Pirmosios lenktynės atskleidė elektromobilių galimybes

„Gal ir gerai yra elektromobilis, bet su juo nė į Palangą nenuvažiuosi“, – tokia fraze paprastai baigiasi diskusijos apie elektromobilius Lietuvoje.

Elektromobilių lenktynių nugalėtojai stojo krautis vos du kartus.<br>A.Venskaus nuotr.
Elektromobilių lenktynių nugalėtojai stojo krautis vos du kartus.<br>A.Venskaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

May 9, 2015, 1:46 PM, atnaujinta Jan 4, 2018, 10:28 AM

Tiesa, kad elektra varomos transporto priemonės pritaikytos važinėjimui mieste, bet pirmųjų elektromobilių lenktynių organizatoriai nusprendė įrodyti, kad jais įmanoma pasiekti ir pajūrį.

Penktadienio rytą prie Vilniaus savivaldybės prasidėjusios pirmosios šalyje „Lietuvos energija“ įmonių grupės narės UAB „Energijos tiekimas“ ir VšĮ „Autoeventus“ organizuotos elektromobilių lenktynės „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“ baigėsi vėlų vakarą Palangoje, paskutiniams ekipažams pasiekus finišą prieš pat vidurnaktį.

Talpi baterija sutaupė laiko

Pavakarę Palangos centre, J.Basanavičiaus gatvėje, finišo liniją pirmi kirto „Soul – Aukščiausia Pavara“ ekipažas, vairavęs „Kia Soul EV“ elektromobilį.

Jiems Vilniuje buvo paskirtas paskutinis starto laikas (kad nesusidarytų spūstys prie įkrovimo vietų, startavo po du automobilius kas 30 min.), tačiau nugalėtojų ekipažas solidžia persvara aplenkė visus varžybų dalyvius.

Elektromobilį vairavęs „Kia“ atstovybės Lietuvoje vadovas Gintaras Kaukėnas po finišo pripažino, kad jaudulio buvo nemažai.

„Kia Soul EV“ išsiskiria didžiausiu gamintojo deklaruojamu nuvažiuojamu atstumu – 212 km, todėl jis ir kartu vykęs „Top Gear Lietuva“ žurnalo redaktorius Karolis Judzentavičius pasiryžo po įkrovimo Elektrėnuose nebestoti Kaune ir važiuoti tiesiai iki stotelės Kryžkalnyje.

Iki jos elektromobilis atriedėjo visiškai išeikvotas, baterijoje buvo likę elektros nuvažiuoti vos vienam kilometrui.

Kryžkalnyje kol kas nėra nuolatinės galimybės įsikrauti elektromobilį, tačiau įkrovimo tinklą Lietuvoje plėtojančių „Elektromobilių“ ir „Dalaso“ bendrovių specialistai specialiai šioms lenktynėms buvo įrengę DBT greito įkrovimo stotelę.

„Mūsų pergalę lėmė vykusiai pasirinkta lenktynių taktika bei strategija ir, žinoma, automobilio techninės galimybės, leidusios per trumpiausią laiką „pasiimti“ būtent tiek energijos, kurios užtektų finišui Palangoje pasiekti“, – sakė G.Kaukėnas. – Visą 337 kilometrų maršrutą Vilnius-Palanga įveikėme vidutiniu 70 km/val. greičiu, didžiausias mūsų greitis buvo 111 km/val., o baterijų įkrovimas truko valandą.“

Elektromobilių pirmųjų lenktynių laimėtojai G. Kaukėnas su K. Judzentavičiumi, beje, startavę paskutiniai iš dešimties ekipažų, visą distanciją nuvažiavo per 5 val. 27 min. 41 sek.

Svarbiausia – patirtis

Antrąją vietą užėmė „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas Mindaugas Plukys ir delfi.lt Auto skyriaus redaktorius Tadas Markevičius, važiavę „Nissan Leaf“ elektromobiliu.

Antrieji prizininkai kelionėje iš Vilniaus į Palangą sugaišo 5 val. 52 min. 14 sek.

Elektromobilį vairavęs M.Plukys taip pat pasirinko strategiją važiuoti itin taupiai ir nestoti krautis Kaune. Jis tvirtino nesitikėjęs, kad „Kia“ ekipažas aplenks dar pakeliui į Kryžkalnį, tačiau pernelyg neliūdėjo.

„Pirmoji vieta – tik viena. Ją iškovoti, žinoma, geras jausmas, tačiau tokiose, ypač pirmosiose lenktynėse mažesnis nei pusvalandžio deficitas – nėra tragiškas.

