Su žurnalistais susitikęs R. Masiulis pirmiausia pareiškė užuojautą žuvusiosios artimiesiems.
„Labai gaila, kad vėl nelaimę sukėlė girtas prie vairo. Šitą problemą turime aktyviai ir nuosekliai spręsti, kad to daugiau nebūtų“, – sakė jis.
Ministras patvirtino, kad automobilius trumpalaikei nuomai siūlančioms bendrovėms bus siūloma į mašinas montuoti alkoblokus.
Gali keisti įstatymus
Kaip tai turės būti daroma, ministerijos, policijos bei įmonių atstovai tarsis susitikime antradienį, tačiau R.Masiulio manymu, alkoblokai yra būtini.
„Jei reikės, keisime įstatymus.
Jeigu žmonės galvoja, kad alkobloką galima duoti papūsti ir draugui, taip nėra, nes jį reikia pūsti ir kelionės metu“, – užtikrino ministras.
„Dabar tendencija aiški – žmonės vakare suvažiuoja į centrą, nes paslauga pakankamai nebrangi, o kiti, išgėrę įsidrąsina, sėda ir važiuoja“, – pastebėjo jis.
R.Masiulio manymu, alkoblokai neturės didelės įtakos nuomos kainoms bei pačiam automobilių nuomos patogumui.
Padėtų viešinimas?
Susisiekimo ministras neslėpė, kad alkoblokai bus ne vienintelė priemonė prieš neblaivius vairuotojus.
Paklaustas, ar su nuomotais automobiliais įkliūva daugiau neblaivių vairuotojų, R.Masiulis pripažino, kad taip nėra, daugybė neblaivių asmenų vis dar sėda ir prie asmeninio automobilio vairo.
„Neišskirčiau, kad su išnuomotais didesnė bėda, bet čia ją galima greičiau išspręsti. Į nuosavus automobilius žmonės galbūt nenorės įsileisti alkoblokų“, – tvirtino R.Masiulis.
Kaip galimą kitą sprendimo būdą jis įvardijo galimybę viešinti neblaivių vairuotojų pavardes. Ministras patvirtino, kad tokia galimybė yra svarstoma, bet ją reikia suderinti su asmens privatumo apsauga.
„Tai nebus lengvi sprendimai, nebus greiti sprendimai. Problemos nepavyks per naktį užgniaužti, bet po truputį ją būtina mažinti“, – apie priemones prieš girtus vairuotojus kalbėjo R.Masiulis.
Rėžėsi į stovėjusią mašiną
Kraupi nelaimė įvyko savaitgalį, naktį iš šeštadienio į sekmadienį.
Paryčiais, apie 4 val. 17 min. „City Bee“ įmonės „Volkswagen Golf“ Laisvės pr. ir T.Narbuto g. sankirtoje rėžėsi į pavėžėjimo paslaugas teikiančios bendrovės „eTransport“ automobilio „Toyota Prius“ galą.
Pasak policijos pranešimo, avarijos kaltininkas į alkotesterį įpūtė 1,51 prom.
Per avariją dar buvo kliudytas bei apgadintas ir automobilis BMW.
Vilniaus apylinkės prokuratūros prokurorė Oksana Leontjeva pirmadienį kreipėsi į Vilniaus miesto apylinkės teismą, prašydama skirti kardomąją priemonę – suėmimą dviem mėnesiams vairuotojui, balandžio 22-osios naktį Vilniuje sukėlusiam avariją, kurioje žuvo mergina.
Kaip praneša prokuratūra, 55 metų vyriškiui pareikšti įtarimai dėl vairavimo apsvaigus nuo alkoholio, sukėlus eismo įvykį, kurio metu žuvo žmogus bei buvo sutrikdyta kitų dviejų žmonių sveikata.
Nuo alkoholio apsvaigęs vyriškis balandžio 22-osios naktį vairavo dalijimosi automobiliais paslaugą teikiančios bendrovės „CityBee“ automobilį. Vilniuje, Pilaitės ir Laisvės prospektų sankryžoje, važiuodamas dideliu greičiu, jis trenkėsi į du automobilius, stovinčius prie šviesoforo.
Avarijos metu žuvo viename iš stovėjusių automobilių ant galinės sėdynės sėdėjusi jauna mergina, o šio automobilio keleivis ir vairuotojas buvo sužaloti.
Patys ėmėsi alkoblokų
Po šio įvykio trumpalaikės automobilių nuomos bendrovė „CityBee“ pranešė testuojanti alkoblokų integravimo galimybes.
„Jau kurį laiką ieškojome efektyviausio sprendimo, kad neblaivūs asmenys negalėtų sėsti prie „CityBee“ automobilių vairo. Susiduriame su iššūkiais, ieškodami alkoblokų technologijos, kuri būtų pritaikyta masinei automobilių dalinimosi paslaugai.
Artimiausiomis savaitėmis planuojame įrengti pirmuosius testinius alkoblokus automobiliuose, stebėsime, kaip jie veikia, ir toliau analizuosime bei ieškosime efektyviausių sprendimų neblaiviems vairuotojams pažaboti“, – komentavo „CityBee“ vadovas Lukas Yla.