Dar neregėtas kelio ženklinimas: ar mokėtumėte važiuoti tokioje sankryžoje

Ką daryti prie sankryžos išvydus vienpusio kelio ženklą bei dvigubą ištisinę liniją, kuri paprastai žymi atskirtą priešpriešinį eismą? Tokį kuriozą užfiksavo vienas vairuotojas.

 Vairuotojas sutriko – ar tai vienpusis, ar dvipusis eismas?<br> lrt.lt nuotr.
 Vairuotojas sutriko – ar tai vienpusis, ar dvipusis eismas?<br> lrt.lt nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Justina Marcinkutė, LRT televizijos laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“, lrt.lt

Feb 1, 2018, 6:46 AM

LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ žiūrovas užfiksavo painią sankryžą. Ekspertai pataria, kaip elgtis išvydus ženklus, kurie iš pirmo žvilgsnio gali klaidinti. 

Laidos žiūrovas atsiuntė vaizdo įrašą iš savo automobilio vaizdo registratoriaus, kuriame matyti judri sankryža. Šią vietą privažiavęs vairuotojas sutriko. 

Pasak jo, ta pačia kryptimi judėti skirtos eismo juostos atskirtos dviguba ištisine linija, kurios viduje vairuotojas dar pastebėjo ir punktyru pažymėtą liniją. Kelio ženklai vairuotojui pasirodė taip pat painūs. 

Tad ką tiksliai nurodo toks žymėjimas ir kodėl taip sudėtingai paženklinta ši sankryža?

Filmuotas fragmentas buvo parodytas Kelių eismo taisyklių (KET) žinovams. Situaciją įvertinęs vairavimo mokytojas Darius Kanapinskas sako, kad privažiavęs šią kelio atkarpą sutriktų ir pats. 

Labiausiai glumintų priešprieša tarp kelio ženklo „Vienpusis eismas“ ir horizontaliojo kelio ženklinimo, konkrečiai – priešpriešinio judėjimo juostas skiriančios linijos.

„Nepasimesti, tiesą sakant, būtų sudėtinga. Atvažiavęs į tokią vietą aš žūtbūt, jei būtų įmanoma, kažkaip būčiau bandęs grįžti į dešinę eismo juostą, nes man iš karto kyla asociacija, kad turėtų atvažiuoti priešpriešinis srautas. 

Gerai išmanantis taisykles tokioje vietoje negalėtų nesutrikti, nes pagal KET dviguba ištisinė linija užkoduoja, kad yra dvipusis eismas, ir draudžia įvažiuoti į priešpriešinį eismą“, – aiškino D. Kanapinskas. 

Kelių policijos valdybos pareigūnas Alvaras Bacevičius irgi abejoja, ar šioje kelio atkarpoje tikrai reikalinga dviguba ištisinė linija. Tačiau jis primena, kad skiriamoji juosta keliuose gali būti įvairi. Šį kartą pasitaikė mažiau įprasta.

„Gal ji iš tiesų yra netradicinė, nes mes pripratę, kad skiriamoji juosta yra arba veja, arba kažkokie atitvarai. Bet kaip skiriamoji kelio juosta gali tarnauti ir pati kelio danga. 

Šitoje situacijoje akivaizdu, kad ta skiriamoji juosta yra tam, kad pirma juosta važiuojantis transportas būtų orientuotas važiuoti tiesiai“, – teigė A. Bacevičius, Kelių policijos valdybos Nusikalstamų veikų eismo saugumui tyrimo skyriaus viršininkas.

Gerai tokias kelio atkarpas žinantiems vairuotojams problemų mažiau – iš anksto galima pasirinkti tinkamą eismo juostą. Tačiau jei čia važiuojate pirmą kartą, sprendimą priimti laiku gali būti sunkiau. 

O ir rečiau pasitaikančius ženklinimo elementus skirtingi vairuotojai suvokia nevienodai. 
Laidos žiūrovas kėlė klausimą ir dėl galbūt vienas kitam prieštaraujančių kelio ženklų bei horizontaliojo ženklinimo. 

Tačiau žinovai sako, kad viskas sužymėta pagal reikalavimus. Toks ženklinimas gali atrodyti painus dėl labai mažų atstumų tarp judėjimą nustatančių ženklų.

Pareigūnas A. Bacevičius sako, kad tokiose atkarpose tinkamai susiorientuoti bus lengviau, jei vadovausitės šalutinio kelio principu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.