43 metų amžiaus pareigūnas yra didelis motociklų mėgėjas.
Sezono pradžioje Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) pareigūnai motociklų vairavimo įgūdžius tobulino jiems visiškai neįprastomis aplinkybėmis – vietoje gerai pažįstamos asfalto dangos išbandė motokroso trasos žvyrą. Šią galimybę pareigūnams suteikė Vilniaus motokroso klubas ir Pagirių trasos savininkai.
Ja pasinaudojo ne tik patruliai, bet ir pats LKPT viršininkas V. Grašys. Pastarasis į šiuos apmokymus atvažiavo vienu iš policijos „Yamaha“ motociklų.
Visiškai nauja patirtis
Kursai prasidėjo nuo teorijos pagrindų – pareigūnams buvo rodoma, kokia sėdėsena yra teisinga, kaip laikyti rankas, kada reikėtų atsistoti ir sulenkti kojas.
Policininkai sulaukė ir kitų patarimų, pavyzdžiui, atsargiai elgtis su akceleratoriumi ir staigiai neleisti sankabos.
Gaudydamas kvapą po keletą kartų įveikto instruktorių nurodyto pratimo su krosiniu motociklu tarnybos vadovas sakė, kad tokie mokymai yra labai naudingi ir primygtinai rekomendavo juos išbandyti jauniems motociklų vairuotojams.
„Pabandę tokiomis sąlygomis valdyti motociklą pamatytų, kad tai yra pakankamai sudėtinga ir reikia įdėti pastangų“, – kalbėjo V. Grašys.
Pareigūnas yra motociklų entuziastas, o šie kursai jam pačiam buvo visiškai nauja patirtis.
„Kuo daugiau mokaisi, tuo geriau supranti, kad mažai mokėjai.
Tačiau, kai profesionalai pasidalina patirtimi, pagalvoji, kad ir pačiam reikėtų gilinti žinias bei gerinti motociklo valdymo įgūdžius“, – komentavo tarnybos vadovas.
Pravers tarnyboje
V. Grašys pažymėjo, kad kaip ir daugumai motociklininkų, jam taip yra tekę griūti. Skaudžių avarijų išvengė, tačiau pripažino, kad jaunystėje kartais elgdavosi vėjavaikiškai.
Naujo sezono proga kreipdamasis į visus eismo dalyvius jis vylėsi, kad motociklininkai parodys gerą pavyzdį, elgsis kultūringai ir sulauks pagarbos iš automobilių vairuotojų.
„Tikiuosi, kad motociklininkai bus lygiaverčiai eismo dalyviai – juos gerbs, matys ir praleis, kai reikės“, – reziumavo pareigūnas.
Vilniaus motokroso klubo atstovas Rimgaudas Rutkaustas atkreipė dėmesį, kad vairuojant krosinį motociklą yra daug specifinių elementų – slydimas, šuoliai ir kt.
„Norėjome išmokyti pareigūnus, kaip valdyti motociklą. Manome, kad tai jie galėtų pritaikyti ir savo darbe“, – sakė pašnekovas.
Motokroso entuziasto teigimu, jei pareigūnai išmoktų važiuoti tokioje trasoje, jiems nekiltų jokių problemų, tarkime, vytis pažeidėją žvyrkeliu arba ant šlapios asfalto dangos.
R. Rutkauskas juokavo, kad įsijautusius kelių policijos pareigūnus buvo sunku sustabdyti.