Pasak teisėjo Wolfgango Kleino, gyventojų sveikata yra svarbesnė už automobilių savininkų teises, o sprendimas neprieštarauja ES teisei.
Idėją uždrausti dyzelinius automobilius iškėlė viena ekologų organizacija „Deutsche Umwelthilfe“, kuri ne be pagrindo tvirtina, kad automobilių gamintojai manipuliuoja dyzelinių variklių išmetamųjų teršalų duomenimis, kad šie atrodytų mažiau kenksmingi. Galima prisiminti skandalą su „Volkswagen“ ir „Porsche“.
Siekdami įgyvendinti programą, kuria siekiama sumažinti išmetamų teršalų kiekį, Vokietijos automobilių gamintojai - „Volkswagen“, „Daimler“ ir BMW - jau sutiko atšaukti daugiau kaip 5 mln. automobilių su dyzeliniais varikliais.
Ši programa susijusi su Vokietijos teritorijoje parduotais automobiliais.
Bendra tendencija yra tokia, kad skatinant perėjimą prie elektromobilių iš pradžių Vokietijoje, vėliau kitose ES šalyse, o galiausiai ir visoje Europos Sąjungoje gali būti uždraustos dyzelinės mašinos arba griežtai apribotas jų naudojimas.
Tai turės kritinių pasekmių europiniam, taip pat lietuviškam, vežėjų verslui.
Kaip pareiškė už vidaus rinką, pramonę, verslumą ir mažas bei vidutines įmones atsakinga Eurokomisarė Elžbieta Bienkowska: „Dyzeliniai automobiliai išnyks greičiau, negu mes to galime tikėtis“.