Sugalvojęs restauruoti „Mercedes“ saloną įsivėlė į bjauriausią gyvenimo istoriją

Seno, bet širdžiai brangaus „Mercedes-Benz“ automobilio restauracija klaipėdiečiui Romanui Lapenkovui virto pačia nemaloniausia gyvenimo istorija. Anot vaikino, labiausiai jam gaila ne išleistų pinigų, o sugadintų nervų ir sugaišto laiko.

Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vietoje sutartos natūralios odos, anot klaipėdiečio, detalės buvo aptrauktos dažyta dirbtine.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vietoje sutartos natūralios odos, anot klaipėdiečio, detalės buvo aptrauktos dažyta dirbtine.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Vaikinas sako, kad po nepavykusios restauracijos „Mercedes-Benz“ salono detales atgavo sulaužytas.<br>R. Lapenkovo nuotr.
Daugiau nuotraukų (18)

Lrytas.lt

Jul 24, 2017, 11:07 AM, atnaujinta Jul 25, 2017, 9:00 AM

Tuo metu salono detales turėjęs restauruoti pagal individualios veiklos pažymėjimą dirbančios įmonės „Didysis sakalas“ vadovas Gedvydas Sakalas pareiškė, kad kliento priekaištai šiuo atveju – visiškai nepagrįsti.

Lrytas.lt plačiau pasidomėjo šiuo konfliktu, kurio kulminacijoje abi pusės netgi prabilo apie išgirstus grasinimus.

R. Lapenkovas pasakojo, kad viskas prasidėjo dar vasario mėnesį. Tuomet ieškodamas, kas galėtų restauruoti automobilio saloną, „Facebook“ socialiniame tinkle sužino apie įmonę „Didysis sakalas“.

Vaikinas pradėjo susirašinėti su minėtos įmonės vadovu G. Sakalu. Paaiškino šiam, kokia yra situacija ir kokių darbų pageidauja. Jokios sutarties tuomet nepasirašė – tikėjosi, kad ir be jos ras bendrą kalbą.

„Nuvežiau visus daiktus, bet ir tuomet perdavimo-priėmimo akto niekas nesurašė“, – pažymėjo pašnekovas. Už reikalingas medžiagas tada jis sumokėjo 400 eurų avansą.

Išgąsdino kliento atsiliepimas

Toliau tęsė susirašinėjimą socialiniame tinkle. Anot vaikino, G. Sakalas jį nuolatos tikino, kad darbai vyksta. Taip pat teisinosi, kad yra labai užsiėmęs, nes ruošia ir automobilių renginį.

„Visą tą laiką aš juo tikėjau – galvojau, kad jeigu kokybiškai daro, tai tikrai turi daug darbo“, – pasakojo R. Lapenkovas.

Ilgą laiką nebejojęs įmone, kuriai atidavė detales, kartą klaipėdietis atkreipė dėmesį į vieną pranešimą socialiniame tinkle.

Jį paskelbusio asmens situacija vaikiną ne juokais išgąsdino: salono detalės buvo pristatytos, pinigai paimti iš anksto, klientui pasakota, kad darbai vyksta, tačiau vienintelis rezultatas – sugadinimai.

Sunerimęs, kad jam gali nutikti tas pats R. Lapenkovas paskambino G. Sakalui, tačiau šis jam patarė į tokius pranešimus nekreipti dėmesio. Esą jį parašęs vyras buvo psichiškai nestabilus.

„Sakė, kad man taip tikrai neatsitiks, o aš eilinį kartą patikėjau. Pats galvojau, kad tikrai – visko žmonėms pasitaiko“, – pirmąją priešpriešą prisiminė pašnekovas.

Anot jo, kontroliuoti, kaip atliekami darbai buvo neįmanoma. R. Lapenkovas sakė, kad du kartus buvo atvažiavęs į Klaipėdos į Vilnių pažiūrėti, kaip dirba „Didysis sakalas“. Nurodytu adresu nieko nerado, o G. Sakalas nekėlė ragelio.

Draugą siuntinėjo po miestą

Trečią kartą nusprendė siųsti draugą vilnietį. Vaikinas sakė, kad užėjęs jo bičiulis prisistatė, paaiškino, dėl ko atvyko, tačiau salono detalių taip ir nepamatė – jos buvo kitur.

„Paklaustas, kur mano salono detalės, Gedvydas paaiškino, kad atidavė jas siūti kažkam kitam. Pagalvojo, kad jam toks darbas pernelyg sudėtingas ir su juo nesusidoros“, – prisiminė pašnekovas.

