Pamatykite, kuo virto rusiškų superautomobilių gamykla Maskvoje

Kadaise turtingiausius žmones dominę „Marussia“ automobiliai dabar niekam nebereikalingi.<br>autoportal.ua nuotr.
Kadaise turtingiausius žmones dominę „Marussia“ automobiliai dabar niekam nebereikalingi.<br>autoportal.ua nuotr.
Kadaise turtingiausius žmones dominę „Marussia“ automobiliai dabar niekam nebereikalingi.<br>autoportal.ua nuotr.
Kadaise turtingiausius žmones dominę „Marussia“ automobiliai dabar niekam nebereikalingi.<br>autoportal.ua nuotr.
Kadaise turtingiausius žmones dominę „Marussia“ automobiliai dabar niekam nebereikalingi.<br>autoportal.ua nuotr.
Kadaise turtingiausius žmones dominę „Marussia“ automobiliai dabar niekam nebereikalingi.<br>autoportal.ua nuotr.
Kadaise turtingiausius žmones dominę „Marussia“ automobiliai dabar niekam nebereikalingi.<br>autoportal.ua nuotr.
Kadaise turtingiausius žmones dominę „Marussia“ automobiliai dabar niekam nebereikalingi.<br>autoportal.ua nuotr.
Prieš keletą metų „Marussia“ sportiniai automobiliai buvo geidžiami ir Monake.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prieš keletą metų „Marussia“ sportiniai automobiliai buvo geidžiami ir Monake.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prieš keletą metų „Marussia“ sportiniai automobiliai buvo geidžiami ir Monake.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prieš keletą metų „Marussia“ sportiniai automobiliai buvo geidžiami ir Monake.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prieš keletą metų „Marussia“ sportiniai automobiliai buvo geidžiami ir Monake.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prieš keletą metų „Marussia“ sportiniai automobiliai buvo geidžiami ir Monake.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prieš keletą metų „Marussia“ sportiniai automobiliai buvo geidžiami ir Monake.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prieš keletą metų „Marussia“ sportiniai automobiliai buvo geidžiami ir Monake.<br>AFP/Scanpix nuotr.
M.de Villota buvo sunkiai sužalota per ekipos bandymus.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
M.de Villota buvo sunkiai sužalota per ekipos bandymus.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
J.Bianchi po baisios traumos vis dar nepabudo iš komos, tačiau jo pelnyti taškai leido ekipai gyvuoti toliau.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
J.Bianchi po baisios traumos vis dar nepabudo iš komos, tačiau jo pelnyti taškai leido ekipai gyvuoti toliau.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

ebus.lt, Ilona Steponėnė

Jul 8, 2015, 3:04 PM, atnaujinta Oct 27, 2017, 9:20 AM

Marussia“, pradėtas gaminti 2008-aisiais, tapo pirmuoju sportiniu automobiliu Rusijoje.

Tuomet projektas atrodė daug žadantis.

2010-ųjų rugsėjo 10 dieną „Marussia Motors“ atidarė savo pirmąjį saloną Maskvoje, o 2012-aisiais įsikūrė ir pačioje prabangiausioje Europos vietoje – Monako sostinėje Monte Karle.

Įmonė gamino du automobilių modelius – „Marussia B1“ ir „Marussia B2“. Vieno jų kaina siekė apie 100 tūkst. eurų.

2012-ųjų Frankfurto automobilių parodoje rusai žadėjo pristatyti net 7 naujus modelius, bet žinomo Rusijos TV laidų vedėjo bei buvusio lenktynininko Nikolajaus Fomenko vadovaujamo projekto baigtis pasirodė liūdna.

2014-ųjų balandį kompanijos veikla buvo sustabdyta, o šiuo metu įspūdingi sportiniai automobiliai dulka gamyklos teritorijoje niekam nereikalingi.

Nuotraukose matyti apleistas gamyklos pastatas su apgriuvusia pastoge ir šiukšlių priverstu kiemu, o apleisti prabangūs „Marussia B1“ automobiliai uždaryti plono tinklo aptvaruose.

Paženklino tragedija

„Marussia“ taip pat dalyvavo ir „Formulėje-1“, tačiau komandą lydėjo vien nesėkmės. 2010-aisiais įžengusi į sportą kaip „Virgin Racing“ rėmėja, įmonė ekipą vėliau nusipirko ir nuo 2012 metų startavo „Marussia“ vardu.

Tačiau jai taip ir nepavyko pakilti iš autsaiderių gretų, o dviems ekipos sportininkams įvyko baisiausios nelaimės per pastarąjį „Formulės-1“ dešimtmetį.

2012-ųų liepos 3 dieną per bandymus Duksfordo oro uoste, Didžiojoje Britanijoje, ekipos lenktynininkė-bandytoja Maria de Villota serviso zonoje pateko į avariją ir sunkiai susižalojo galvą.

Vėliau paaiškėjo, kad avarija įvyko, nes jai bandant sustoti automobilyje įsijungė sistema, sauganti nuo užgesimo, todėl bolidas staigiai šoko pirmyn ir rėžėsi į techninės priežiūros sunkvežimį.

Perspektyvi lenktynininkė neteko akies, prarado uoslę bei skonio receptorių veikimą ir buvo nuolat kamuojama galvos skausmų bei širdies sutrikimų.

2013-ųjų spalio 11 dieną, lygiai po metų nuo pirmojo pasirodymo viešumoje po traumos, M.de Villota staiga mirė.

Nors iš pradžių buvo įtariama savižudybė, paaiškėjo, kad buvusio F-1 lenktynininko Emilio de Villota dukros gyvybė užgeso nuo staigaus širdies smūgio.

J.Bianchi nelaimė

Dar viena nelaimė „Marussia“ ištiko 2014 metais Japonijos „Grand Prix“ metu. Per lenktynes ekipos pilotas Julesas Bianchi išlėkė iš trasos ir trenkėsi į techninės pagalbos sunkvežimį, kuris buvo išriedėjęs nutempti anksčiau sudaužyto Adriano Sutilo bolido.

J.Bianchi patyrė sunkią galvos traumą ir iki šiol yra komos būklės.

Jo nelaimė įvyko priešpaskutinėse „Marussia“ ekipos lenktynėse. Uždarius sportinių automobilių gamyklą Rusijoje, 2014-ųjų sezono ekipa nebaigė, o vėliau buvo perimta partnerių „Manor“.

Jie startui 2015 metų sezone gavo lėšų tik dėl J.Bianchi 2014 metais Monake pelnytų vienintelių ekipos taškų.

Vaizdo įrašuose – „Marussia“ šlovės viršūnė, prieš 3 metus vykęs salono atidarymas Monake bei vaizdai iš gamyklos su N.Fomenko pasakojimu apie automobilių gamybą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.