Egzamino „Regitroje“ neišlaikęs vyras paviešino, kas vyko po to

22 metai vilkikui – daug ar mažai? Tokio senumo transporto priemonių Lietuvoje nebenaudoja ir smulkios pervežimų bendrovės, bet „Regitroje“ būsimiesiems vairuotojams vis dar tenka sėsti prie trečią dešimtį pradėjusio automobilio vairo.

Egzaminuotojas vairavo neprisisegęs ir ranką ilgai laikė ant pavarų svirties.<br>Stop kadras.
Egzaminuotojas vairavo neprisisegęs ir ranką ilgai laikė ant pavarų svirties.<br>Stop kadras.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 13, 2016, 4:58 PM, atnaujinta May 29, 2017, 2:07 AM

Su nauju „Renault“ vilkiku mokęsis panevėžietis Edgaras B. per egzaminą gavo vairuoti daug mačiusį 1994-ųjų „Mercedes-Benz 1831“.

Dar prieš pradėdamas laikyti egzaminą jis pastebėjo, kad vilkikas atrodo gerokai aptrintas. Jame nebuvo šiais laikais įprastų technologijų, salone trūksta mygtukų, o per variklio garsą sunku girdėti tyliau tariamus žodžius.

Vargo ir egzaminuotojas

Vyro egzaminas baigėsi neigiamu įvertinimu – jam egzaminuotojas pranešė, kad blogai perjunginėja pavaras.

Tačiau Edgaras nebuvo linkęs nusileisti ir vos jiems apsikeitus vietomis įsijungė kamerą.

Vairuotojas vaizdo įraše užfiksavo, kaip po egzamino „Regitros“ egzaminuotojas pats sėdo prie vilkiko vairo. Nors Edgaro egzaminas buvo įvertintas kaip neišlaikytas, iš įrašo matyti, kad egzaminuotojui ir pačiam sekėsi sunkiai.

„Regitros“ darbuotojas vilkiką vairavo neprisisegęs saugos diržo, vairą didžiąją laiko dalį laikė tik viena ranka, o kitą buvo padėjęs ant pavarų perjungimo svirties.

Iš įrašo matyti, kad valdant vilkiką jam teko panaudoti nemažai jėgos.

Paklaustas, kiek metų šį automobilį vairuoja, egzaminuotojas Edgarui atrėžė: „Gal klausi, kokios išmieros drabužius nešioju?“

Emocijų netramdė ir egzamino neišlaikęs panevėžietis. Jis egzaminuotoją apipylė klausimų lavina.

„Pergazavimas“, – prasitarė egzaminuotojas, stipriai stumdamas pavarų perjungimo svirtį.

Ši užuomina išsirutuliojo į žodžių kovą. Visą vyrų pokalbį ir automobilio būklę galite pamatyti vaizdo įraše.

Stebino ir automobilio amžius, ir egzaminuotojo elgesys

Vairuotoju dirbantis Edgaras neturėjo galimybės įvykio pakomentuoti pats, todėl jo įspūdžius perdavė draugė Indrė P.

„Pirmiausia, kaip su tokio senumo automobiliais išvis leidžiama laikyti egzaminą 2016 metais?

Valstybė iš mūsų, paprastų žmonių, nuolat reikalauja techniškai tvarkingo automobilio, tačiau kaip galima leisti valstybinei įmonei pačiai naudoti tokius netvarkingus automobilius? Ir dar jais leisti laikyti egzaminus, o po to netvarkingo automobilio pasekmes primesti egzaminą laikančiam žmogui“, – stebėjosi ji.

Pasak pašnekovės, tai ne pirmas panašus įvykis, nutikęs laikant vairavimo egzaminą. „Rašėm „Regitrai“ apeliaciją, bet jie atmetė traktuodami, jog vis tiek vairuotojas blogai perjungė pavaras.

Jie net nemato, kai jiems aiškinama, jog egzaminuotojas padarė 3 klaidas vienu metu. Kaip toks žmogus, pats padaręs 3 kritines klaidas, gali aiškinti kitam, jog jis nemoka vairuoti“, – tvirtino moteris.

