Saulius Skvernelis pasakė, ką galvoja apie automobilių mokestį

Iš atostogų grįžęs premjeras Saulius Skvernelis tik Aplinkos ministerijos nuomone vadina parengtą planą apmokestinti senus ir taršius automobilius. 

 S.Skvernelis patvirtino, kad sprendimų ieškoti reikės.<br>D.Umbraso nuotr.
 S.Skvernelis patvirtino, kad sprendimų ieškoti reikės.<br>D.Umbraso nuotr.
Lietuvos keliuose važinėja apie 1,4 mln. automobilių. <br>D.Umbraso nuotr.
Lietuvos keliuose važinėja apie 1,4 mln. automobilių. <br>D.Umbraso nuotr.
Lietuvos keliuose važinėja apie 1,4 mln. automobilių. <br>D.Umbraso nuotr.
Lietuvos keliuose važinėja apie 1,4 mln. automobilių. <br>D.Umbraso nuotr.
Lietuvos keliuose važinėja apie 1,4 mln. automobilių. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
Lietuvos keliuose važinėja apie 1,4 mln. automobilių. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
Lietuvos keliuose važinėja apie 1,4 mln. automobilių. <br>T.Bauro nuotr.
Lietuvos keliuose važinėja apie 1,4 mln. automobilių. <br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Aug 1, 2018, 12:47 PM, atnaujinta Aug 1, 2018, 3:21 PM

Ministerija siūlo, kad naujas mokestis būtų taikomas tiek dyzelinu, tiek benzinu varomiems automobiliams. Kokio dydžio tai bus mokestis, kol kas neaišku, tačiau jis būtų taikomas maždaug 40 tūkstančių automobilių per metus.

Aplinkos ministerija parengė taršos mažinimo planą, pagal kurį po poros metų taršių automobilių savininkai bus apmokestinami. 

Plačiau apie planuojamus mokesčius bei ribojimus skaitykite čia.

Sprendimų turės ieškoti

Mokestis grės ne tik seniems taršiems, bet ir naujiems galingiems automobiliams, varomiems tiek dyzelinu, tiek benzinu. 

Lietuvos keliuose važinėja net 1,4 mln. automobilių - po mašiną turi kas antras šalies gyventojas.

„Mes taikomės tik į pačių taršiausių automobilių „uodegą“, t. y. 200 g CO2/km yra tokia riba, kurios neperžengtų 2 l tūrio neturintis automobilis, net jei jis būtų labai senas“, – aiškino aplinkos ministro patarėja Gintarė Grušnienė.

Tačiau premjeras Saulius Skvernelis naujus mokesčius vadina tik ministerijos nuomone.

Premjeras šiuo metu vežiojamas nauju tarnybiniu BMW. O jo žmona, valdžiai svarstant dyzelinių automobilių ribojimą, važinėja negalingu, tačiau būtent dyzeliniu automobiliu. Politiko teigimu, šis automobilis yra pakankamai naujas.

„Pakankamai tolima perspektyva apie tai, nes kai kurios priemonės yra apskritai diskutuotinos, bet kad Lietuva turės ieškoti sprendimų tai faktas, nes kitaip susidurs didžiulėmis milijoninėmis sankcijomis. 

Bet šitą planą reikia matyt vertinti, kaip Aplinkos ministerijos nuomonę. Net ir tie terminai, kurie yra ten siūlomi, Vyriausybėje niekada nebuvo svarstyti“, – tvirtino S.Skvernelis.

Neaišku, ką daryti vargingiausiems

Ministerijos skaičiavimu, naujas mokestis gresia kas penktam perkamam arba 40 tūkstančių automobilių. Apmokestinus senus ir taršius automobilius, bus siūloma žmones skatinti pirkti naujus ekonomiškus automobilius.

Tačiau net su finansine parama juos įsigyti galės ne visi. 

Senutėlę „Audi“ vairuojantis 80-metis Zigmantas kritikuoja, kad labiausiai mokestis prislėgs pensininkus ir neturtingus. 

„Ar aš dabar padėjus šitą, už ką aš nupirksiu gaudamas 400 eurų gaudamas pensiją, už ką aš nupirksiu. Tai bus masiškai žmonėms (rodo gerklės perrėžimą).

Tam kad skatinti pirma reikia sukurti infrastruktūrą, kas iš to, kad aš nusipirksiu elektra varomą automobilį, bet neturėsiu kur jį pakrauti. Jei gyveni daugiabutį, neturi garažo, tai kur jį pastatysi ir pakrausi“, – svarstė jis.

Kiti žmonės nebuvo prieš tam tikro mokesčio automobiliams įvedimą, bet siūlė kreipti daugiau dėmesio į galingus, o ne senus automobilius.

„Galingiems gal ir galėtų, bet seniems nereikia, vis tiek su senais ne iš gero gyvenimo važinėja. Tai dar iš jų melžti pinigus, nežinau, ar reikėtų“, – sakė vairuotojų pora.

Mato pajamas

Pagal Aplinkos ministerijos planą perkantiems naują elektra varomą arba hibridinį automobilį gali būti taikoma subsidija iki penktadalio kainos. Tačiau tam numatoma skirti 20 mln eurų, tad paramos užtektų tik 3-4 tūkstančiams naujų automobilių.

Taip pat svarstoma skatinti ir perkančius ne senesnius nei 6 metų ne dyzelinu varomus automobilius, jei savo seną mašiną atiduotų kaip nebetinkamą naudoti.

„Tikrai mūsų parkas yra senas, bet priežastis yra kad mūsų perkamoji galia gyventojų nėra didelė. 

Mes turime žmonėms leisti užsidirbti, gausinti jų pajamas ir tuo metu galvoti apie subsidijas toms transporto priemonėms, kurios nėra taršios ir prieinamos daugumai gyventojų. Tai manau dar yra daug daug darbo prie konkrečių priemonių“, – tvirtino S.Skvernelis.

Dėl mokesčių automobiliams Vyriausybė turi apsispręsti iki šių metų pabaigos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.