Degalų pardavėjai pradeda šaltąjį sezoną

Degalinėse jau pasirodė šaltiems orams skirtas žieminis dyzelinas.

Degalinėse įprastą dyzeliną jau keičia žieminis.<br>V.Balkūno nuotr.
Degalinėse įprastą dyzeliną jau keičia žieminis.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 28, 2014, 3:38 PM, atnaujinta Jan 20, 2018, 9:38 AM

„Neste Lietuva“ anksčiau nei pernai atsivežė žieminių degalų. Lietuvą pirmą kartą pasiekė tik Suomijoje gaminamas žieminis „Neste Pro Diesel“, kuris savo savybių nepraranda iki -37 laipsnių šalčio. Taip pat degalinėse jau prekiaujama ir žieminiu dyzelinu „Futura“.

„Bendrai šaltojo sezono laikotarpiu Lietuvos vairuotojai sunaudoja apie 300 milijonų litrų žieminio dyzelino, ypač didelė paklausa būna šalčiausiais žiemos mėnesiais – sausį, vasarį“, – pasakojo „Neste Lietuva“ Mažmeninės prekybos skyriaus vadovas Audrius Miežys.

Spustelėjus šaltukui, vasarinės ir/ar pereinamosios klasės dyzelinas greičiau drumsčiasi, tampa klampus, todėl prasčiau veikia degalų purkštukai, užsikemša filtrai, sunkiau prasisuka variklio stūmokliai užvedant jį.

„Daugelis vairuotojų žino, kad atšalus orams, bet kurį rytą gali netikėtai įstrigti neužsivedančioje mašinoje. Dažniausiai staiga nustoja veikti ne pirmos jaunystės akumuliatoriai, bet pasitaiko ir rimtesnių gedimų. Todėl daugelis apsidrausdami nuo papildomų rūpesčių, iškart ima pilti būtent žieminį dyzeliną“, – aiškino A.Miežys.

Žieminio „Neste Pro Diesel“ drumstimosi temperatūra yra -32 C. Žemiausia temperatūra, kuriai esant šį dyzeliną galima naudoti, yra -37 C.

A.Miežys tvirtino, kad spalio 7 dieną pradėjus prekybą naujuoju vasariniu „Pro Diesel“ pardavimo kiekis 3 kartus viršijo lūkesčius, todėl degalinių, kuriose galima įsigyti naujųjų degalų, dar šiemet padaugėjo iki 46.

Gamintojo teigimu, „Pro Diesel” dyzelinas yra pirmas pasaulyje dyzelinas, atitinkantis pačias griežčiausias Pasaulio degalų chartijos (World Wide Fuel Charter) rekomendacijas. Jos paremtos Europos, JAV ir Azijos automobilių gamintojų moksliniais tyrimais ir nustato gerokai aukštesnes už standartines degalų specifikacijas.

Nepriklausomame Suomijos techninių tyrimų centre VTT atlikti bandymai parodė, kad „Pro Diesel” dyzelino sąnaudos yra iki 5 proc. mažesnės negu tradicinio dyzelino, sukimo momentas padidėja iki 4 proc., CO2 emisijos degalų ciklo metu sumažėja iki 20 proc.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: kodėl bankai ir toliau brangina paslaugas?