Naujas „Kamaz“ kūrinys juokina pasaulį – kur galima nuvažiuoti tokiu greičiu?

Kamos automobilių gamykla Kazanėje vietos žiniasklaidai ir valdžios atstovams 2018 metais parodė elektra varomą elektrinį autobusą  „Kamaz 31221 Š.A.T.L.“. 

„Kamaz 31221 Š.A.T.L.“ serijinę gamybą planuojama pradėti iki 2022 metų. <br>Socialinių tinklų nuotr.
„Kamaz 31221 Š.A.T.L.“ serijinę gamybą planuojama pradėti iki 2022 metų. <br>Socialinių tinklų nuotr.
„Kamaz 31221 Š.A.T.L.“ serijinę gamybą planuojama pradėti iki 2022 metų. <br> Gamintojo nuotr.
„Kamaz 31221 Š.A.T.L.“ serijinę gamybą planuojama pradėti iki 2022 metų. <br> Gamintojo nuotr.
„Kamaz 31221 Š.A.T.L.“ serijinę gamybą planuojama pradėti iki 2022 metų. <br> Gamintojo nuotr.
„Kamaz 31221 Š.A.T.L.“ serijinę gamybą planuojama pradėti iki 2022 metų. <br> Gamintojo nuotr.
„Kamaz 31221 Š.A.T.L.“ serijinę gamybą planuojama pradėti iki 2022 metų. <br> Gamintojo nuotr.
„Kamaz 31221 Š.A.T.L.“ serijinę gamybą planuojama pradėti iki 2022 metų. <br> Gamintojo nuotr.
„Kamaz 31221 Š.A.T.L.“ serijinę gamybą planuojama pradėti iki 2022 metų. <br> Gamintojo nuotr.
„Kamaz 31221 Š.A.T.L.“ serijinę gamybą planuojama pradėti iki 2022 metų. <br> Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2018-07-08 12:27, atnaujinta 2019-07-04 16:39

Demonstracinis natūralaus dydžio maketas buvo pristatytas 2016 metais, o 2018-ais kompanija jau paruošė ir du važiuojančius prototipus. 

Prisidėjo ir mokslininkai

Patys rusai šią transporto priemonę vadina vagonu ant ratų. Autobusiukas turi keturias į šonus atveriamas duris, o jo salonas suprojektuotas taip, kad jame tilptų kuo daugiau keleivių. 

Kadangi viduje nėra įprastų valdymo prietaisų ir vairuotojo vietos, šis elektrinis autobusas gali vežti net 12 keleivių. 

Futuristinio dizaino autonominę transporto priemonę „Kamaz“ inžinieriams padėjo suprojektuoti Maskvoje įsikūrusio automobilių ir jų variklių tyrimų instituto mokslininkai. 

Būtent jie buvo atsakingi už sistemas, kurios leidžia šiam prototipui važiuoti savarankiškai. 

Autobusiukas skirtas susisiekimui mieste, kadangi jo judėjimui reikalingi išsamūs skaitmeninių žemėlapių duomenys. 

Be jų taip pat naudojama navigacijos įranga ir aplinką galintys skenuoti prietaisai. 

Juokingas greitis

Siekiant pagaminti kuo lengvesnį kėbulą, jis buvo pagamintas iš kompozicinių medžiagų. Pavyzdžiui, laikantysis rėmas buvo suformuotas iš aliuminio. 

„Kamaz“ atstovų teigimu, jis pakankamai tvirtas, todėl būtų galima paruošti ne tik keleivinę, bet ir krovininę versiją. 

Demonstracijos metu Š.A.T.L. važiavo, tačiau tik griežtai nustatytu maršrutu uždaroje teritorijoje. Skelbiama, kad visas bandomojo ruožo ilgis siekė 650 metrų. 

Jame autobusiukas slinko 10 km/val. greičiu, nors „Kamaz“ atstovai tikino, kad maksimalus išvystomas greitis siekia 110 km/val. Tiesa, didesnio greičio parodyti nepavyko.

Sustoti autobusas gali tik iš anksto užprogramuotose stotelėse. 

Salone esanti vartotojo sąsaja leidžia keleiviams atidaryti duris, išsikviesti pagalbą arba per USB jungtis pasikrauti išmaniuosius įrenginius. 

Planuoja serijinę gamybą

„Kamaz“ skelbia, kad važiuojant visa informacija apie autobusą perduodama į gamintojo serverį. 

Duomenų perdavimas esą vyksta realiu laiku, o tam netgi naudojamas eksperimentinis 5G interneto ryšys.

Serijinę Š.A.T.L. elektra varomų autobusų gamybą ketinama pradėti iki 2022 metų. 

Iki to laiko Rusija taip pat dar turės parengti autonominių transporto priemonių naudojimo taisykles.   

Turinys pirmą kartą publikuotas 2018 metų liepos 8 dieną.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.