Dėl vieno poelgio teisę vairuoti atima labai ilgam laikui

Net ir tokia smulki avarija, kaip stovėjimo aikštelėje nubrauktas kito automobilio, šonas gali baigtis didžiulėmis problemomis. Tokiu atveju būtina sulaukti apgadintos mašinos savininko arba pranešti apie įvykį policijai, antraip rizikuojate ilgam netekti vairuotojo pažymėjimo.

Jei padaryta turtinė žala ir nukentėjusio asmens tuo metu nėra, pažeidėjas privalo nedelsdamas pranešti apie eismo įvykį policijai.<br>A. Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Jei padaryta turtinė žala ir nukentėjusio asmens tuo metu nėra, pažeidėjas privalo nedelsdamas pranešti apie eismo įvykį policijai.<br>A. Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 8, 2016, 1:04 PM, atnaujinta Feb 9, 2018, 11:51 PM

Per metus Lietuvoje įvyksta dešimtys tūkstančių eismo įvykių. „Ergo Insurance“ apklausa parodė, kad 38 proc. vairuotojų yra sukėlę eismo įvykį, likusiems šios nemalonios patirties pavyko išvengti.

Iš sukėlusių eismo įvykį kas dvidešimtas vairuotojas yra pasišalinęs iš avarijos vietos, dalis jų apie draudžiamąjį įvykį vengia pranešti ir draudimo bendrovei.

Iš eismo įvykio pasišalinę vairuotojai nurodo, kad dažniausiai jie sprunka tuomet, kai kliudo kitą automobilį, statydami transporto priemonę automobilių statymo aikštelėse prie daugiabučių, prekybos centrų, darboviečių (42 proc.).

Dažna ir situacija, kuomet kliudomas kitas automobilis išvažiuojant iš automobilio statymo aikštelės (42 proc.).

Stresas – ne pasiteisinimas

„Kartais tokį elgesį galima paaiškinti pasimetimu, kuomet vairuotojas sutrinka ir pasielgia lengvabūdiškai. Kartais – aplaidumu, kuomet iš automobilio išlipęs vairuotojas įvertina, kad žala nepadaryta.

Tokios situacijos yra kupinos streso, tačiau draudikams tai tikrai ne argumentas, jei vairuotojas sukėlė eismo įvykį ir iš jo pasišalino.

Dar viena dažnai pasitaikanti situacija – per didelis pasitikėjimas ir skubėjimas, kuomet paliekamas raštelis apie eismo įvykį, pačiam kaltininkui pasišalinus“, – sako draudimo bendrovės transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.

Jis pataria tokiose situacijose paskambinti bendruoju pagalbos telefonu 112.

Kodėl vairuotojai linkę nutylėti apie draudžiamąjį įvykį ir apie jį neinformuoja savo draudimo bendrovės? Dažniausiai jų nurodoma priežastis – susitariama su kitu eismo dalyviu dėl kompensacijos (61 proc.).

Dažnas atvejis (28 proc.), kai randama apgadinta transporto priemonė, o kaltininkas būna pasprukęs – jei žala nedidelė, dalis vairuotojų linkę numoti ranka.

14 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų nurodė bijantys, kad padidės privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo kaina.

Gresia didžiulė bauda

Kelių eismo taisyklės (KET) nurodo, kad jei dėl eismo įvykio padaryta turtinė žala ir nukentėjusio asmens tuo metu nėra, pažeidėjas privalo nedelsdamas pranešti apie tai policijai – taigi nesvarbu, ar buvo apgadinta tvora, ar kitas automobilis, policiją iškviesti būtina.

Taisyklėse nenumatyta, kad galima palikti įvykio vietoje raštelį su savo kontaktais, apie įvykį pranešti kitiems asmenims ar panašiai.

Administracinių teisės pažeidimų kodekse numatyta administracinė atsakomybė asmeniui už pasišalinimą iš įvykio vietos. Toks elgesys traktuojamas kaip pabėgimas iš įvykio vietos.

Už pabėgimą iš įvykio vietos gresia bauda nuo 868 eurų iki 1448 eurų su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo trejų iki penkerių metų arba administraciniu areštu nuo penkiolikos iki trisdešimties parų su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo trejų iki penkerių metų.

Tai dar ne viskas – pasekmių gali būti ir daugiau. R. Bieliauskas primena, kad privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo įmokos dydį lemia veiksnių visuma.

Vairuotojų pelnytos nuobaudos ir KET pažeidimų kiekis – svarbūs kriterijai nustatant ją, todėl eismo įvykį sukėlęs ir iš jo vietos pabėgęs vairuotojas susigadins savo draudimo istoriją ir už draudimo paslaugas ateityje mokės brangiau.

Kad didesnė draudimo įmoka yra gera priemonė drausminti KET pažeidžiančius ir avarijas sukeliančius vairuotojus pritaria beveik 75 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų.

Sukčių vis dar pasitaiko

Apklausoje dalyvavę vairuotojai taip pat mano, kad efektyviai sudrausminti eismo dalyvius ir sumažinti avarijų skaičių padėtų skiriamos didesnės baudos, dažnesni kelių policijos reidai – šias priemones kaip veiksmingas įvardijo kas antras apklausos dalyvis.

Draudimo ekspertams nerimą kelia faktas, kad dar liko vairuotojų, kurie tyčia sukelia eismo įvykį, kad gautų išmoką.

„Apklausos duomenimis, tokių buvo 2 proc. tarp visų sukėlusių avarijas. Tokie sukčiaujantys asmenys specialiai sumaitoja blogos būklės apdraustus automobilius, kad gautų išmoką.

Paaiškėjus sukčiavimui, jie ne tik negauna draudimo išmokos, tačiau būna patraukiami baudžiamojon atsakomybėn“, – apie padarinius draudimo kompanijos atstovas.

Transporto priemones registruojančios valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje yra registruota apie 1,5 mln. transporto priemonių.

Eismo įvykių šalyse nuosekliai mažėja: jei prieš dešimt metų tūkstančiui transporto priemonių teko 3,8 tokių įvykių, tai pernai metais šis skaičius sumažėjo iki 2 eismo įvykių tūkstančiui automobilių.

Tyrimas, kuriuo siekta išsiaiškinti šalies gyventojų vairavimo ypatumus ir nuostatas, buvo atliktas spalio 17-lapkričio 2 dienomis. Tyrimo metu apklausta 18-74 amžiaus 1000 šalies gyventojų, kurie vairuoja transporto priemones.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.