Atskleidė V. Putinui ruošiamo limuzino galią ir gamybos trukdį

Vladimirui Putinui mažiausiai dar dvejus metus reikės išsiversti be unikalaus specialiai jam ruošiamo limuzino. Rusai siekia užtikrinti, kad tiek šis, tiek ir kiti projekto „Kortežas“ automobiliai suteiktų valdžios atstovams maksimalią apsaugą.

V.Putinas po dvejų metų turėtų važinėti specialiai jam sukurtu rusišku limuzinu, nuo kurio kainos gyventojams šiaušiasi plaukai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
V.Putinas po dvejų metų turėtų važinėti specialiai jam sukurtu rusišku limuzinu, nuo kurio kainos gyventojams šiaušiasi plaukai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Gamintojo nuotr.<br>Rusų dizainerių parengti Vladimiro Putino limuzino eskizai.
Gamintojo nuotr.<br>Rusų dizainerių parengti Vladimiro Putino limuzino eskizai.
Gamintojo nuotr.<br>Rusų dizainerių parengti Vladimiro Putino limuzino eskizai.
Gamintojo nuotr.<br>Rusų dizainerių parengti Vladimiro Putino limuzino eskizai.
Gamintojo nuotr.<br>Rusų dizainerių parengti Vladimiro Putino limuzino eskizai.
Gamintojo nuotr.<br>Rusų dizainerių parengti Vladimiro Putino limuzino eskizai.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Apr 17, 2016, 9:27 PM, atnaujinta May 28, 2017, 1:57 PM

Nors dažniausiai minimas tik prezidento limuzinas, tačiau iš tiesų išskirtinių transporto priemonių ruošiamasi gaminti gerokai daugiau.

Rusijos pramonės ir prekybos ministras Denisas Manturovas vietos žiniasklaidai prasitarė, kad iki 2018 m. tikimasi pagaminti maždaug 200 naujų limuzinų.

„The Moscow Times“ taip pat skelbia apie planus vėliau gaminti iki 5 tūkst. automobilių per metus.

Svarstomos ir galimybės gaminti šarvuotą visureigį bei vienatūrį. Visi modeliai bus projektuojami ir gaminami moksliniame automobilių ir variklių bandymų institute.

Šis faktas gerokai nustebino rusų žiniasklaidą, nes šiame instituto patalpose niekada nebuvo imtasis kad ir smulkios serijinės gamybos. Iki šiol ten buvo surenkami tik unikalūs pavieniai automobiliai.

Vokiški varikliai ir transmisijos

Anksčiau buvo svarstomos ir kitos prestižinių rusiškų automobilių surinkimo galimybės. Tuo galėjo užsiimti Uljanovske surinkimo liniją turinti „Sollers“ kompanija arba Maksvoje įsikūrusi „Zil“ gamykla.

Kaip pastebi avtovzglyad.ru žurnalistai, pagrindinius mazgus limuzinams ir visureigiams tieks užsienio kompanijos, todėl pavadinti „Kortežo“ projekto mašinos „išskirtinai rusiškomis“ būtų mažų mažiausiai netikslu.

Variklių tiekėju rusai pasirinko „Porsche“. Vokiečių inžinieriai paruoš V12 tipo benzininius variklius su turbokompresoriais. Jų darbinis tūris sieks nuo 6,0 iki 6,6 l, o pajėgiausios jų modifikacijos išvystys iki 800 AG.

Vėliau šiuo motorus rusai gali panaudoti kaip pavyzdžius mažesnio darbinio tūrio agregatų projektavimui.

Prezidentinio limuzino transmisija taip pat greičiausiai bus vokiška.

Visgi šarvuotas kėbulas, pakaba, vairo mechanizmas, ryšių sistema, gyvybės palaikymo įranga ir prabangi salono apdaila bus gamina pačių rusų rankomis.

Tačiau rusų valdžios planas pradėti serijinę gamybą gali visiškai subliūkšti, jei tam pritrūks lėšų.

Teks gaminti rankomis

Rusų žiniasklaida atkreipia dėmesį, kad iš pradžių buvo kalbama apie „Kortežui“ skirtas 24 mlrd. rublių (310 mln. eurų) investicijas, dabar paaiškėjo, jog iki 2017 m. pabaigos bus skirta ne daugiau kaip 12,4 mlrd. rublių (160 mln. eurų).

Tačiau tuo metu, kai planuojamos investicijos mažėja, pats projektas dėl smunkančio rublio kurso gali pabrangti iki 50 proc.

Rusijai tai labai dideli pinigai, turint galvoje, kad net brangiausius „Rolls-Royce“ galima užsisakyti už šimtąją planuojamos sumos dalį.

Tačiau iš technologinės pusės tokios investicijos yra keistai mažos, turint galvoje, kad kuriamas paties aukščiausio lygio automobilis. Didieji koncernai net paprastų naujų modelių paruošimui skiria milijardus eurų siekiančias pinigų sumas.

Rusų manymu, perskaičiavus planuojamus milijardus rublių į eurus arba dolerius aišku, kad sukurti už tokias lėšas visą prabangių modelių gamą, paruošti surinkimo linijas ir apmokyti personalą yra tiesiog nerealu.

Kaip vienintelę galimą išeitį šioje situacijoje rusai mato automobilių surinkimą rankomis. Netgi primena faktą, kad brangiausi pasaulyje sportiniai modeliai gaminami būtent tokiu būdu.

Dėl to kiekvienas automobilis smarkiai pabrangs, tačiau ironijos nevengiantys rusai pastebi, kad tai jokia problema, nes pirkėjas – valstybė.

Kur dės automobilius?

Čia iškyla kita problema, mat nuo 2016 m. rusų valdininkams buvo įvesti automobilio pirkimui arba nuomai skirtų lėšų apribojimai.

Pagal naująjį įstatymą ministrai ir jų patarėjai negali vairuoti brangesnių nei 2,5 mln. rublių (33 tūkst. eurų) vertės ir galingesnių nei 200 AG automobilių.

Tuo metu žemesnio lygio valdininkui negali būti skiriamas brangesnis nei 1,5 mln. rublių (20 tūkst. eurų) vertės automobilis.

Dėl to svarbių valstybės asmenų, kuriems būtų leidžiama sėsti į vieną iš „Kortežo“ automobilių, ratas susiaurėja iki prezidento, premjero ir keleto jų pagalbininkų.

Kam tada reikalingi tie planuojami 200 limuzinų ir kitokių prabangių automobilių?

Rusų žurnalistai svarsto, kad galbūt juos galima siūlyti šalies oligarchams arba kaip suvenyrus dovanoti draugiškų šalių vadovams.

Tačiau tuomet „Kortežas“ greitai taps tokiu archetipiniu rusišku produktu kaip degtinė, „Kalašnikovo“ automatas arba kailinė kepurė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: Introduction to Green Finance Institute