Kaune pristatytas draugiškas aplinkai tylus elektrinis autobusas

Kauniečiai turėjo galimybę apžiūrėti naujausios kartos elektrinį autobusą „Solaris Urbino Electric 12“, pagamintą Lenkijoje. Tai autobusas, patobulintas pagal anksčiau vykusių bandymų ir testavimų rezultatus ir skirtas išbandyti Baltijos šalių vežėjams.

Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune pristatytas jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12“ elektroautobusas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (16)

Modestas Patašius

Mar 20, 2017, 1:22 PM, atnaujinta Apr 7, 2017, 3:13 PM

Naujasis autobusas mieste reguliariu maršrutu važinės visą savaitę, tad kauniečiai turės galimybę jį įvertinti: autobusas ne tik ekologiškai švarus, bet ir važiuoja tyliai, beveik be garso, erdvus, puikiai vėdinamas ir šildomas.

„Elektriniai autobusai vežėjams nėra karšta naujiena, tačiau mes vertiname tai, kad vis daugiau kalbama apie ekologiškai švarias transporto priemones su nuline emisija, tad jų perspektyvos artimiausioje ateityje tikrai yra neblogos. O kadangi gamintojai šias technologijas vis tobulina, tai, manyčiau, tik laiko klausimas, kada „žaliųjų“ technologijų srityje įvyks reikšmingas proveržis,– sakė bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Kaune važinėsiantis „Solaris“ žemagrindis, erdvesnis nei pirmtakai, patogiau išdėstytos sėdynės. Iš viso transporto priemone gali važiuoti 75 keleiviai, salone yra 30 sėdimų vietų.

Jame sumontuota vėdinimo bei kondicionavimo sistema tiek keleiviams, tiek vairuotojui. Vidaus ir išorės apšvietimui naudojama LED technologija. Autobuso durys – dviejų tipų: atsidarančios į autobuso vidų ir į išorę. Vežėjai ir keleiviai galės pasirinkti, kuris variantas patogesnis.

Autobusas įkraunamas nuo stacionaraus energijos šaltinio. Jame sumontuotos ličio-geležies-fosfatų (LFP) baterijos, kurių talpa – 200 kWh (5 x 40 kWh). Baterijų įkrovimo tipas – lėtas, įkrovimo būdai – įvairūs. Du varantieji 120 kW elektros varikliai sumontuoti galinės ašies stebulėse.

Autobusas tik ką nuvažiavęs nuo gamyklos konvejerių, skirtas įvertinti Lietuvos, Latvijos ir Estijos miestų gyventojams bei vežėjams savo sąlygomis. Elektriniai autobusai „Solaris“ jau sėkmingai eksploatuojami Suomijoje, Švedijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Ispanijoje ir kitose šalyse.

„Nors elektrinis autobusas kainuoja brangiau nei dyzelinis, tačiau išlaidos jį eksploatuojant yra beveik trigubai mažesnės“, – teigia „Solaris Bus and Coach Latvia“ Lietuvos regiono vadovas Donatas Mačiulis. 100 kilometrų nuvažiuoti dyzelinis autobusas sunaudoja 38 litrus degalų, vieno litro kaina šiuo metu – 1,165 Eur (Kaune – nesiekia 0,90 Eur – red. pastaba).

Šimtui kilometrų nuvažiuoti dyzeliniu kuru kainuoja 44,27 Eur. Elektra varomas autobusas tam pačiam atstumui nuvažiuoti sunaudoja 130 kWh elektros. 1 kWh kaina – 0,124 Eur. Taigi tokiam pat atstumui nuvažiuoti reikia vos 16,12 Eur.“

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.