R. Lapenkovas sakė negalėjęs patikėti, kad automobilio salono detalės be jo leidimo buvo perduotos kitiems meistrams.

Išsiaiškinęs, kur konkrečiai jos yra, klaipėdietis nusiuntė draugą į Gariūnuose įsikūrusią įmonę, tačiau apie G. Sakalą ten niekas nebuvo nė girdėjęs.

Po dar vieno skambučio paaiškėjo, kad salono detalės jau pas „Didįjį sakalą“. Visgi anot pašnekovo, atvažiavęs draugas pamatė, kad jokie darbai nebuvo atlikti.

Kai vėliau pradėjo prašyti atliktų darbų nuotraukų, situacija nepagerėjo. R. Lapenkovo teigimu, G. Sakalas vis rasdavo kokį nors pasiteisinimą – kartą jį policija sustabdė, kitą sykį sprogo automobilio padanga, o pakui – tiesiog pamiršo.

„Galų gale man atsiuntė sudaužyto telefono nuotrauką. Esą jame buvo atliktų darbų nuotraukos“, – pasakojo vaikinas.

Vėliau sulaukė senu telefonu darytų salono detalių nuotraukų. Jos buvo prastos kokybės, tačiau klaipėdietis suprato, kad panaudotos ne tokios, kaip buvo sutarta, medžiagos.

Detales atgavo sulaužytas

Netekęs kantrybės R. Lapenkovas nusprendė atsiimti detales ir trečią kartą nuvyko į Vilnių.

Pasakojo, kad pralaukė pusę dienos ir galiausiai pasirodė ne pats G. Sakalas, o jo darbuotojas.

Pastarasis atsisakė kokius nors būdu įforminti detalių grąžinimą ar pateikti asmens dokumentą. Vaikinas nusprendė kreiptis į policiją.

„Kai iškvietėme policiją, lyg grybas po lietaus iš kažkur išdygo Gedvydas. Prie pareigūnų išrašė man vekselį 400 eurų sumai. Pasiėmiau, kiek buvo dalių, o man buvo pažadėta, kad grąžins visas“, – sakė R. Lepenkovas.

Anot jo, iki šiol trūksta kelių kiliminės dangos šablonų, o be to dauguma detalių buvo sulaužytos. Tuo metu G. Sakalas jam paaiškino, kad senovinių automobilių restauravimu užsiimanti įmonė nėra už tai atsakinga.

„Mano manymu, tai nelabai logiška. Jeigu žmogus imasi darbo, nejaugi jam leidžiama viską sulaužyti?“ – stebėjosi pašnekovas.

Jis pasakojo iš „Didžiojo sakalo“ gavęs netikrą sąskaitą, kurioje buvo įrašyta esą beveik visas sumokėtas 400 eurų suma jau buvo išleista medžiagoms.

R. Lapenkovui davė ir naujas kilimines dangas – už jas tiekėjo G. Sakalui išrašyta sąskaita, anot vaikino, buvo 65 eurai. Tačiau ir jų panaudoti negalės, nes nupirkta buvo visai ne tai, dėl ko buvo susitarta.

„Salono restauracijai turėjo būti naudojamos geros medžiagos, kad atrodytų kaip originalas, o gavau paprasčiausią oranžinės spalvos kilimą“, – pasakojo klaipėdietis.

Naudojosi įgytu geru vardu?

Pašnekovas sakė, kad po to, kai savo istorijos santrumpą paviešino socialiniuose tinkluose, birželio 28 dieną iš G. Sakalo sulaukė grasinančio skambučio.

Klaipėdietis įsitikinęs, kad sumokėto avanso geruoju jam niekas negrąžins. Todėl jau kreipėsi ne tik į policiją, bet ir Vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Detalių taip pat kol kas nerestauruos – padedamas antstolio užfiksuos, kaip jos šiuo metu atrodo.

R. Lapenkovas pažymėjo, kad atsiliepimai apie „Didįjį sakalą“ buvo geri, tačiau klaipėdiečio teigimu, tai seniau dirbusio meistro nuopelnas. Jis viską atlikdavo puikiai, bet jau senokai nebedirba.

Vaikinas iškėlė versiją, kad G. Sakalas niekam nepaskelbė apie permainas ir toliau naudojosi anksčiau įgytu geru įmonės vardu.

„Pats yra man rašęs, kad jis pats nieko nemoka, o darbus atlikdavo jo tėtis“, – sakė pašnekovas.

Vaikinas pasakojo, kad senas 1982 metų „Mercedes-Benz“ (W123) jam yra ypatingas automobilis. Tokį kadaise turėjo jo tėvas, o dabar nusprendė ir pats tokį nusipirkti.

