10 įdomiausių faktų, kurių nežinojote apie legendinę „Volgą“

Prieš dešimtmetį buvo nutraukta legendinių „Volga“ automobilių gamyba, bet Rusijoje jau kalbama apie planus atgaivinti šią markę. Tačiau kol kas galime tik prisiminti istoriją.

„Volga“ ilgą laiką buvo vien tautos išrinktųjų automobilį.<br>newspress.co.uk nuotr.
„Volga“ ilgą laiką buvo vien tautos išrinktųjų automobilį.<br>newspress.co.uk nuotr.
Eismo saugumo sumetimais, šuoliuojančio elnio figūrėlė nuo variklio gaubto buvo nuimta.<br>Gamintojo nuotr.
Eismo saugumo sumetimais, šuoliuojančio elnio figūrėlė nuo variklio gaubto buvo nuimta.<br>Gamintojo nuotr.
GAZ-3102 buvo ilgiausiai serijiniu būdu gamintas „Volga“ modelis<br>Gamintojo nuotr.
GAZ-3102 buvo ilgiausiai serijiniu būdu gamintas „Volga“ modelis<br>Gamintojo nuotr.
KGB pareigūnams paruoštas automobilis turėjo galingesnį V8 tipo variklį.<br>Gamintojo nuotr.
KGB pareigūnams paruoštas automobilis turėjo galingesnį V8 tipo variklį.<br>Gamintojo nuotr.
Tokią GAZ 24-95 modelio „Volgą“ naudojo Leonidas Brežnevas.<br>Gamintojo nuotr.
Tokią GAZ 24-95 modelio „Volgą“ naudojo Leonidas Brežnevas.<br>Gamintojo nuotr.
„Volga“ universalas buvo skirtas įvairioms valstybinėms įstaigoms.<br>Gamintojo nuotr.
„Volga“ universalas buvo skirtas įvairioms valstybinėms įstaigoms.<br>Gamintojo nuotr.
„Volga“ automobilius pamėgo vakarietiškų vaizdo klipų kūrėjai.<br>Gamintojo nuotr.
„Volga“ automobilius pamėgo vakarietiškų vaizdo klipų kūrėjai.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Apr 16, 2017, 11:47 AM, atnaujinta Apr 21, 2017, 4:39 PM

O „Volgos“ praeityje buvo visko – lenktynių, pasirodymų filmuose, netgi tarnyba KGB.

GAZ kompanija rimtai svarsto apie galimybę atgaivinti visiems puikiai pažįstamą prekės ženklą.

Apie tai žurnalui „Vedomosti“ užsiminė vienas iš įmonių grupės vadovų Zigfridas Volfas. Anot jo, rusų gamintojo gamoje trūksta vidutinio dydžio automobilio. Visgi kol kas nėra žinių apie konkrečius planus.

Primename, kad „Volga“ automobilių gamyba buvo nutraukta 2008 metais. Kiek vėliau GAZ įsigijo „Chrysler Sebring“ surinkimo liniją, tačiau per trejus metus išleido vos 9 tūkst. „Siber“ pavadinimą gavusių sedanų.

Ilgainiui turėtų paaiškėti, kas laukia su tarybinių laikų prabanga siejamos markės, o kol kas pateikiame dešimt įdomiausių faktų, apie „Volga“ automobilius.

1. Žvaigždė ant grotelių

Serijinė gamyba prasidėjo 1956 metais. Pirmuosius egzempliorius galima atskirti pagal žvaigždę, kuri puošė radiatoriaus groteles.

Sklando legendos, kad taip stengtasi akcentuoti gamyklos lojalumą partijai. Tai buvo svarbu, kadangi ankstyvieji prototipai nepatiko Georgijui Žukovui ir dėl to viso projekto ateitis buvo iš pradžių buvo miglota.

2. Monte Karlo ralis

1964 metais Monte Karlo ralyje dalyvavo ir trys rusų ekipažai su „Volgomis“. Šalyje tai buvo pristatoma kaip didžiulis pasiekimas, nors pasibaigus lenktynėms visi automobiliai buvo toli nuo apdovanojimų pakylos.

3. Elnias ant variklio dangčio

Primename, kad garsioji šuoliuojančio elnio figūrėlė ant GAZ-21 variklio dangčio gamykloje buvo montuojama tik iki 1958 metų. Laikantis saugumo reikalavimų vėliau ją pateikė klijuojama plokštelė.

