šią technologiją sukietėja dažų paviršius, jis tampa atsparesnis įvairiems įbrėžimams. Kol kas tokia paslauga nėra populiari, nes ilgiau užtrunka, o kaina siekia 120 litų.

Dar sudėtingesnė ir dar daugiau kainuojanti technologija – automobilio dengimas teflonu.

Prieš dengiant teflonu automobilio paviršius turi būti specialiai paruoštas – nušlifuotas ir nupoliruotas. Toks procesas užtrunka apie parą. Ši procedūra gali kainuoti iki 400 litų.

Plovykloje galima pašalinti nešvarumus ir nuo automobilio dugno. Šios iki 60-95 litus kainuojančios paslaugos dažnai pageidauja automobilį remontuoti vežantys ar jo dugną antikorozine danga padengti ketinantys klientai. Prieš plaunant dugną automobilis specialiu keltuvu paverčiamas 40 laipsnių kampu.

Neeilinė „Švarūnės“ paslauga - visos šildymo sistemos praplovimas. Ši paslauga kainuoja apie 45-90 litų. Anot plovėjų, tai klientui leidžia sutaupyti, nes naujas kai kurių automobilių vidinis radiatorius gali kainuoti 300-400 litų.

Po maža kaina slypi nekokybiška paslauga

Automobilių salono valymas yra skirstomas į įprastą ir cheminį.

Įprastas salono valymas gali kainuoti 10-30 litų. Cheminis automobilio salono valymas kainuoja nuo 150 iki 250 litų. Kaina priklauso nuo salono dydžio ir jo užterštumo.

„Cheminis salono valyvas pradedamas nuo lubų. Reikia žinoti, kokiomis priemonėmis galima valyti skirtingas lubas. Kartais klientą netgi perspėjame, kad valant lubos gali deformuotis. „Peugeot“, „Audi“ , „Volkswagen“ lubos gali deformuotis netgi nesušlapinus, o tik patrynus jas chemikalais", - įspėja specialistai.

Giluminiu būdu išplautos sėdynės ne tik gražiai atrodys - nebeliks jose nusėdusių dulkių bei erkučių. Atlikus cheminį salono valymą būtina jį išdžiovinti.

Kartais gali pakakti ir sauso paviršinio cheminio salono valymo. Tokia procedūra užima perpus mažiau laiko ir kainuoja perpus mažiau nei įprastas cheminis valymas.

"Kai kurie salonų valytojai piktnaudžiauja klientų pasitikėjimu. Esu matęs skelbimų, siūlančių atlikti cheminį automobilio salono valymą už 70 litų. Galiu atsakingai pareikšti, kad normalaus cheminio valymo už tokią sumą padaryti neįmanoma. Po tokios „valymo“ procedūros neprabėgus nė porai dienų automobilio salonas atrodys dar prasčiau nei prieš valymą“, - perspėjo D. Tvaronavičius.

Gražus gali tapti bet koks automobilis

Automobilio išorę labiausia pakeičia kėbulo poliravimas.

„Pagrindiniai poliravimo būdai yra du. Jei automobilio danga yra pakankamai kokybiška, pakanka ją nuplauti ir padengti poliroliu. Tokią 80-120 litų kainuojančią procedūrą mes rekomenduojame atlikti du ar bent jau vieną kartą per metus.

Antras būdas yra sudėtingesnis. Poliruojant šiuo būdu vėlgi pirmiausia nuvalomas paviršius. O po to įgudęs meistras šlifuoja dažų paviršių, sulygina jų dangą, o tik po to poliruoja.

Poliruojant tokiu būdu galima atgaivinti nuo saulės išblukusią spalvą. Lengviausiai šlifuoti ir poliruoti sidabrinės, o sunkiausia - juodos spalvos automobilius.

Šią 150-280 litų kainuojančią paslaugą gerai gali atlikti tik įgudęs meistras, o tokių specialistų nėra daug, Šiauliuose juos galėčiau suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų“, - tvirtino D. Tvaronavičius.