Pinigus ėmė tik už medžiagas

23-erių G. Sakalas lrytas.lt žurnalistui sakė, kad „Didysis sakalas“ nėra įmonė, o pagal individualios veiklos pažymėjimą veikianti firma. Taip pat jis papasakojo visiškai kitokią šio konflikto versiją.

Anot pašnekovo, šiuo atveju už atliktus darbus apskritai nebuvo paimtas užmokestis – neradus sutarimo užsakovui buvo grąžintos tos pačios detalės, kurias jis atsiuntė.

„Išsiunčiau jam tą pačią priekinę panelę ir paklausiau: „Ar tinka? Jei tinka – gerai, jei ne – mokėti nereikės“. Kadangi pasakė, kad jam netinka – pinigų nepaėmėm“, – kalbėjo G. Sakalas.

Jis sakė, kad už sumokėtą avansą R. Lepenkovas  gavo kilimą bei medžiagas, kuriomis buvo apklijuotos kitos salono detalės.

G. Sakalas pažymėjo, kad darbe tenka dažnai bendrauti su skirtingais žmonės. Anot jo, vieni klientai būna patenkinti, o kiti – ne.  

„Iš 180 žmonių yra trys nepatenkinti klientai, su kuriais mes atsiskaitėme ir pasistengėme išsiskirti gražiuoju. Manau, kad visas šis reikalas – bevertis ir tai tik kenkia mūsų interesams“, – komentavo pašnekovas.

Jis sakė, kad dirba vienas ir turi išlaikyti du neįgalius tėvus bei mažą sesutę, o tokie nesutarimai verslui labai kenkia.

Sulūžo, nes buvo senos

Už senas tėvų skolas netekęs namo Klaipėdoje jis su šeimos nariais buvo priverstas kraustytis į Vilnių. Tikino, kad pamažu įsivažiuoja ir sulaukia vis daugiau klientų.

„Dirbame su senais automobiliais, o klientai yra labai rimti vyrai, kurie tokiomis nesąmonėmis neužsiima.

Jeigu darbai būtų nekokybiški, niekas mums nevežtų restauracijai 1960 metų mašinų“, – dėstė G. Sakalas.

Antra vertus, anot pašnekovo, patenkinti klientai garsiai nekalba.

Vaikinas aiškino, kad „Mercedes-Benz“ dalys buvo senos, todėl ir sulūžo.

„Sakėme, kad nesiimsim tokio darbo, bet jis nenorėjo, jog jų imtųsi kas nors kitas. Reikalvo, kad tik aš turėčiau juos atlikti“, – kalbėjo G. Sakalas.

Jis tikino, kad vis tiek atsisakė, todėl detalės maždaug tris mėnesius prastovėjo nepaliestos.

Klientas norėjo jį pagrobti

„Didžiojo sakalo“ darbuotojas, anot pašnekovo, yra tik praktikantas.

Esą jį neteisėtai buvo sulaikęs kriminalistu pasivadinęs R. Lapenkovo draugas ir dėl šio atvejo, padedant G. Sakalo advokatui, bus rašoma pretenzija.

Jaunasis verslininkas teigė, kad atvykę policijos pareigūnai klaipėdiečiui klientui norėjo skirti baudą už tai, kad buvo iškvieti be reikalo.

„Jis mane įvardino kaip piktybinį veikėją ir sukčių, nors su atvykusiais pareigūnais sutariau labai gražiai. Apskritai, ir su juo pačiu visuomet bendravau labai adekvačiai“, – komentavo pašnekovas.

Jo teigimu, atvažiavęs pasiimti likusių dalių klientas grasino Klaipėdoje gyvenančiai jo giminaitei, o kai buvo atvykęs su draugu kriminalistu norėjo išsivežti ir jį patį.

G. Sakalas sakė, kad R. Lapenkovas šiuo atveju pats buvo neadekvatus klientas, kuris elgėsi neprognozuojamai.

„Iš savo pozicijos aš tiesiog gyniau savo teises. Mano advokatas pasakė, kad jis negalėjo taip elgtis, nes aš nesu viešas asmuo, o kad įrodytų priešingai – reikia teismo proceso“, – kalbėjo jis.

Anot pašnekovo, ši konfliktinė situacija veikia jį psichologiškai ir kenkia jo šeimos gerovei.

Jis patikino, kad gautas avansas R. Lapenkovui, kaip ir buvo įrašyta vekselyje, bus grąžintas iki liepos 26 dienos.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.
Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.