Šiais laikais rasti originalią elnio figūrėlę yra praktiškai nerealu, kolekcionieriai jų ieško metų metus. Pats GAZ-21 modelis buvo gaminamas iki 1970 metų. Paskutinis automobilis nuvažiavo tiesiai į markės muziejų.

4. Pasirodymai kine ir TV ekranuose

„Volga“ ilgą laiką buvo tikra ekrano žvaigždė. Įvairūs jos modeliai pateko į tokius žinomus rusų filmus, kaip „Brilijantinė ranka“, „Saugokis automobilio“ ar „Trys topoliai Pliuščihoje“.

Šiuos automobilius taip pat mėgo ir vakarietiškų vaizdo klipų kūrėjai. „Volgą“ galima išvysti „Rammstein“, „Megadeth“ ir „Depeche Mode“ grupių dainų klipuose.

5. Legenda apie Brežnevą

Dar viena populiari legenda sako, kad planai apie tai, kuo būtų galima pakeisti kultinį GAZ-21 modelį buvo pradėti dėlioti dar septintojo praėjusio amžiaus dešimtmečio pradžioje.

Galiausiai esą nutiko taip, kad Leonidas Brežnevas žurnale pamatė 1965 metų „Opel“, kurį parodė gamyklos vadovui ir pareiškė, kad taip turi atrodyti jų naujas automobilis.

Be kita ko, po 21-os „Volgos“ pasirodžiusi jos pamaina, GAZ-24, taip pat dažnai lyginama su 1962 metų „Ford Falcon“.

6. KGB automobilis

Sovietų Sąjungos specialiajai tarnybai buvo paruoštas ypatinga modifikacija GAZ 24-24, kurią liaudis praminė „dubliu“.

Automobilis turėjo 195 AG galios V8 tipo variklį ir iš „Čaikos“ paskolintą greičių dėžę. Šios „Volgos“ buvo naudojamos sekimui ir persekiojimui.

Nuo standartinių jas buvo galima atskirti pagal du išmetimo sistemos antgalius. Per metus gamykla paruošdavo iki 100 šių specialios paskirties mašinų.

7. Ilgiausiai gamintas modelis

Ilgiausiai serijiniu būdu buvo gaminamas 3102 žymėjimą gavęs „Volga“ modelis. Jis pro gamyklos vartus riedėjo nuo 1981 iki 2009 metų. Gamybos pradžioje šis automobilis buvo skirtas tik valdžios atstovams.

8. Neeilinis universalas

1972 metais pasirodė „Volga“ modifikacija su trimis sėdynių eilėmis. Šis modelis buvo itin praktiškas ir skirtas įvairioms paslaugų sferoms bei pagalbos tarnyboms.

Bene plačiausiai jį naudojo taksistai ir greitosios pagalbos medikai. Privatiems asmenims įsigyti šį universalą buvo praktiškai neįmanoma.

Pats žymiausias šios „Volgos“ savininkas buvo Jurijus Nikulinas. Jam erdvus automobilis labai pravertė pervežant cirko inventorių.

9. Įžymybių automobilis

Be jau minėto J. Nikulino tarp „Volga“ savininkų yra ir kitų žinomų žmonių.

Tarp jų legendinis rusų vartininkas Levas Jašinas, aktorius Vladimiras Visockis, dainininkas Markas Bernesas ir garsus rusų komentatorius Nikolajus Ozerovas.

Kosmonautui Jurijui Gagarinui netgi buvo paruoštas specialus automobilis su juodos spalvos kėbulu ir mėlynais salono apmušalais.

Ypatingą automobilį gavo ir Leonidas Brežnevas. Su savuoju GAZ 24-95 jis važiuodavo į medžioklę.

10. Ypatinga prezidentinė „Volga“

2005 metais tuometiniam JAV prezidentui George'ui H.W. Bushui su oficialiu vizitu lankantis Rusijoje Vladimiras Putinas pasiūlė jam pačiam išbandyti 1957 metais pagamintą GAZ-21.

Prezidentinė „Volga“ nuo įprastos skyrėsi tuo, kad turėjo automatinę pavarų dėžę, lengvojo lydinio ratlankius ir odinį saloną.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.