Pasak bendrovės direktoriaus, Šiauliuose investavus 200-300 litų bet kokį automobilį galima padaryti gražų.

Nelegalūs valytojai teršia gamtą

Konkurencija automobilių plovimo ir valymo srityje, pasak D. Tvaronavičiaus, Šiauliuose didelė: „Didžiausią konkurenciją jaučiame iš nelegaliai garažuose dirbančių automobilių salonų valytojų ir kėbulų poliruotojų.

Automobilių pardavimu verčiasi daug šiauliečių, jie ir naudojasi tuose garažuose dirbančių asmenų paslaugomis. Tokią veiklą lydi ne tik mokesčių slėpimas, bet ir aplinkosaugos pažeidimai".

"Kažkada buvau suskaičiavęs, kad Šiauliuose veikia keliasdešimt nelegalių ar pusiau nelegalių taškų. Nemokėdami mokesčių garažuose dirbantys „specialistai“ paslaugą, už kurią mes imame 260 litų, bando atlikti už 160 litų, - dėsto pašnekovas, - Apie aplinkosaugos normatyvų laikymąsi čia net negali būti kalbos. Mes turime plovyklų, kuriose neplauname variklių, tačiau netgi ten per metus susikaupia apie toną tepalų. O garažuose dirbantys valytojai bei poliruotojai ten plauna ir variklius.“

Automatinės plovyklos merdi

Dar neseniai bene didžiausią konkurenciją „Švarūnės“ plovykloms sudarė degalinėse veikusios, o dabar beveik merdinčios automatinės plovyklos.

„Kažkada regint eiles prie automatinių plovyklų skaudėdavo širdį. Brangstant darbo jėgai aplankydavo mintis ir apie bankrotą, juolab kad automatinių plovyklų įsigalėjimą prognozavo ir užsienio ekspertai. Pasirodo - ne tik išgyvenome, bet ir įvedėme savo automobilių plovimo kultūrą. Lietuvių ir latvių įdiegtas automobilių plovimas rankomis tapo populiarus ir Rusijoje bei Ukrainoje.

Kai prie automatinių plovyklų rikiuodavosi klientų eilės, aš eidavau ir jų klausinėdavau, kodėl jie renkasi būtent tokį plovimo būdą. Eilėse prie automatinių plovyklų stovėję vairuotojai atšaudavo, kad automatinis plovimas greitesnis, patogesnis, kokybiškesnis. Visi šie argumentai buvo nieko verti – paprasčiausia tuomet plauti automobilius automatinėse plovyklose buvo madinga", - įsitikinęs D. Tvaronavičius.

Anot jo, dabar automatinės plovyklos Šiauliuose merdi, nes žmonės pamatė, kad plovimas rankomis yra daug kokybiškesnis.

"Be to, plaunant automobilį automatinėse plovyklose iškyla grėsmė sugadinti ne tik veidrodėlius, antenas ar galinio stiklo valytuvą, bet ir pačią kėbulo dangą, nes automatinių plovyklų šepečiai nėra keičiami taip dažnai, kaip juos reikėtų keisti“, - tvirtino D. Tvaronavičius.

Lietuvoje jau atsirado automatinių plovyklų, kuriose automobiliai plaunami ne šepečiais, o tekstilės juostomis. Šios juostos naudojamos ir automobiliams plauti, ir poliruoti.

Tačiau ši technologija brangi (gera linija gali kainuoti iki 700 tūkst. litų), todėl reikia didelio mašinų srauto, kad plovykla atsipirktų. „Nei Šiauliuose, nei Kelmėje, nei Radviliškyje tokios plovyklos nebus todėl, kad čia nėra pakankamai klientų. Pora tokių plovyklų yra Vilniuje, viena – prie Marijampolės kelio“, - sakė D. Tvaronavičius.

Plovimo kainos skiriasi tik keliais litais

Tai, kad automobilio plovimas automatinėse plovyklose vairuotojo kišenę gali patuštinti netgi daugiau nei plovyklose, kur mašina plaunama rankomis, pavyko įsitikinti užsukus į kelias skirtingas plovyklas.

