„Automobiliai korozijos labiausiai pažeidžiami pavasarį, kai dažnai atšąla ir vėl atšyla. Miestų gatvėse ir užmiesčio keliuose barstoma techninė druska automobilio kėbului tampa itin pavojinga nuo septynių laipsnių šalčio ir piką pasiekia esant pliusinei keturių laipsnių temperatūrai.
Labai svarbu, kad temperatūrai svyruojant nuo nedidelio minuso iki plius kelių laipsnių šilumos, ant automobilio kėbulo detalių nebūtų likusios druskos, nes tokiu metu transporto priemonės kėbulą pažeidžiantys koroziniai procesai tampa ypač spartūs“, – sakė draudimo bendrovės BTA ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Pirmasis pavasario mėnuo Lietuvoje įprastai pasižymi permainingais orais – ir lyja, ir sninga, ir šąla. Kėbulas tokiomis sąlygomis yra dar labiau pažeidžiamas nei šaltą žiemą, kai ilgai laikantis žemai temperatūrai, druskų poveikis automobiliui būna mažesnis.
Pastebima, kad korozija yra ypač žalinga senesnėms nei 7 metų bei dažniausiai miestų gatvėmis riedančioms transporto priemonėms. Čia išbarstoma daugiausiai druskos.
„Tokiu permainingu oru automobilį patartina plauti bent kartą per savaitę: nuo apatinės automobilio dalies reikėtų stipria vandens srove nuvalyti druską ir išplauti posparnius stengiantis maksimaliai pasiekti dugną“, – sakė A. Žiukelis.
Specialistas pastebi, kad nors kalendorinis pavasaris įsibėgėjo, tai dar neleidžia tikėtis, kad eismo įvykių miestų gatvėse ir keliuose sumažės.
„Pirmąjį pavasario mėnesį mūsų šalyje, nors ir su pertrūkiais, bet tęsiasi žiemos tendencijos: kovo mėnesį dėl dažnesnio plikledžio vairuotojai nesuvaldo automobilio, neįvertina saugaus atstumo, todėl ir eismo įvykių kreivė kovą dar neskuba sukti žemyn“, – sakė A. Žiukelis.