Automobilių pardavėjams – tūkstančius kainuojanti prievolė

Naujų ir naudotų automobilių pardavėjai, kurie nefinansuoja automobilių atliekų tvarkymo, gali būti baudžiami bauda iki 14 tūkst. eurų.

Į Lietuvą transporto priemones įvežantys verslininkai privalo rūpintis ir jų perdirbimu.<br>newspress.co.uk nuotr.
Į Lietuvą transporto priemones įvežantys verslininkai privalo rūpintis ir jų perdirbimu.<br>newspress.co.uk nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 29, 2016, 10:16 AM, atnaujinta May 31, 2017, 8:15 AM

Į Lietuvą transporto priemones įvežantys verslininkai, vykdami atliekų tvarkymo įstatymo reikalavimus, privalo rūpintis, kad netinkami naudojimui automobiliai būtų perdirbti ir nebūtų teršiama aplinka. Viena iš importuotojų pareigų – užtikrinti atliekų tvarkymo finansavimą.

Gresia tūkstantinės baudos

Verslininkai savo pareigas gali atlikti keliais būdais – organizuoti po įvežtų automobilių naudojimo susidariusių atliekų tvarkymą ir kitų pareigų vykdymą patys arba tapti nariais tokios organizacijos, kuri turi teisę organizuoti naudoti netinkamų automobilių tvarkymą.

Jei importuotojas nevykdo numatytų įpareigojimų, jis gali būti traukiamas administracinėn atsakomybėn ir nubausti bauda nuo 7,24 iki 14,4 tūkst. eurų.

Praktika rodo, kad automobilių importuotojai, pabandę atliekų tvarkymą organizuoti individualiai, paprastai tokio sprendimo atsisako.

Anot jų, gamintojų ir importuotojų pareigas patogiausia ir pigiausia įgyvendinti organizuotai, nes reikalaujama ne tik specialaus pasirengimo ir techninių sąlygų, bet ir specialių žinių, o kiekvienai įmonei išlaikyti išmanantį specialistą yra per brangu.

Todėl pamėginę atliekas tvarkyti individualiai tos minties palaipsniui atsisako.

Dar vienas būdas išvengti didžiulių baudų – pasirinkti kompetentingus, patirtį turinčias importuotojus vienijančias organizacijas.

Turi įvertinti patirtį

Jos jau yra sukaupusios reikalingos patirties tiek tvarkant atliekas, tiek ruošiant reikalingus dokumentus. Kitu atveju gali kilti nesusipratimų, kurie gali neigiamai paveikti verslo situaciją.

„Yra graži lietuviška patarlė, kad šykštus moka du kartus. Ją galima pritaikyti tais atvejais, kai siekiant bet kokia kaina sumažinti kaštus, verslininkai susiduria su nemalonumais ir net baudomis.

Todėl sprendžiant automobilių atliekų tvarkymo klausimą rekomenduojame gerai įvertinti ne tik kainą, riziką, bet ir organizacijos patirtį, – tai gali turėti įtakos verslo sėkmei“, – patarimais dalijasi Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovas Alfredas Skinulis.

Jo vadovaujama organizacija šiuo metu atstovauja daugiau kaip 600 transporto priemonių gamintojų importuotojų, įgyvendina visas gamintojų ir importuotojų pareigas.

„Regitros“ duomenimis, į Lietuvą per metus įvežama apie 200 tūkstančių transporto priemonių, tuo tarpu finansuojamas tik apie 20 proc. automobilių atliekų sutvarkymas.

Vis tik ir realiai aplinkos neužteršę verslininkai ne visuomet išvengia baudų, o kaip jos skiriamos, tiksliai negali paaiškinti ir aplinkosaugininkai. Čia skaitykite šiauliečio Gintauto Butkaus istoriją, kaip jam žadėtas įspėjimas virto milžiniška bauda.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.