Šiauliuose nusiplauti automobilį automatinėje „Lukoil“ degalinės plovykloje kainuoja 15 litų. Už šią sumą automobilis bus nuplautas ir nudžiovintas. Automobilio plovimas su vaškavimu čia kainuoja 20-25 litus, o plovimas su poliravimu, kuris atliekamas mechaniniais šepečiais, kainuoja 30 litų.

Automobilio plovimas automatinėse „Statoil“ degalinių plovyklose Šiauliuose, priklausomai nuo pasirinktos plovimo rūšies, kainuoja 15-35 Lt. Pateikus nuolaidų kortelę čia automobilio plovimui galima gauti 15-25 litų nuolaidą.

Bene pigiausiai - už 5 litus - automobilį Šiauliuose kviečia nusiplauti prie Šiaulių profesinio rengimo centras.

Užsukus į šio centro plovyklą paaiškėja, kad už minėtą sumą automobilis bus nuplautas tik aukšto slėgio vandens čiurkšle, o automobilio plovimas naudojant purvo tirpiklį bei šampūną čia kainuos 10 litų. Panorus, kad automobilis būtų ir nusausintas, teks pridėti dar 5 litus.

Vasarą automobiliui reikia daugiau dėmesio

Plovėjų teigimu, vasara yra palankiausias metas automobilio „grožio procedūroms“.

„Cheminį salono valymą, kaip ir kėbulo poliravimą, patariame atlikti vasarą, nes šiltame ore geriau išdžiūva cheminiu būdu išvalytas salonas, o prie poliruoto kėbulo mažiau limpa dulkės ir kiti nešvarumai.

Kai kurie žmonės yra įsitikinę, kad automobilio kėbulo šlifavimas prieš jį poliruojant gali pakenkti dažų sluoksniui. Atsakingai pareiškiu, kad tokios kalbos yra melas. Savo automobilius esame šlifavę ir septynis, ir dešimt kartų. Jei ši procedūra atliekama teisingai, tai paviršius nesugadinamas.

Vasarą automobilio priežiūrai reikia skirti ne mažiau dėmesio nei žiemą. Būtina nedelsiant nuplauti museles, paukščių paliktas išmatas (jas rekomenduojama nuplauti iškart), nes tokie nešvarumai gali išgraužti laką.

Vasarą atokaitoje medžių lapai išskiria limpantį skystį, mašina padengiama dulkes traukiančia lipnia plėvele. Jei dar pakaitina saulė, tai automobilio galima ir nebeatpažinti, o dar labiau padelsus, kėbulo dangos nuvalymas gali kainuoti keleriopai daugiau nei įprastai.

Plauti pačiam neapsimoka

Nors automobilių plovyklų paslaugomis naudojasi didžioji dalis automobilių savininkų, tačiau yra nemažai vairuotojų, kurie mėgsta plauti automobilį savo kieme.

„Tautiečiai mėgsta automobilį plauti namuose, sode ar netgi savo įmonėje. Negalėčiau apie tai pasakyti nieko blogo, jei nekentėtų gamta.

Be to, plaudamas automobilį namuose žmogus jo niekada nenuplaus taip kokybiškai, kaip kreipęsis į savo darbą išmanančius bei įgudusius specialistus.

Įsitikinimas, kad automobilio plovimas namuose leidžia sutaupyti, tėra mitas.

Buitinis aukšto slėgio plovimo aparatas kainuoja kelis šimtus litų. Susiruošęs plauti automobilį turi nusipirkti šampūno, turi persirengti.

Jei plausi lauke, kol nuplausi vieną automobilio pusę, kita jo pusė su nuplauti nespėtu šampūnu jau bus spėjusi nudžiūti.

Automobilį plausi valandą, o ne dešimt minučių. Įskaičiavęs elektros ir vandens sąnaudas ir įvertinęs savo darbo sąnaudas suprasi, kad pralošei“, - tikina D. Tvaronavičius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.