Svarbiausia, kad įgijom neįkainojamos patirties ir dabar būtume dar aršesni priešininkai šiandien užkopusiems ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio“, – sakė M.Plukys.

Trečiąją vietą su „Volkswagen e-UP“ iškovojo „Moller Auto Savanoriai“ komandos Audriaus Gružinsko ir Žilvino Babiansko ekipažas, distanciją įveikęs per 6 val. 40 min. 14 sek.

Unikalus bandymas

Portalo Lrytas.lt Auto skyriaus redaktorė Ilona Steponėnė su „Krasta auto“ BMW ir „Mini“ pardavimo vadybininku Mantvydu Žilinsku užėmė ketvirtąją vietą.

„Nemažai laiko praradome sustoję Kaune, nes šiame labai svarbiame Lietuvai transporto mazge nėra greitojo įkrovimo stotelės.

Per pusantros valandos Kaune įkrovėme tiek pat elektromobilio baterijos, kiek Elektrėnuose per 20 minučių, tačiau be sustojimo Kaune net teoriškai nebūtume pasiekę Kryžkalnio, todėl neliko jokios galimybės varžytis dėl pirmųjų vietų.

Bet nepaisant to, patirtis buvo nepaprastai įdomi ir vertinga.

Paaiškėjo, kiek nedaug tereikia, kad Lietuvoje elektromobilį būtų galima naudoti ir ilgesnėms kelionėms, o lenktynės leido išbandyti elektromobilį taip, kaip kasdieninėmis sąlygomis tai būtų neįmanoma“, – sakė automobilį vairavusi I.Steponėnė.

Šis „Krasta Auto“ komandos duetas su BMW i3 kelionėje sugaišo 7 val. 6 min. 8 sek. ir kiek daugiau nei dviem minutėm aplenkė tokį pat automobilį vairavusius penktuosius prizininkus – „CityBee“ komandos Luko Stefanovičiaus ir Rolando Kažimėko duetą.

Šeštąją vietą užėmė dar vienas „Nissan“ komandos ekipažas – „Nissan e-NV200 Evalia“ vairavę Vaidotas Kviklys su Tomu Markelevičiumi (8 val. 17 min. 01 sek.), penkiomis minutėmis pranokęs „KTU informatikai“ Kęstučio Valinčiaus ir Mindaugo Jančiuko ekipažą, su „Nissan LEAF“ distanciją įveikusius per 8 val. 23 min. 36 sek.

Lenktyniavo ir vaikai

Nugalėtojų ekipažui įteiktas įspūdingas, specialiai šioms lenktynėms sukurtas jau antrą dešimtį gyvuojančios „Glasremis“ meninio stiklo studijos prizas. Jo autoriai – gerai žinomas dailininkas ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje, jau tris dešimtmečius aktyviai dalyvaujantis tarptautiniuose stiklo meno simpoziumuose ir parodose Remigijus Kriukas ir Indrė Stulgaitė – Kriukienė.

Nors elektromobilių lenktynių dalyviai finišavo ne vienas paskui kitą, tačiau susirinkusiems nugalėtojų ir prizininkų laukimas neprailgo.

Mat didžiųjų lenktynių rengėjai kartu su Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija, „Automagistrale“ ir „Klaipėdos regiono keliais“ žiūrovams, o labiausiai patiems mažiesiems, parengė siurprizą – suteikė progą 4-10 metų berniukams ir mergaitėms specialiai įrengtoje „drag“ ir slalomo lenktynių trasose pasivaržyti vaikiškais elektromobiliukais.

Mažųjų batalijos savo azartu ko gero pranoko net suaugusiųjų kovas.

„Įsikrauk su Energijos tiekimu: Vilnius – Palanga“ rezultatai:

1 „Soul -Aukščiausia Pavara!“ („Kia Soul EV) 05:27:41

2 „Nissan“ („Nissan Leaf“) 05:52:14

3 „Moller Auto Savanoriai“ („Volkswagen e-up!“) 06:40:14

4 „Krasta Auto“ (BMW i3) ` 07:06:08

5 „CityBee“ (BMW i3) 07:08:41

6 „Nissan“ („Nissan e-NV200“) 08:17:01

7 „KTU informatikai“ („Nissan Leaf“) 08:23:56

8 „Realinija“ („VW e-up!“) 08:39:36

9 „Energijos tiekimas“ („Nissan Leaf“) 08:54:52

10 LESTO („Nissan Leaf“) 10:21:32

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.