Geriausias laikas pirkti automobilį: po smūgio dyzeliams Vokietijoje jų kainos pranoko visus lūkesčius

Naudotų dyzelinių automobilių kainos Vokietijoje krito beveik perpus, kai Federalinis administracinis teismas Leipcige leido kraštutiniu atveju drausti automobilių eismą tose vietose, kur oro tarša itin didelė. 

Vokietijoje naudotų dyzelinių automobilių kainos krito net per pusę.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vokietijoje naudotų dyzelinių automobilių kainos krito net per pusę.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vokietijoje naudotų dyzelinių automobilių kainos krito net per pusę.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vokietijoje naudotų dyzelinių automobilių kainos krito net per pusę.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vokietijoje naudotų dyzelinių automobilių kainos krito net per pusę.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vokietijoje naudotų dyzelinių automobilių kainos krito net per pusę.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vokietijoje naudotų dyzelinių automobilių kainos krito net per pusę.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vokietijoje naudotų dyzelinių automobilių kainos krito net per pusę.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vokietijoje naudotų dyzelinių automobilių kainos krito net per pusę.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vokietijoje naudotų dyzelinių automobilių kainos krito net per pusę.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Vida Kaluza, LRT radijo laida „Ryto garsai“, lrt.lt

Mar 28, 2018, 10:29 AM, atnaujinta Mar 28, 2018, 10:46 AM

Pirmieji eismo draudimai galėtų būti paskelbti jau kitais metais Štutgarte, Hamburge bei Diuseldorfe, praneša LRT radijas apžvelgdamas Vokietijos verslo naujienas. 

Nebegali parduoti

Vokietijos aplinkosaugos organizacija „Deutsche Umwelthilfe“ jau seniai kovoja už tai, kad miestuose, kuriuose oro tarša smarkiai viršija leistinas Europos normas, būtų draudžiama važiuoti ypač taršiais dyzeliniais automobiliais.

Draudimai galėtų įsigalioti miestų centruose ar ypač judriose greitkelių atkarpose. Minėta organizacija teismuose to reikalauja net 45 šalies miestuose. 

Paviešinti pirmosios apklausos po šio svarbaus teismo sprendimo rezultatai. Vokietijos automobilių prekeiviai sako, kad EURO 5 standarto dyzelinių automobilių paklausa smarkiai krito. 

Trečdalis prekeivių kalba apie kainos kritimą nuo 30 iki 50 proc., trečdalis šiuos automobilius pardavė 10–30 proc. pigiau, o likęs trečdalis prekeivių jų iš viso nebegalėjo parduoti. Nors dar prieš trejus metus buvo galima įsigyti naujų EURO 5 standarto automobilių. 

Be to, net ir naujesni bei švaresni EURO 6 standarto dyzeliniai automobiliai sunkiai pritraukia pirkėjus. Todėl Vokietijos automobilių prekeiviai kelia reikalavimus gamintojams.

Anot jų, automobilių gamintojai turėtų modifikuoti ne tik programinę, bet ir techninę senesnių dyzelinių automobilių įrangą, kad šie atitiktų normas ir nepatektų į juodąjį sąrašą, kai šis bus sudaromas eismo draudimams įgyvendinti. Tačiau tai automobilių gamintojams yra per brangu. 

Gali būti, kad prekeiviai Lietuvoje kainų taip greitai ir stipriai nenuleis, tačiau patiems važiuoti į Vokietiją ir įsigyti naudotą dyzelinį automobilį dabar yra puikus metas.

Keičiasi situacija darbo rinkoje

Darbo rinka Vokietijoje ir šiemet muša rekordus. Federalinės darbo biržos tyrimų institutas skelbia, kad šiais metais šalyje bus sukurta 650 tūkst. naujų darbo vietų. Tokiu būdu Vokietijoje šiemet dirbs beveik 45 mln. darbuotojų, o tai – tikras rekordas. 

Darbo rinkos augimas lėmė ir bedarbystės sumažėjimą iki 2,3 mln., tai reiškia net 200 tūkst. mažiau bedarbių. Tam tikruose darbo rinkos sektoriuose vis dar labai sunku rasti specialistų, čia darbo vietos ilgai lieka neužimtos. 

Tai liečia sveikatos sistemą, tiek kvalifikuotus gydytojus, tiek slaugytojus. Taip pat specialistų sunku rasti darbo vietoms energijos, statybos bei vidaus įrangos sektoriuje. 

Specialistai mano, kad ši situacija bus labai palanki pabėgėliams Vokietijoje. Net kas šešta nauja darbo vieta, vadinasi, apie 100 tūkst. darbo vietų, turėtų atitekti pabėgėliams. 

Didžioji atvykėlių banga kaip tik šiemet baigia integracijos bei vokiečių kalbos kursus, dalis pabėgėlių yra gerai kvalifikuoti. Tai, anot ekspertų, gali būti didelė galimybė ir Vokietijos darbo rinkai.    

Visgi Vokietijos darbo rinkoje yra sektorių, kur darbo vietų mažėja. Pavyzdžiui, finansų sektoriuje dėl digitalizavimo pažangos reikia vis mažiau darbuotojų. Šiemet jų prireiks 10 tūkst. mažiau.

Traukinių kompanija tikisi „išsigelbėti“ uniformomis 

Vokietijos traukinių kompanija „Deutsche Bahn“ keičia įvaizdį: po 15 metų personalas pagaliau gaus naujas uniformas. Anot kompanijos valdybos, jos reprezentuos modernią ir simpatišką kompaniją, o jas vilkintiems darbuotojams suteiks daugiau pasitikėjimo savimi.

Kartu su 60 kompanijos darbuotojų iš įvairiausių padalinių uniformas sukūrė Vokietijoje žymus dizaineris Guido Maria Kretschmeris. Dominuoja raudono vyno bei tamsiai mėlynos spalvos.

Uniformos yra tik viena kompanijos „Deutsche Bahn“ įvaizdžio gelbėjimo programos dalis. Pastaruoju metu ji sulaukia daug kritikos dėl nepunktualių traukinių ar neveikiančio interneto greituosiuose traukiniuose, kituose jo ir taip nėra.

Tad jau dabar ir uniformos kritikuojamos – teigiama, jog tokius lietpalčius dar naciai vilkėjo, o išlaidos galėjo būti geriau panaudotos greitesniam internetui. Dizainerio uniformos 43 tūkst. darbuotojų pigiai neatsieis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.