10 patarimų, kaip išsirinkti jūsų automobiliui geriausiai tinkančias padangas

Nusprendus įsigyti naujas padangas, klausimas, kokios jos būtų geriausios, yra gana sunkiai atsakomas, jei prieš tai vairuotojas neapgalvojo apie daugelį kitų dalykų.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Oct 21, 2013, 6:40 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 11:32 PM

Kur jis daugiausia važinės? Kiek planuoja nuvažiuoti per žiemą? Ar žino, ką reiškia ant padangų sužymėtos skaičių ir raidžių kombinacijos? Nepasimesti tarp gausybės įvairių dydžių, raštų ir kainų padangų padės šis dešimties punktų sąrašas.

1. Dydis. Tai padangos skersmuo, plotis ir aukštis. Skersmuo reiškia ratlankio skersmenį, taigi jo nepasirinksite, teks pirkti tokio skersmens padangas, ant kokio dydžio ratlankių jas montuosite. Skersmuo žymimas coliais ir raide R priekyje, pvz. R15.

Plotį ir aukštį galima pasirinkti kiek skirtingą, tačiau geriau nenukrypti nuo gamintojo siūlomo dydžio. Plotis yra žymimas milimetrais, o aukštis – pločio procentine dalimi, todėl neapsigaukite – 225/50 išmatavimų padangos bus aukštesnės, nei 205/50.

Ir nors abi šios padangos tiktų tiems patiems ratlankiams, per aukštos padangos gali liesti ratų arkas ir važiuoti bus neįmanoma. Todėl geriausia rinktis tokių pat išmatavimų padangas, kokios ir vasarinės, arba šiek tiek siauresnes ir aukštesnio profilio, jei planuojate važinėti ne vien mieste.

2. Greičio indeksas. Šis indeksas nurodytas raidėmis ir reiškia didžiausią greitį, kokiu rekomenduojama važiuoti šiomis padangomis. Jis prasideda nuo K raidės ir reiškia 110 km/val, o su kiekviena sekančia abėcėlės raide pakyla 10 km/val. Pavyzdžiui, indeksas Q reiškia 160 km/val, ne vietoje įsiterpęs H – 210 km/val, V – 240 km/val, o didžiausias indeksas Y – iki 300 km/val.

Todėl indeksą rinktis geriausia įvertinus savo poreikius greičiui ir gamintojo rekomendacijas. „Greičio indeksus rekomenduoja gamintojas, bet žiemines padangos, ypač dygliuotos ir minkšto mišinio, gaminamos su mažesniais greičio indeksais, kad užtikrintų gerą sukibimą pačiomis sudėtingiausiomis žiemos sąlygomis.

Todėl Šiaurės šalims daroma išimtis ir naudojamos mažesnio greičio indekso padangos, nei nurodyta jūsų automobilio vartotojo vadove“, - sakė „Egzotika“ padalinio vadovas Marius Adomaitis.

3. Panaudojimas ir kasdieniai maršrutai. Nemažai vairuotojų apsiriboja važinėjimu vien mieste. Jei kasdieniai keliai paprastai nuvalyti, o stipriai sningant nebūtina važiuoti iš namų, tada galima rinktis ir lėčiau dylančias kietesnes padangas.

Bet jei esant sudėtingesnėms eismo sąlygoms nebūtų galima atidėti užmiesčio kelionės, M.Adomaitis rekomendavo rinktis dygliuotas ar minkšto mišinio padangas.

4. Europos Sąjungos patvirtintame lipduke pateikiama informacija. Kiekviena padanga yra žymima ES patvirtinto pavyzdžio lipduku, kuriame nurodomas padangos triukšmingumas, degalų taupymas ir stabdymas šlapiame kelyje. Šie kriterijai neabejotinai svarbūs, bet jie apie padangą pasako labai mažai.

„Iš lipduko neįmanoma nustatyti net dešimtadalio svarbiausių žieminių padangų savybių kaip elgesio ant ledo, sniego, pažliugusio sniego, atsparumo akvaplanavimui ir daugelio kitų. Geriausius rodiklius turėtų vasarinės AA klasės padangos, tačiau žiemą su jomis važiuoti tiesiog neįmanoma, todėl naujausias ES žymėjimas, švelniai tariant, yra visiškai netinkamas žieminių padangų vertinimui“, - aiškino pašnekovas.

