Smulkaus sudėjimo merginai karinis „Unimog“ yra „lengvutis“

Bazinio kario kurso baigiamosios pratybos yra rimtas išbandymas ne tik kandidatams studijuoti Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijoje (LKA).

Eilinė Lina Chaladauskaitė prie karinio „Unimogo“.<br>Andriaus Kubiliaus nuotr.
Eilinė Lina Chaladauskaitė prie karinio „Unimogo“.<br>Andriaus Kubiliaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Rinkevičius

2014-09-14 22:22, atnaujinta 2018-02-02 12:38

Didžiojo Lietuvos etmono Jonušo Radvilos mokomojo pulko instruktoriams per paskutines keturias paras tenka didžiulis krūvis. Ir ne tik jiems.

Kuopai priskirtas vairuotojas yra tikra gyvybės arterija, tiekianti poligono pratybų metu nei dieną, nei naktį nepaliekantiems kariams maistą, vandenį, amuniciją ir pagalbines priemones.

Taip pat jiems tenka vežioti kuopos instruktorius, o jei kas patiria traumą – išgabenti sužeistuosius.

Vairavo ir rimtesnę techniką

Šiek tiek nustebome, kai atvykę stebėti LKA pirmakursių bazinio kario kurso galutinių pratybų, prie „Mercedes-Benz Unimog“ vairo išvydome merginą. Eilinė Lina Chaladauskaitė mokomojo pulko vairuotoja pasakojo dirbanti jau šešerius metus.

Anot jos, lyginant su artilerijos sunkvežimiu, kurį ji vairavo anksčiau, šis maždaug 3,8 tonos sveriantis gigantiškas visureigis yra kompaktiškas ir lengvas.

„Dirbdama artilerijoje vairavau „Magirus“ sunkvežimį. Jis svėrė 15 tonų ir turėjo tris tiltus bei visus šešis varomus ratus. Gabaritai buvo dvigubai didesni nei „Unimogo“, - patirtimi dalijosi pašnekovė.

1977 m. pagamintas dyzelinio 5,7 l, 85 AG variklio varomas sunkvežimis suprojektuotas taip, kad galėtų važiuoti praktiškai bet kur, todėl nėra itin komfortiškas ar lengvai valdomas.

Darbą L.Chaladauskaitei palengvina vairo stiprintuvas, tačiau mergina pripažino, kad perjungiant pavaras tenka panaudoti jėgą. Ypatingai atbulinę, kuri įjungiama panaudojant dvi rankenėles.

„Yra visokių vyrų ir visokių moterų. Kai kuriems vyrams galbūt būtų sunku suvaldyti tokį sunkvežimį, o yra moterų, kurioms tai visai lengva. Kaip ir man“, - pasitikėjimo savimi nestokoja mergina.

Sunkios paros be miego

Komforto stokos vairuodama itin spartietišką transporto priemonę karė tikino nejaučianti. Anot jos, kiekvienas darbas yra savaip sunkus.

Gabaritų jutimas ir vairavimo bekelėje įgūdžiai, anot L.Chaladauskaitės, atsiranda su laiku. Nuo pat savo įsidarbinimo profesinėje karo tarnyboje pradžios pašnekovė pasakojo dirbusi vairuotoja, todėl patirties jau įgijo nemažai.

Kaip ir kiti kolegos vairuotojai, pati ji atlieka tik smulkų remontą, o rimtus gedimus palieka mechanikams.

„Mes patys atliekame tik smukesnius darbus. Pasikeičiam kokį veidrodėlį, susipilame tepalus, pasitikriname visus skysčius“, - pasakojo karė.

L. Chaladauskaitė pasakojo sunkiausias akimirkas savo darbe patirianti, kai tenka ištisomis paromis nemiegoti. Taip buvo ir LKA kursantų bazinio kario kurso galutinių pratybų metu.

Per paskutines paras vairuotojams tenka miegoti tiesiog prie vairo.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.