Autopilotu važiavęs „Tesla“ automobilis užmušė žmogų

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ ketvirtadienį pranešė, kad vienas vairuotojas žuvo naudodamas savo automobilio „Model S“ automatinio vairavimo funkciją, o JAV federalinė eismo saugumo agentūra pradėjo tyrimą dėl šio incidento.

„Tesla Model S“ šeimininkas žuvo pernelyg pasitikėjęs autopiloto sistema.<br>Reuters/Scanpix asociatyvi nuotr.
„Tesla Model S“ šeimininkas žuvo pernelyg pasitikėjęs autopiloto sistema.<br>Reuters/Scanpix asociatyvi nuotr.
„Tesla Model S“ šeimininkas žuvo pernelyg pasitikėjęs autopiloto sistema.<br>Reuters/Scanpix asociatyvi nuotr.
„Tesla Model S“ šeimininkas žuvo pernelyg pasitikėjęs autopiloto sistema.<br>Reuters/Scanpix asociatyvi nuotr.
„Tesla Model S“ šeimininkas žuvo pernelyg pasitikėjęs autopiloto sistema.<br>Reuters/Scanpix asociatyvi nuotr.
„Tesla Model S“ šeimininkas žuvo pernelyg pasitikėjęs autopiloto sistema.<br>Reuters/Scanpix asociatyvi nuotr.
„Tesla Model S“ šeimininkas žuvo pernelyg pasitikėjęs autopiloto sistema.<br>Reuters/Scanpix asociatyvi nuotr.
„Tesla Model S“ šeimininkas žuvo pernelyg pasitikėjęs autopiloto sistema.<br>Reuters/Scanpix asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2016-07-01 10:05, atnaujinta 2017-05-20 04:38

Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija (NHTSA) nurodė pradėjusi „preliminarų vertinimą“ dėl „autopiloto“ sistemos, kai „Tesla“ informavo agentūra apie gegužę įvykusią žmogaus gyvybę nusinešusią avariją Floridoje.

Savo pranešime „Tesla“ rašo, kad tas incidentas buvo „tragiška žūtis“ ir pirmoji tokia avarija, įvykusi naudojant autopiloto sistemą.

Palindo po vilkiku

Preliminarūs tyrimai rodo, kad avarija įvyko, kai sankryžoje priešais „Tesla“ į kairę suko vilkikas su priekaba, sakė B.Thomas.

„Tesla“ nurodė, kad elektromobilis važiavo automagistrale su skiriamąja juosta, kai vilkikas įvažiavo į kelią ir buvo pasisukęs šonu artėjančio elektromobilio atžvilgiu.

Tesla Model S“ tiesiog palindo po puspriekabe, o ši nurėžė automobilio stogą, kartu nusinešdama ir vairuotojo gyvybę.

Žuvęs 40-metis „Tesla“ šeimininkas buvo didelis šios markės gerbėjas ir ne kartą viešai gyrė savo automobilio autopiloto sistemą.

Vilkiko vairuotojas po nelaimės tvirtino, kad žuvęs vairuotojas atlėkė labai dideliu greičiu, o po avarijos iš automobilio sklido filmo apie Harį Poterį garsai, nors „Tesla“ autopiloto sistema turėtų būti naudojama tik kaip vairuotojo pagalba, o ne visiškai vairuotoją pakeičianti sistema.

Balta puspriekabė susiliejo su dangumi

NHTSA perspėjo, kad dar per anksti daryti išvadą, ar buvo kokių nors mašinos trūkumų, taip pat ar jie kaip nors lėmė tą avariją.

„Tesla“, žinoma dėl savo prabangių elektromobilių, pernai pristatė sistemą, leidžiančią automobiliui automatiškai persirikiuoti į kitą eismo juostą, valdyti greitį ir netgi stabdyti. Ši sistema yra įjungiama vairuotojo, kurio veiksmai visada turi pirmenybę prieš sistemos pasirenkamus sprendinius.

„Nei autopilotas, nei vairuotojas nepastebėjo balto vilkiko puspriekabės šono spiginant ryškiai saulei, todėl stabdžiai nebuvo panaudoti“, – sakoma bendrovės pranešime.

„Dėl didelės puspriekabės prošvaisos, taip pat jos padėties skersai kelio ir itin retų susidūrimo aplinkybių „Model S“ palindo po puspriekabes, kurios dugnas rėžėsi į „Model S“ priekinį stiklą“, – pridūrė „Tesla“.

Bendrovė pažymėjo, kad automobiliui įsirėžus į vilkiko priekį arba galą – netgi važiuojant dideliu greičiu – „jo pažangi apsaugos nuo susidūrimų sistema tikriausiai būtų apsaugojusi nuo sunkių sužalojimų, kaip įvyko per daugelį kitų panašių incidentų“.

„Tai pirmoji žinoma mirtina avarija per daugiau negu 209 mln. km, nuvažiuotų („Tesla“ elektromobiliais) įjungus autopilotą“, – pažymėjo bendrovė.

Pirmoji žūtis

„Vertinant visus automobilius Jungtinėse Valstijose, vienas mirtinas incidentas tenka 151 mln. (nuvažiuotų) kilometrų. Pasaulyje vienas mirtinas incidentas tenka maždaug 96,5 mln. nuvažiuotų kilometrų“, – pridūrė „Tesla“.

„Svarbu pabrėžti, kad NHTSA veiksmai yra paprastas preliminarus vertinimas, siekiant nustatyti, ar sistema veikė kaip tikimasi“, – rašo kompanija.

NHTSA ryšių direktorius Bryanas Thomasas savo pranešime nurodė, kad agentūra į avarijos vietą pasiuntė specialią komandą ir pradėjo „tyrimą dėl defektų“, daugiausiai dėmesio skiriant automatinio vairavimo sistemai.

Ši žinia buvo paskelbta didėjant susidomėjimui automobilių vairavimo galimybėmis, kurias pastaruosius kelerius metus tyrė interneto milžinė „Google“ ir keli didieji automobilių gamintojai.

Vienoje didelės apimties studijoje, paskelbtoje anksčiau šį mėnesį, sakoma, kad artėjanti automatinio vairavimo revoliucija gali smarkiai sumažinti keliuose žūvančių žmonių skaičių, bet taip pat kelia sudėtingų moralinių klausimų.

Mokslininkai nurodė, kad autonominio vairavimo sistemų programuotojai turės sukurti algoritmus, kaip turėtų būti priimami kritiniai sprendimai, labiau pagrįsti etika negu technologijomis – pavyzdžiui, ar sistema gali pasirinkti sukelti pavojų vairuotojui arba keleiviui, jeigu iškyla avarijos, per kurią automobilis įsirėžtų į pėsčiuosius, tikimybė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.