Vilnius neslepia: pradėjo stebėti visus vairuotojus

Vilniaus savivaldybės E. miesto departamentas kartu su Vilniaus apskrities policijos komisariatu ir Vilniaus viešuoju transportu ėmė stebėti visus vairuotojus.

 Vilniaus troleibusai ėmė stebėti visus vairuotojus.<br> S.Žiūros nuotr.
 Vilniaus troleibusai ėmė stebėti visus vairuotojus.<br> S.Žiūros nuotr.
 Vilniaus troleibusai ėmė stebėti visus vairuotojus.<br> Vilniaus m. sav. nuotr.
 Vilniaus troleibusai ėmė stebėti visus vairuotojus.<br> Vilniaus m. sav. nuotr.
 Vilniaus troleibusai ėmė stebėti visus vairuotojus.<br> Vilniaus m. sav. nuotr.
 Vilniaus troleibusai ėmė stebėti visus vairuotojus.<br> Vilniaus m. sav. nuotr.
 Vilniaus troleibusai ėmė stebėti visus vairuotojus.<br> Vilniaus m. sav. nuotr.
 Vilniaus troleibusai ėmė stebėti visus vairuotojus.<br> Vilniaus m. sav. nuotr.
 Vilniaus troleibusai ėmė stebėti visus vairuotojus.<br> S.Žiūros nuotr.
 Vilniaus troleibusai ėmė stebėti visus vairuotojus.<br> S.Žiūros nuotr.
 Vilniaus troleibusai ėmė stebėti visus vairuotojus.<br> S.Žiūros nuotr.
 Vilniaus troleibusai ėmė stebėti visus vairuotojus.<br> S.Žiūros nuotr.
 Vilniaus troleibusai ėmė stebėti visus vairuotojus.<br> S.Žiūros nuotr.
 Vilniaus troleibusai ėmė stebėti visus vairuotojus.<br> S.Žiūros nuotr.
 Vilniaus troleibusai ėmė stebėti visus vairuotojus.<br> S.Žiūros nuotr.
 Vilniaus troleibusai ėmė stebėti visus vairuotojus.<br> S.Žiūros nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Jun 27, 2018, 11:17 AM, atnaujinta Jun 27, 2018, 11:54 AM

Kaip pranešė sostinės savivaldybė, troleibusuose įrengti vaizdo registratoriai jau fiksuoja Kelių eismo taisyklių pažeidėjus, važinėjančius A juostomis, nepažymėtomis „4+“ simboliu, o policija pradėjo juos drausminti. 

Stebi trijų maršrutų troleibusai

„Autobusai ir troleibusai sostinėje nuvažiuoja apie 110 tūkst. km per dieną, o tai yra daugiau nei 40 mln. km per metus. 550 km ilgio viešojo transporto tinklas – puikus resursas miesto stebėjimui. Džiugu, kad pagaliau pradėsime tai išnaudoti. 

Programinę įrangą šiam įrankiui sukūrė ir suderino „Code4Vilnius“ iniciatyvos savanoriai. Tereikėjo pramušti kelis biurokratinius kamščius ministerijose, kad tai taptų naudojama. Galiausiai, šiomis kameromis galėsime ne tik stebėti aplinką, bet ir drausminti pažeidėjus,“ – sakė savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis.  

Pasak P. Poderskio, pažeidėjai bus baudžiami skrupulingai. Netoleruotina, kai dauguma tvarkingai laukiančių prie šviesoforų turi stebėti pro šoną lekiančius „gudručius“: savivaldybė žada, kad pažeidėjams pasigailėjimo nebus. 

Vilniaus mieste šiuo metu veikia daugiau kaip 100 naujų modernių miesto stebėjimo kamerų, dar 13 eismą stebi iš troleibusų. Pilotinio projekto kameros sumontuotos ant priekinių transporto stiklų 6, 10 ir 17 maršrutuose. 

Maršrutai pasirinkti neatsitiktinai: jie driekiasi centrinėmis miesto gatvėmis arba juose itin intensyvus eismas. Eismą stebėti troleibusų akimis imtasi norint užtikrinti laisvas A juostas.

Dirbo savanoriai

„Tai dar vienas E. miesto departamento komandos projektas, įrodantis, kad nebūtina išleisti daug lėšų ir išradinėti dviratį, kad sukurtum gerą produktą. Pasitelkėme atviro kodo sudedamąsias dalis, kurias apjungėme pasinaudodami „Code4Vilnius“ komandos programavimo žiniomis,“ – pasakojo savivaldybės E. miesto departamento vadovas Jonas Pidkovas.

Programinę įrangą šiam įrankiui sukūrusiems „Code4Vilnius“ specialistams idėja gimė pirmojo „Code4Vilnius“ renginio metu. Jame buvo pateiktas miesto siūlomų iniciatyvų sąrašas, prie kurių būtų prasminga prisidėti. „Code4Vilnius“ vyresnysis vartojo sąsajos programuotojas bei vienas iš iniciatyvos autorių Justinas Savickas greitai suprato, kad projektas bus vertas dėmesio. 

„Idėja gana paprasta, tačiau tuo pačiu ir geniali. Juk kas geriau gali įamžinti A juostos pažeidėją negu ta transporto priemonė, kuri nuo A juostos pažeidėjų labiausiai ir kenčia? Idėją greitai ėmėme plėtoti, vyko nemažai diskusijų, dirbome net namuose. Savivaldybė suteikė virtualų serverį ir įrangos prototipui. Galiausiai bendromis savanoriškomis pastangomis pavyko pirmąjį prototipą įdiegti į troleibusus ir gauti pirmuosius rezultatus“, – projekto pradžią prisiminė J. Savickas.

Jau spėjo nubausti

Kameromis užfiksuota informacija apie A eismo juosta neteisėtai važiuojančius vairuotojus perduodama Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnams, kurie jau nubaudė ne vieną vairuotoją. 

„Esame patenkinti sklandžiu bendradarbiavimu su savivaldybe, bendromis pastangomis veiksmingai sprendžiant tiek eismo priežiūros ir saugumo, tiek bendras viešojo saugumo mieste problemas. Tam labai pasitarnauja ir viešajame transporte sumontuota, ir mieste naujai įrengta vaizdo stebėjimo kamerų sistema“, – teigė Vilniaus apskrities policijos komisariato viršininkas Saulius Gagas.

Pilotinio vaizdo registratoriai Vilniaus troleibusuose – tik pirmasis žingsnis. Stebimi rezultatai ir jau dabar svarstoma, kaip autobusus bei troleibusus šiam tikslui panaudoti dar efektyviau. 

Vilniuje šiemet rekordiškai atsinaujinant viešajam transportui, norima ne tik užtikrinti visiškai kitokią kelionių kokybę, patogumą keleiviams, tačiau ir pasitelkti kitus naujųjų autobusų, kurių iki metų pabaigos bus net 250, ir naujųjų troleibusų, kurių gatvėse važiuos 41, privalumus, modernią vaizdo stebėjimo sistemą. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.