Vilniaus pareigūnai persėdo į elektromobilius: laukia daugiau naujovių

Sostinės savivaldybės technikos parką penktadienį papildė trys nauji „Volkswagen e-Up!“ modeliai.

„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras ir 18,7 kilovatvalandės talpos baterija.<br>T. Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (22)

Lrytas.lt

Nov 10, 2017, 12:39 PM, atnaujinta Nov 10, 2017, 1:48 PM

Elektromobiliai skirti Saugaus miesto departamento pareigūnams, kurie su jais patruliuos mieste.

Savivaldybės administracijos direktoriaus vyriausiasis patarėjas Julius Morkūnas sakė, kad šis pirkinys parodo naują ekologiško transporto ir apskritai, judėjimo kryptį.

Įrengs įkrovimo stoteles

Jis pažymėjo, kad tai yra pirmas kartas, kai Vilniaus miesto savivaldybė perka elektromobilius. Kol kas įsigijo tik tris, nes yra ribojami turimo biudžeto, tačiau neatmeta galimybės, ateityje šį skaičių padidinti.

Už tris mažiausios klasės elektromobilius Vilniaus miesto savivaldybė sumokėjo 78 tūkst. eurų.

„Manau, kad laikui bėgant turbūt pasikeis visas savivaldybės automobilių parkas“, - komentavo J. Morkūnas.

Elektromobiliai su specialiai EV raidėmis pažymėtais valstybiniais numeriais Vilniuje statomi nemokamai, o įprastais numeriais pažymėtų elektromobilių metinio stovėjimo rinkliava –  40 eurų.

Įsigijusi naujas elektra varomas transporto priemones, sostinės savivaldybė planuoja sutaupyti apie 8 500 eurų per metus degalams bei senųjų automobilių remontui. 

Savivaldybės atstovas pripažino, kad Vilniuje kol kas trūksta greitojo įkrovimo stotelių. Šiuo metu yra tik trys visiems prieinamos viešosios stotelės. Jis prasitarė, kad pavasarį sostinėje bus įrengtos dar penkios tokios prieigos.

Stoteles planuojama statyti prie svarbiausių įvažiavimų į miestą: Gariūnų gatvėje,  prie Molėtų pl. ir Mokslininkų g. sankryžos, prie Minsko pl. ir Liepkalnio g. sankryžos, Nemenčinės pl. 1 ir Pilaitės g. 31.

Įkrovimo stoteles numatyta įrengti magistralinių kelių tąsose, kad automobiliu įvažiuojant ar išvažiuojant iš miesto, būtų galima jį greitai įkrauti.

100 kilometrų – už 1 eurą

„Volkswagen e-Up!“ sumontuotas 82 AG galios elektros motoras, kuriam energiją tiekia 18,7 kilovatvalandės talpos ličio jonų akumuliatorių baterija.

Važiavimo nuotolis siekia 160 kilometrų, o lietuviškos žiemos sąlygomis – maždaug 100 kilometrų.

Vieno elektromobilio kaina su mokesčiais buvo 26 tūkst. eurų.

Gamintojo atstovų, Savanoriuose įsikūrusio „Moller Auto“ salono vadovas Tomas Deržanauskas patikino, savivaldybė priėmė gerą sprendimą. Jo teigimu, nuvažiuoti 100 kilometrų su „e-Up!“ kainuos vos 1 eurą.

Iš standartinio elektros kištuko elektromobilį pakrauti užtrunka 7-9 val, iš 3,6kW sieninio papildomo įkrovimo bloko – apie 3-4 val., o iš viešoji greitojo įkrovimo stotelės – vos per 30 minučių.

Sostinės savivaldybės įsigyti elektromobiliai yra funkcionalūs ir saugūs – turi avarinio stabdymo mieste funkciją: radaras fiksuoja kelią priekyje ir, pasitaikius kliūčiai, įspėja vairuotoją garsiniu signalu. Jeigu vairuotojas nereaguoja, automobilis stabdo pats.

„Car-Net" funkcija padeda valdyti automobilį per telefoną – savo išmaniajame telefone automobilio savininkas gali stebėti elektromobilio vidaus temperatūrą, patikrinti įkrovos lygį, o taip pat matyti visą informaciją apie automobilį – ar nepaliktos šviesos, užrakintos durys ir pan. Per „Cart-Net" taip pat galima matyti ir automobilio vietą.

Šiuo metu Vilniaus gatvėmis važinėja apie 250 privačių ir automobilių dalijimosi kompanijų elektromobilių. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.