Viena Kauno sankryža – ypatinga, bet vairuotojų laukia dar didesnė naujovė

Saugaus eismo žinovai džiūgauja – prieš metus Kaune įrengta pirmoji tokio tipo žiedinė sankryža viršijo lūkesčius.

Žiedinė sankryža Taikos prospekte nepritaikyta dideliems transporto srautams. <br>G.Bitvinsko nuotr.
Žiedinė sankryža Taikos prospekte nepritaikyta dideliems transporto srautams. <br>G.Bitvinsko nuotr.
Taikant naujausius šių laikų eismo inžinerijos principus įrengta žiedinė sankryža Šilainių rajone galėtų būti pavyzdys, kaip reikėtų pertvarkyti gatvių sankirtas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Taikant naujausius šių laikų eismo inžinerijos principus įrengta žiedinė sankryža Šilainių rajone galėtų būti pavyzdys, kaip reikėtų pertvarkyti gatvių sankirtas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

„Lietuvos rytas“

Feb 21, 2018, 9:37 PM

Policijos pareigūnai negavo nė vieno pranešimo apie įskaitinį eismo įvykį.

Kokios permainos būtinos kitose miesto žiedinėse sankryžose?

Turbožiedas pasiteisino

Taikant naujausius šių laikų eismo inžinerijos principus žiedinė sankryža buvo įrengta Baltų prospekto ir Žiemgalių gatvės sankirtoje. Joje 2012–2016 metais įvykusių eismo nelaimių metu nukentėjo 4 žmonės.

Kaunas įrengė pirmąją vadinamąją „turbo-“ žiedinę sankryžą, kurios pranašumais neverta abejoti. Būtų puiku, jeigu jų skaičius dar išaugtų“, – kalbėjo Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.

Pagrindinis tokios žiedinės sankryžos išskirtinumas – pačiame žiede nevyksta transporto priemonių persirikiavimas. Vairuotojai reikiamą eismo juostą pasirenka dar prieš įvažiuodami į žiedą.

Iš vadinamųjų juodųjų dėmių žemėlapio išnykus pavojingai vietai, saugiau tapo ne tik žiede, bet ir visame Baltų prospekte.

Manevruojant saugumo mažėja

„Iš pradžių gali pasirodyti, kad įveikti tokią sankryžą painu, tačiau pradėjus ja naudotis paaiškėjo, kad didelių nesusipratimų nekyla“, – kalbėjo V.Pumputis.

Pasak saugaus eismo specialisto, įprastose sankryžose dažniausiai susidūrimai įvyksta dėl manevravimo, kuris išbalansuoja judėjimo seką.

„Turbo-“ žiedinėse sankryžose tokios galimybės smarkiai apribotos.

Vakarų Europos šalyse visos šviesoforais reguliuojamos sankryžos keičiamos žiedinėmis visur, kur tik įmanoma tai padaryti. Miestuose kai kur tokie pakeitimai negalimi dėl vietos stygiaus.

V.Pumputis domėjosi Nyderlandų patirtimi ir išsiaiškino, kad įrengus žiedines sankryžas pavojingų vietų šios šalies gatvėse bei keliuose sumažėjo 4 kartus.

Kauno kelių policijos valdybos viršininkas Vigintas Lukošius patvirtino, kad žiedinėse sankryžose tragiškų eismo įvykių beveik nebūna.

Klaidina neįprasta tvarka

„Dauguma vairuotojų puikiai prisimena taisyklę, kad žiedu riedanti transporto priemonė turi pirmumo teisę“, – kalbėjo kelių policijos vadovas.

Kai sustatomi kelio ženklai, kurie nustato kitokią judėjimo tvarką, prasideda nemalonumai. Kaune yra 3 tokie žiedai, o pakeitimai susiję su siekiu geriau paskirstyti transporto srautus.

V.Lukošius išskyrė dvi dažniausiai pasitaikančias aplinkybes, kurios lemia automobilių susidūrimą žiedinėse sankryžose. Viena jų – susidūrimai persirikiuojant iš vienos eismo juostos į kitą.

Dažnai eismo nelaimės įvyksta dar žiedų prieigose, kai išsirikiuoja laukiančiųjų įvažiuoti į jį eilės.

„Pasisukę šonu vairuotojai stebi žiedu judančius automobilius, o ne priekyje išsirikiavusias transporto priemones ir klaidingai įvertina pastarųjų vairuotojų galimybes įvažiuoti į žiedą. Kai kada nepavyksta laiku pastebėti, kad priekyje esantis automobilis stabtelėjo“, – aiškino V.Lukošius.

Didieji žiedai – avaringi

„Jeigu žiedinė sankryža tinkamai suprojektuota, tiek saugumu, tiek transporto priemonių pralaidumu ji bus gerokai pranašesnė už reguliuojamą šviesoforais“, – įsitikinęs saugaus eismo ekspertas V.Pumputis.

Eismo nelaimių aplinkybės dažniausiai nesiskiria: mirksint žaliam šviesoforo signalui arba jau degant geltonam signalui vairuotojas dar tikisi kirsti sankryžą, o iš šono tuo metu pajuda nauja automobilių banga.

Itin dažnai taip nutinka Savanorių ir Taikos prospektų sankirtoje.

Prie šviesoforų kažkuriuo metu automobiliams tenka sustoti, o eismas žiedu gali būti išvis nenutrūkstamas. Žinoma, jis turi būti tinkamai sureguliuotas.

