Seimas pritarė jauniems vairuotojams riboti automobilių galią

Po virtinės Lietuvą sukrėtusių avarijų, kurių centre atsidūrė galingus automobilius vairavę jauni vairuotojai, saugaus eismo specialistai prabilo apie būtinybę suvaldyti tarp jaunimo paplitusį norą pasipuikuoti mašinos galimybėmis.

Seimas pritarė siūlymui drausti jaunuoliams vairuoti galingus automobilius.<br>D.Umbraso nuotr.
Seimas pritarė siūlymui drausti jaunuoliams vairuoti galingus automobilius.<br>D.Umbraso nuotr.
Seimas pritarė siūlymui drausti jaunuoliams vairuoti galingus automobilius.<br>D.Umbraso nuotr.
Seimas pritarė siūlymui drausti jaunuoliams vairuoti galingus automobilius.<br>D.Umbraso nuotr.
Seimas pritarė siūlymui drausti jaunuoliams vairuoti galingus automobilius.<br>D.Umbraso nuotr.
Seimas pritarė siūlymui drausti jaunuoliams vairuoti galingus automobilius.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Ilona Steponėnė

Nov 5, 2015, 6:45 PM, atnaujinta Oct 5, 2017, 3:09 PM

Ketvirtadienį Seimas vienbalsiai priėmė siūlymą jauniems vairuotojams uždrausti vairuoti galingus automobilius.

Seimo nario, darbiečio Gintaro Tamošiūno parengtoje Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoje numatyta, kad pradedantiesiems vairuotojams, kurie neturi 2 metų vairavimo stažo, draudžiama vairuoti B kategorijos transporto priemones, kurių galios ir masės be krovinio santykis didesnis kaip 0,06 kW/kg.

Jam vienbalsiai pritarė visi 34 balsavime dalyvavę Seimo nariai.

G.Tamošiūno teigimu, toks įstatymas paliestų apie 2 proc. visų Lietuvos vairuotojų. „Šių metų sausio-liepos mėnesiais dėl pradedančiųjų vairuotojų kaltės buvo sužeisti 456 žmonės, o žuvo 28. Net ir šiandien žuvo vos pusės metų stažą turėjęs jaunuolis“, – tvirtino jis.

Šią pataisą itin karštai palaikė praeityje garsus lenktynininkas Stasys Brundza. „Prisiminkime BMW avariją prie Vyriausybės – ten nėra kur įsibėgėti, nuo žiedo gal 100 metrų, bet ir to pakako, kad dėl sukimo momento vairuotojas prarastų valdymą ir rėžtųsi į stotelę. O antramečiai vairuotojai mano, kad viską žino, nors nieko nežino“, – tvirtino parlamentaras.

Tiesa, Europos teisės departamentas prie Teisingumo ministerijos pastebėjo, kad šis įstatymas nėra suderintas su ES direktyvomis.

Automobilių galios ribojimas, jei bus taip pat palankiai Seimo sutiktas ir pavasario sesijoje, papildys jau galiojančius apribojimus pradedantiesiems vairuotojams. Jiems išduodamas 2 metus galiojantis vairuotojo pažymėjimas, kurį jie gali pakeisti į 10 metų galiojantį vairuotojo pažymėjimą nebaigę papildomo vairuotojų mokymo, jeigu per 2 metus nepažeidė KET reikalavimų, už kuriuos numatytas papildomas vairuotojų mokymas, arba nesukėlė eismo įvykio, dėl kurio buvo sutrikdyta eismo dalyvio sveikata.

Pradedantysis vairuotojas, pažeidęs KET reikalavimą, už kurį numatytas papildomas vairuotojų mokymas, papildomą vairuotojų mokymą privalo baigti per vienus metus nuo pažeidimo padarymo datos.“

Planuojama, kad įstatymas įsigaliotų nuo 2017-ųjų sausio 1 d.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.