Vaizdas kelyje apstulbino: „Negi galima taip važiuoti?“

„Pusė mašinos apklijuota kažkokia plėvele, ratas visas dreba, bet jis važiavo ir dar lenkė kitus“, – pasidalijo Vilniuje, Liepkalnio rajone užfiksuotu vaizdu lrytas.lt skaitytojas.

Sulankstytos durelės – ne problema?<br>Skaitytojo nuotr.
Sulankstytos durelės – ne problema?<br>Skaitytojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 24, 2017, 9:08 PM, atnaujinta Apr 26, 2017, 2:09 AM

Nuotraukoje matyti gerokai aplamdytas „Ford Focus“. Keleivio pusės durelės priekinės durelės visiškai sulankstytos, priekinis sparnas taip pat, veidrodėlis vos laikosi, o langą atstoja lipnia juosta priklijuota juoda plėvelė. Lipni juosta laiko ir dureles, kad šios neatsidarytų.

Kaip pasakojo vaizdo liudininkas, „Focus“ vairuotojas važiavo gana greitai ir kelis kartus drąsiai persirikiavo. „Negi galima taip važiuoti? Techninės apžiūros tokiam automobiliui niekada neduotų“, – svarstė vyras.

Nieko blogo?

Tačiau panašu, kad važiuoti tokiu automobiliu formaliai – nieko baisaus, o didžiausias jo trūkumas – tamsi plėvelė.

Pasak techninių ekspertizių įmonės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojo Ramūno Vėlavičiaus, sunku vienareikšmiškai pasakyti ar automobilis incidento metu tikrai patyrė tokius pažeidimus, kuriuos užfiksavus policijos pareigūnai uždraudžia dalyvauti eisme, t. y. ar tekęs smūgis nedeformavo statramsčio bei kitų laikančiųjų konstrukcijų.

„Labiau tikėtina, kad kėbulas deformuotas, tačiau tiksliai tai konstatuoti galima tik nuodugnios apžiūros metu. Kita vertus, iš 9 punktų, kuriais remiantis teisės aktai numato privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimo panaikinimą, čia akivaizdžiai matomas tik vienas: stiklų, patenkančių į priekinį 180 laipsnių vairuotojo matymo lauką, šviesos laidumas mažesnis negu 75 proc.

Nuo dešinės pusės durelių pašalinus juodo plastiko plėvelę, formaliai automobilis išsaugotų techninės apžiūros dokumentus, nes kitos VKTI numatytos sąlygos yra įvykdomos (stabdžiai, vairo mechanizmas, stiklo valytuvas, žibintai, variklis ir pan. agregatai veikia)“, – konstatavo R.Vėlavičius.

Neturi teisės

Vis tik, važiuoti taip sulamdytu automobiliu nėra saugu nei vairuotojui, nei aplinkiniams. Tačiau techninės apžiūros galiojimą panaikinti nėra paprasta net tokiu atveju, kai automobilis akivaizdžiai netvarkingas.

Kaip aiškino Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas Renaldas Gabartas, dėl TA dokumentų galiojimo, o kartu ir leidimo dalyvauti eisme naikinimo, techninės apžiūros kontrolieriai gana dažnai patenka į keistą situaciją, kai techniškai netvarkingas automobilis atvežamas paprasčiausiai patikrai, dažniausiai prieš jį parduodant.

„Kontrolierius mato, kad dėl didelių trūkumų automobilis kelia pavojų eismo saugumui, tačiau negali imtis jokių veiksmų, nes įstatyminiais aktais apibrėžta, kas gali naikinti TA. Kontrolierių tarp tų pareigūnų nėra.

Todėl realiai viskas baigiasi bandymu automobilio savininkui išaiškinti, kad tokia transporto priemonė kelia pavojų pačiam jos savininkui ir kitiems eismo dalyviams.

Beje, TA kontrolieriai panaikinti techniškai netvarkingo automobilio TA galiojimą turi teisę ne vienoje Vakarų Europos šalyje, tokia tvarka išlikusi ir kaimyninėje Latvijoje. Pas „braliukus“ šalia TA stočių yra specialios stovėjimo aikštelės, kuriose paliekami techniškai netvarkingi automobiliai, kol savininkams atsiras noro ir lėšų juos suremontuoti“, – aiškino jis.

Už ką naikinama techninė apžiūra?

Remiantis Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) viršininko įsakymu, transporto priemonių ir jų priekabų techninės apžiūros dokumentų galiojimas gali būti panaikintas, jei yra bent vienas iš šių trūkumų:

1. neveikia pagrindinis stabdys (vairuotojas juo negali sustabdyti motorinės transporto priemonės arba jos priekabos);

2. neveikia motorinės transporto priemonės vairo mechanizmas (vairuotojas negali juo valdyti motorinės transporto priemonės);

3. netvarkingas motorinės transporto priemonės ir priekabos sukabinimo įtaisas (kai tempiama priekaba);

4. lyjant, sningant arba esant rūkui motorinės transporto priemonės vairuotojo pusėje neveikia stiklo valytuvas;

5. tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui nedega joks (artimosios, rūko, tolimosios šviesos) motorinės transporto priemonės priekinis kairysis žibintas, o sugedus bent vienam motorinės transporto priemonės arba jos priekabos galiniam gabarito žibintui neveikia avarinė šviesos signalizacija arba motorinės transporto priemonės arba jos priekabos gale nėra pritvirtinto avarinio sustojimo ženklo;

6. motorinės transporto priemonės stiklų, patenkančių į priekinį 180 laipsnių vairuotojo matymo lauką, šviesos laidumas mažesnis negu 75 proc. (priekinio stiklo) ir 70 proc. (priekinių šoninių ir priekinių durų stiklų);

7. nuo lapkričio 11 d. iki kovo 31 d. motorinės transporto priemonės, kurios bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 t, ir (arba) jos priekaba (jei priekaboje įrengti stabdžiai) eksploatuojama su padangomis, kurios neskirtos važiuoti žiemą (nepažymėtos ženklais „M+S“, „*“ arba užrašu „All seasons“), motorinė transporto priemonė arba jos priekaba nuo balandžio 11 d. iki spalio 31 d. eksploatuojama su dygliuotomis padangomis arba motorinės transporto priemonės arba jos priekabos protektoriaus rašto gylis mažesnis nei 3 mm žiemą ir 1,6 mm vasarą.

8. motorinės transporto priemonės ir (arba) jos priekabos žibinte panaudotas motorinės transporto priemonės ir (arba) jos priekabos gamintojo nenumatytas šviesos šaltinis;

9. stovinčios motorinės transporto priemonės su dirbančiu varikliu skleidžiamo triukšmo lygis viršija 87-108 decibelus, priklausomai nuo transporto priemonės klasės ir variklio.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.