Vilkikui – 22 metai

„Regitros“ duomenimis, panevėžietis vairavimo egzaminą laikė su 1994 metų liepos 1-ąją pirmą kartą registruotu vilkiku „Mercedes-Benz“. 

Paskutinė techninė apžiūra jam atlikta  atlikta šįmet sausio 15 dieną ir galioja metus, iki 2017 m. sausio 16 d. Taip pat jam sausį buvo atliktas kapitalinis pavarų dėžės remontas.

Toks vilkikas atitinka tik „Euro 2“ ekologijos standartus ir Vakarų Europoje jie jau seniai nebenaudojami.

Regitra“ pateikė tokį situacijos paaiškinimą:

„Regitros“ kaip gyventojų, siekiančių įgyti vairavimo teisę, egzaminus priimančios institucijos pagrindinis rūpestis, jog judėjimo galimybes atverianti teisė būtų suteikta deramą vairavimo kultūros sampratą įgijusiems vairuotojams.

Kaip tai svarbu, iliustruoja socialiniuose tinkluose pasklidęs vaizdo įrašas: jame matyti, jog Panevėžio filiale egzaminuotoju dirbantis darbuotojas vairuoja eisme neprisisegęs saugos diržo.

Peržiūrėjus ne tik socialiniuose tinkluose pasklidusią įrašo dalį, bet visą egzamino įrašą, matyti, kad egzaminą laikantis asmuo nuo pat egzamino eisme pradžios patiria neigiamą emocinę įtampą, kurią išreiškia kaltinimais transporto priemonės būklei.

Egzaminuotojas bando nuraminti įtampą, pritardamas teiginiams. Didžioji egzamino dalis vyksta tyloje. Konfliktas kyla, kuomet egzaminuotojas pasako vertinimą, jog egzaminas neišlaikytas. Užsipultas ir filmuojamas egzaminuotojas pats sėda prie vairo ir pamiršta prisisegti diržą, kaip reikalauja Kelių eismo taisyklės.

„Pripažįstame mūsų darbuotojo klaidą bei suprantame egzamino neišlaikiusio vairuotojo reakciją – šios istorijos pamoka tokia, kad nenusiraminus, nenuslopinus neigiamų emocijų vairuoti pavojinga, nes visi esame žmonės“, – sako „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Įvertinus visas aplinkybes egzaminuotojo sprendimas paliktas galioti – piliečio E. B. praktikos egzaminas C kategorijai įgyti įvertintas kaip neišlaikytas, vadovaujantis Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų bei metodų aprašo, patvirtinto VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. V-223, 9.2. papunkčio nuostata.

Sprendimas išsiųstas pareiškėjui.“

Situacija – neišskirtinė?

„Regitros“ duomenimis, balandžio 8-ąją, kuomet egzaminą laikė Edgaras B., iš septynių žmonių egzaminą su tuo pačiu sunkvežimiu išlaikė trys vairuotojai. Panašus išlaikiusių ir neišlaikiusių santykis vyrauja ir visoje Lietuvoje.

„Mėnesio (2016-03-11 – 2016-04-11) C kategorijos vairavimo praktikos egzamino išlaikomumo procentas Panevėžio filiale sunkvežimiu „Mercedes-Benz“ – 52,42 proc.

Mėnesio C kategorijos vairavimo praktikos egzamino išlaikomumo procentas (visos transporto priemonės) Panevėžio filiale pas tikrintą egzaminuotoją – 55,5 proc.

Mėnesio C kategorijos vairavimo praktikos egzamino išlaikomumo procentas visoje Lietuvoje su visomis transporto priemonėmis visi bandymai (vidurkis) – 52,81 proc.“, – pateikė „Regitra“.

Tačiau nėra teisinga, kad egzaminui trukdytų technika. Todėl „Regitra“ su Vidaus reikalų ministerija ruošia galimybę į egzaminą atsivežti savo ar nuomotą automobilį. Be to „Regitra“ pažadėjo artimiausiu metu svarstyti galimas investicijas C kategorijos technikai įsigyti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.