Gali pasirodyti keista, tačiau pralaidumas didesnis tose žiedinėse sankryžose, kurių skersmuo mažesnis.

„Kuo didesnis skersmuo, tuo didesnis žiedu važiuojančių automobilių greitis ir tuo sunkiau į jį įvažiuoti“, – aiškino V.Pumputis.

Toks pavyzdys Kaune gali būti žiedas Taikos prospekte, ties sankirta su Kovo 11-osios gatve. Galbūt jis atrodo didingai, tačiau suprojektuotas gerokai mažesniems transporto srautams, kuriems skirstyti žiedai ir reikalingi.

Žino skaudžiausias vietas

Kurios Kauno žiedinės sankryžos šiuo metu kelia daugiausia rūpesčių?

Pasak Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, didžiausias eismo įvykių skaičius pastaraisiais metais nustatytas Šauklių ir Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje, kuri dar vadinama Pilies žiedu. Per ketverius metus joje nukentėjo 17 žmonių.

Toliau eina Taikos prospekto žiedinės sankryžos su Kovo 11-osios gatve ir Pramonės prospektu.

Ties šiomis žiedinėmis sankryžomis susidaro ir didžiausios eismo spūstys. Šauklių ir Jonavos gatvių žiedinėje sankryžoje eismo spūstys susidaro ne dėl eismo laidumo žiedinėje sankryžoje, o dėl riboto laidumo Šv. Gertrūdos ir Gimnazijos gatvės sankryžoje bei kitoje P.Vileišio tilto pusėje esančios Jurbarko ir A.Kriščiukaičio gatvių sankryžos.

Laukia daugiau eismo juostų

Senamiesčio pusėje eismo laidumą riboja esama erdvė, todėl artimiausiu metu planuojama didinti gatvių tinklo laidumą dešiniajame Neries krante.

Taikos prospekto ir Kovo 11-osios gatvės žiedinėje sankryžoje pernai padidintas eismo juostų skaičius įvažiuojant į žiedą iš Taikos prospekto nuo Pramonės prospekto pusės. Šiuo metu didžiausios eismo spūstys susidaro rytinio piko metu norint įvažiuoti į žiedinę sankryžą Taikos prospekto kryptimi nuo Savanorių prospekto.

„Artimiausiu metu rekonstruojant Taikos prospektą taip pat planuojama didinti eismo juostų skaičių įvažiuojant į žiedą šia kryptimi bei žiedinėje sankryžoje“, – pranešė P.Keras.

2017 metais pakeista eismo organizavimo tvarka K.Baršausko gatvės ir Pramonės prospekto žiedinėje sankryžoje padidino eismo laidumą kryptimi iš K.Baršausko gatvės į Pramonės prospektą. Dar šį pavasarį planuojama iki 3 juostų paplatinti įvažiavimą į žiedą iš R.Kalantos gatvės pasinaudojant šiuo metu žiede atsiradusia laisva kairiąja kraštine eismo juosta.

Parengė ilgą darbų sąrašą

2018 metais bus įrengtos dvi žiedinės sankryžos Breslaujos ir Prancūzų, taip pat Prancūzų ir Verkių gatvių sankryžose.

Šiuo metu eismo specialistai nagrinėja Varnių ir Linkuvos gatvių žiedinę sankryžą. Ketinama rekonstruoti šią sankryžą didinant jos laidumą. 2018 metais eismo organizavimo tvarka ir horizontalusis ženklinimas keisis Raudondvario plento bei Panerių gatvės sankryžoje.

Ateityje žiedinės sankryžos planuojamos nuovažos nuo kelio A1 ir Ašigalio gatvės sankirtoje, B.Brazdžionio gatvėje ties nuovaža nuo kelio „Via Baltica“, B.Brazdžionio gatvės sankryžoje su IX forto gatve, taip pat Kėdainių ir Tilžės, Kėdainių ir Josvainių gatvės sankryžose.

„Dauguma naujų žiedinių sankryžų ar eismo tvarkos pakeitimų esamose sankryžose turės daugiau ar mažiau „turbo-“ žiedinės sankryžos elementų“, – žadėjo P.Keras.

Vairuotojai gali smarkiai nustebti

Robertas Litvaitis

Vairavimo mokyklos „ARV-Auto“ vairuotojų mokytojas

„Kai kurios Kaune esančios žiedinės sankryžos ir eismo reguliavimo sprendimai yra kitokie negu kituose šalies miestuose ar net užsienio šalyse.

Didžiuosiuose Lietuvos miestuose paprastai žiedinėse sankryžose yra 3 eismo juostos, o Kaune – 2.

Niekur nesu matęs, kad pirmenybę turėtų į žiedinę sankryžą įvažiuojanti transporto priemonė (Vilniuje taip yra įvažiuojant į Olandų g. žiedą, - red.). Kaune yra 3 tokios vietos.

Kauniečiams tai didelių sunkumų nesukelia, tačiau iš kitų miestų atvykusius žmones tokie sprendimai gali suklaidinti ir būtina itin atidžiai stebėti kelio ženklus.

„Turbo-“ žiedinę sankryžą Baltų prospekte išties galima pavadinti vykusiu projektu. Vienintelis jos trūkumas – nenumatyta apsisukimo galimybė, tačiau ji nublanksta prieš saugumą ir pralaidumo galimybes.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.