5. Dygliuotos padangos. Tai vienas iš svarbiausių sprendimų - pirkti padangas su dygliais ar be jų. M.Adomaičio manymu, žiemą saugiausia važinėti dygliuotomis padangomis, nes jos yra tikros žieminės padangos, o kieto mišinio ar minkšto mišinio padangos yra alternatyva su didesniais ar mažesniais kompromisais saugumo atžvilgiu.

Tačiau dygliuotas padangas nusipirkę vairuotojai turi prisiminti du esminius apribojimus – šias padangas užsidėti jie galės tik nuo lapkričio 1 dienos, o pasikeisti į vasarines turės ne vėliau, nei iki balandžio 10 dienos. Be to, jie negalės išvažiuoti į daugelį užsienio šalių – Lenkijoje, Vokietijoje ir daugelyje į pietus nuo Lietuvos esančiu valstybių draudžiama naudoti dygliuotas padangas.

6. Universalios padangos. Sakoma, kas tinka viskam, netinka niekam, bet pašnekovas tvirtino, kad jos tik 5 proc. mažiau efektyvios ant sniegu padengtos dangos nei kieto mišinio žieminės padangos.

„Mažai važinėjantiems ir galintiems niekur nevažiuoti, esant ypač sudėtingomis sąlygomis, tiks universalios padangos, - sakė jis. - Visgi reikėtų nepamiršti, kad jos dažniausiai pritaikytos eksploatuoti ne žemesnėje nei -5 laipsnių temperatūroje ir nėra labai efektyvios žemoje temperatūroje bei ant ledu padengtos dangos.“

7. Minkštumas/kietumas. Padangų mišinio tipas paprastai neturi specialaus ženklinimo, todėl, pasak M.Adomaičio, nepatyrusiam pirkėjui gali būti pakankamai sudėtinga pačiam išsirinkti padangas, kurios atitiktų jų poreikius, o pastaruoju metu populiarėjant internetinėms parduotuvėms galima nesunkiai išleisti pinigus netinkamoms padangoms.

Jis pabrėžė, kad negalima pasitikėti užrašu M+S (angl. Mud + snow), nes jis labiau nusako padangos raštą (grubesnį, su daugiau atskirų blokelių), o ne jos eksploatacijos sezoną. „Visos žieminės, universalios ir net dalis vasarinių padangų turi M+S žymėjimą“, - aiškino pašnekovas.

8. Padangų protektoriaus raštas. Kai kurios padangos turi simetrišką raštą, o kai kurių raštas vienoje padangos pusėje vienoks, o kitoje kitoks. „Vienareikšmiškai pasakyti kad vienas variantas yra geresnis, o kitas blogesnis nebūtų teisinga.

Paprastai lietuviškoms žiemoms renkamasi kryptinio protektoriaus rašto padangas, nes esant sudėtingoms vairavimo sąlygoms, snieguotai, o ypač šlapiu sniegu padengtai kelio dangai, šio protektoriaus savybės leidžia lengviau suvaldyti automobilį“, - tvirtino M.Adomaitis.

9. Padangos visureigiams. Dažniausiai rekomendacijos skiriamos įprastiems lengviesiems automobiliams, bet pasak pašnekovo, padangų pasirinkimo kriterijai nesiskiria ir ieškant „batų“ visureigiams. Tiesiog didesniems automobiliams skirtos didesnės, sunkesniems automobiliams pritaikytos padangos.

10. Padangų pagaminimo data. Bėgant laikui padangos sensta, bet specialistai sutaria, kad padangos yra tinkamos naudoti apie 10 metų nuo jų pagaminimo datos. Kaip jau rašė lrytas.lt, kada padanga buvo pagaminta, paprasta pasižiūrėti patiems.

Ant kiekvienos padangos yra serijos numeris – skaičių ir raidžių eilutė, paprastai susidedanti iš 11 simbolių, o prieš ją būna prirašytas trumpinys DOT (Department of transport, - ang. Transporto ministerija).

Paskutiniai keturi skaičiai nurodo padangos pagaminimo datą – trečias ir ketvirtas skaitmuo nurodo metų savaitę, o paskutiniai du skaitmenys – metus. Pavyzdžiui, kodo pabaiga 3409 reiškia, kad padanga pagaminta 2009 metais, rugpjūčio 17-23 dienomis.

Sekite verslo naujienas socialiniame tinkle „Facebook“!

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.