Ryškėja panemunėje taisomo kelio ir dviračių takų kontūrai

Važiuojantieji link Vilkijos ir Kulautuvos turi apsišarvuoti kantrybe. Dėl kelio remonto 5 kilometrų ruože gali tekti palaukti net prie 3 šviesoforų. Tačiau jau šiemet ne tik vairuotojai, bet ir dviratininkai galės džiaugtis rekonstruotu keliu.

Privažiuojamojo kelio į Kulautuvą danga platinama ir tiesiamas naujas dviračių takas.<br>G.Skridailaitės nuotr.
Privažiuojamojo kelio į Kulautuvą danga platinama ir tiesiamas naujas dviračių takas.<br>G.Skridailaitės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Giedrė SKRIDAILAITĖ („Lietuvos rytas“)

Apr 18, 2016, 1:00 PM, atnaujinta May 28, 2017, 12:48 PM

Kauno rajone kelininkai pluša net išsijuosę. Vienoje kelio atkarpoje netoli Kulautuvos miestelio vykdomi net 2 projektai.

Nuo regioninio kelio Kaunas – Jurbarkas – Šilutė – Klaipėda atsišakojantis, mišku vedantis vingiuotas ir labai siauras kelias į Kulautuvą bus naujai išasfaltuotas ir praplatintas iki 7 metrų pločio. Dviratininkams ir pėstiesiems taip pat nereikės bijoti dėl savo saugumo, nes prie rekonstruoto kelio bus nutiestas naujas dviračių ir pėsčiųjų takas.

Kelio atkarpoje Kulautuva – Bubiai taip pat vyksta remonto darbai. Ši vieta buvo itin siaura, vingiuota ir pavojinga, bet lėšų keliui praplatinti atsirado tik dabar.

Jau nuo rudens šis kelias bus platus ir saugus. Bet dviračių ir pėsčiųjų takų čia neišvysime.

Ir automobiliu, ir dviračiu

Kauno rajono kelio atkarpa nuo Jurbarko plento iki Kulautuvos miestelio nė iš tolo nepriminė saugios. Siaurame kelyje vos prasilenkdavo dvi mašinos, ką kalbėti apie dviratininkus, kurie keldavo keblumų vairuotojams. Nesaugūs jautėsi ir patys dviratininkai bei pėstieji.

Po žiemos „Kauno tiltų“ kelininkai kibo į darbus. Kaire puse nuo pat Kulautuvos kryžkelės iki miestelio tiesiamas 2 metrų pločio pėsčiųjų ir dviračių takas bei rekonstruojama ir platinama iki 7 metrų važiuojamoji kelio dalis.

Valstybinės įmonės „Kauno regioniniai keliai“ direktorius Vidmantas Lisauskas pasakojo, kad įprastai dviračių ir pėsčiųjų takais rūpinasi pati savivaldybė, tačiau ši situacija išskirtinė. Dviratininkų ir pėsčiųjų srautas šiame kelyje labai didelis, tad takas yra ne užgaida, o būtinybė. Todėl nuspręsta ne tik rekonstruoti kelią, bet ir papildomai nutiesti dviračių ir pėsčiųjų taką.

2,1 kilometro kelio atkarpa bus atnaujinta iki šių metų gruodžio 26 dienos. Bendra projekto vertė – 2 mln. 426 tūkst. 263 eurų.

Šiame kelyje ateityje saugiai jaustis bus galima visą parą. „Kelias ne tik bus rekonstruotas, bet ir apšviestas. Tuo pasirūpins savivaldybė“, – patikino Kauno regioninių kelių įmonės pavaduotojas Edmundas Kaučikas.

Rekonstrukcijai trūko lėšų

Kelio Kaunas – Jurbarkas – Šilutė – Klaipėda atkarpa nuo Kulautuvos sankryžos iki Bubių taip pat jau seniai kėlė nerimą. Kalneliai, posūkiai ir pakelės medžiai gražiai atrodo tik peizažuose. Realybė kiek kitokia – kelias pavojingas ne tik tiems, kas juo rieda pirmą kartą, bet ir kiekvieną dieną važiuojantiems pirmyn atgal.

„Remontas seniai brendo, kelias jau morališkai pasenęs, bet vis pritrūkdavo lėšų“, – apgailestavo Kauno regioninių kelių direktorius V.Lisauskas.

Įmonės direktoriui pritarė ir Bubių gyventojas Geraldas Želvys. Tačiau vyras ne tik pasidžiaugė kelio rekonstrukcija, bet ir priminė apie jos keliamus nepatogumus.

„Medžių gaila, pradėjo kirsti vieną po kito. Dabar ir automobiliu važiuoti sudėtinga, net 3 šviesoforai stabdo. Gal kelininkai per daug užsigriebė?

Bet kelias tikrai reikalavo rekonstrukcijos, visas duobėtas, iškraipytas. Ateityje gal bus geriau“, – kalbėjo vietos gyventojas.

Kelias bus gerokai platesnis

Nauju ir saugiu keliu vairuotojai galės džiaugtis jau nuo šių metų rugsėjo 15 dienos. 4,7 kilometro rekonstruojamas ruožas pasikeis iš esmės, važiuojamoji kelio dalis bus nebe 6, o net 8 metrų pločio.

Tačiau šioje rekonstruojamoje atkarpoje dviračių ir pėsčiųjų takų „Kauno tiltai“ neties.

„Šis kelias nėra strateginis dviratininkams ir pėstiesiems, kol kas nėra tokio didelio poreikio.

Savivaldybė galėtų tuo užsiimti. Bet, mano nuomone, tai nebūtų geriausias variantas. Automobiliai regioniniu keliu važiuojantiems dviratininkams ir pėstiesiems gali kelti nepatogumų, net ir aptaškyti, o dviratininkai vairuotojams blaškytų dėmesį“, – svarstė V.Lisauskas.

Batniavos seniūnas Šarūnas Pikelis mano, kad geriausia – dviračių takai panemune. Tikino, jog dės visas pastangas, kad gyventojai greitu metu galėtų jais riedėti. Tačiau seniūnas neatmetė galimybės, kad galbūt ateityje dviračių takai bus ir prie regioninio kelio. „Bendruomenės nariai naujovių laukia nesulaukia“, – patikino seniūnas.

Važiuojant panemune vaizdai tikrai nuostabūs.

Tikisi pritraukti dar daugiau turistų

Kelio pokyčiai aktualūs ne tik vairuotojams, miestelio bendruomenei, bet ir turistams. Kulautuva nuo seno garsėjo kerinčiais panemunės vaizdais ir pušynais. Iki Antrojo pasaulinio karo ši gyvenvietė, esanti dešiniajame Nemuno krante, turėjo kurorto statusą. Bendruomenė siekia šį statusą atgauti, tad nenuostabu, kad norima pritraukti kuo daugiau turistų.

Miestelyje pagilintas senasis žvyro karjeras. Jame įrengtas paplūdimys su persirengimo kabinomis, žaidimų aikštelėmis, treniruokliais atitinka visus Europos Sąjungos reikalavimus. Taip pat Kulautuvoje galima pasivaikščioti sveikatingumo ir rekreacijos taku.

Tikimasi, kad dviračių ir pėsčiųjų takas padės pritraukti dar daugiau smalsuolių ir gamtos mėgėjų į panemunės kraštą. Ateityje, iki 2020 metų, planuojama įgyvendinti dar didesnį projektą. „Mažasis pakaunės turizmo žiedas“ dviračių takais ir lynų keltuvu turėtų sujungti net kelis miestelius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.