Pasigražinęs Kaunas turi kitą pusę, kurios nenori matyti

Duobes gatvėse lyginančiame, šaligatvius klojančiame ir parkus atnaujinančiame Kaune yra tokių viešųjų erdvių, kurios verčia baisėtis.

S.Žukausko gatvėje esanti Eigulių stotelė keleiviams kelia siaubą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
S.Žukausko gatvėje esanti Eigulių stotelė keleiviams kelia siaubą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Laukti autobuso šioje apšiurusioje Vilijampolės stotelėje nemalonu, net baugu. <br>G.Bitvinsko nuotr.
Laukti autobuso šioje apšiurusioje Vilijampolės stotelėje nemalonu, net baugu. <br>G.Bitvinsko nuotr.
V.Landsbergio-Žemkalnio vardu pavadinta stotelė P.Lukšio gatvėje seniai matė tvarkdarių ranką.<br>G.Bitvinsko nuotr.
V.Landsbergio-Žemkalnio vardu pavadinta stotelė P.Lukšio gatvėje seniai matė tvarkdarių ranką.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
 Stotelės Kaune, kurios verčia baisėtis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (20)

„Lietuvos rytas"

Dec 14, 2017, 3:56 PM, atnaujinta Dec 14, 2017, 5:22 PM

Vis dar netrūksta transporto stotelių, kurios tarsi primena gūdų pokarį. Kada ir kas jomis pasirūpins?

Kaune yra 880 transporto stotelių, kuriose per 200 tūkst. keleivių laukia daugiau nei 400 autobusų ir troleibusų.

Kai kurios net itin judriose miesto gatvėse esančios stotelės atrodo apgailėtinai. Kauniečiai autobusų ir troleibusų priversti laukti talžomi vėjo, lietaus bei sniego. Mat transporto sustojimo vietose įrengtos stoginės apleistos arba jų visai nėra.

Ne prie visų stotelių yra ir suolai transporto laukiantiems keleiviams. O kai kur jie tokie baisūs, kad sėsti ant jų tikrai nesinori.

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyrius žada, kad stotelės bus sutvarkytos. Tokių pažadų būta jau prieš kelerius metus, bet daugelis stotelių vis dar nesikeičia.

Pavadinta garsenybės vardu

Važinėjant po Kauną apleistų stotelių galima išvysti daugybėje vietų. Tačiau baisiausių miesto transporto sustojimo erdvių sąraše iškilios tarpukario Lietuvos asmenybės Vytauto Landsbergio-Žemkalnio vardu pavadinta stotelė P.Lukšio ir S.Žukausko gatvėje esanti Eigulių stotelė transporto laukiantiems keleiviams kelia siaubą.

Jose kauniečiai tarsi nukeliami bent jau pusę šimto metų atgal.

„Sunku suvokti, kad tokioje judrioje gatvėje ir dar tokio nusipelniusio žmogaus vardu pavadinta stotelė šitaip apleista.

Proanūkiui Gabrieliui turėtų būti gėda, kad jo giminaičio atminimas niekinamas“, – kalbėjo S.Žukausko gatvėje autobuso laukianti garbaus amžiaus Janina Vosylėnienė.

Byra senas šiferio stogas

Kiti keleiviai piktinosi, kad V.Landsbergio-Žemkalnio stotelėje nėra užuovėjos, nes ji kiaura. Suoleliai aplūžę, apšiurusi stoginė atrodo, jog tuoj sugrius, viskas apsilaupę, šaligatvio danga taip pat prastos būklės.

Prastos estetinės išvaizdos ir Eigulių stotelė. Tačiau joje stebėtis verčia dar viena atgyvena – senu trupančiu šiferio stogu uždengta stoginė.

„Aplinkui yra daugiabučių namų kvartalai, todėl stotelėje, ypač rytais ir vakarais, būna daugybė žmonių.

Dažnai girdžiu, kaip tarp keleivių kyla diskusijos apie tai, kada ši vieta bus sutvarkyta.

Kaunas nuolat skelbiasi, kad tvarkosi, tačiau šią ir kai kurias kitas stoteles tvarkdariai kažkodėl vis aplenkia“, – stebėjosi Eigulių stotelėje iš autobuso išlipusi studentė Dangira Bukšnaitė.

Keleiviai pasigenda suolelių

Kaune yra stotelių, kuriose visai nėra stoginių. Žmonės transporto laukia tiesiog po atviru dangumi. Prie daugumos stotelių neįrengti ir suolai.

„Kaskart išeinant iš namų baisu net pagalvoti, kad visą žiemą kas rytą teks žvarbti be užuovėjos“, – skundėsi Panerių gatvėje gyvenanti vadybininkė Inga Gylienė.

Moteris tvirtino, jog autobuso stotelėse, kur nėra stoginių, jai tenka lauki ir kitose Vilijampolės vietose.

„Žmonės piktinasi, kad tokiose stotelėse nėra nei priedangos, nei kur prisėsti, nei transporto grafikų. Juk ne viduramžiais gyvename, kad stoginę įrengti ir suolelį pastatyti būtų sunku“, – teigė moteris.

Šiurenų mieste artimiausiu metu turėtų nelikti

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras tikino, jog sovietmetį primenančios stotelės akis badys neilgai. Kitąmet turėtų nelikti. Jos bus arba nugriautos, arba pakeistos naujomis.

„Pagal miesto viešojo transporto stotelių stoginių projektavimo, įrengimo (pastatymo), valdymo, naudojimo ir priežiūros koncesijos sutartį, bendrovė „Reklamos arka“ per trejus metus įsipareigojo mieste įrengti maždaug pusę tūkstančio stotelių stoginių. Didžioji dalis – 339 stoginės per pastaruosius dvejus metus jau įrengtos. Paskutinį etapą – 100 stoginių – koncesininkai turi įgyvendinti iki kitų metų vidurio“, – sakė P.Keras.

Nors sutartis pasirašyta tik stoginėms įrengti, tačiau „Reklamos arka“ privalo sutvarkyti ir stotelių dangą, o jeigu jos nėra, įrengti.

P.Kero teigimu, Kaune liks stotelių be stoginių, tačiau jų bus gerokai mažiau.

„Kitų metų viduryje turėsime apie 450 šiuolaikiškų ir modernių stoginių. Ten, kur jų įrengimas nepagrįstas ekonomiškai – galinės stotelės, mažas keleivių srautas, jų ir nebus“, – sakė P.Keras.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.