Įrangą sumontavusi bendrovė „Fima“ paaiškino, kokios yra vieno ruožo matuoklių sudedamosios dalys ir kaip jos veikia.
Daro kelias nuotraukas
Vienas radaras turi dvi kameras: viena iš jų fiksuoja automobilio numerį, o kita – bendrą vaizdą. Kad numeriai būtų geriau atpažįstami, pirmoji iš jų turi integruotą apšvietimą.
Šalia kamerų daugelyje vietų montuojami papildomi prožektoriai. Tam, kad vairuotojai nebūtų akinami jie veikia infraudonųjų spindulių principu. Todėl vairuotojai nemato, kada nuotrauka padaroma.
Be to, kiekvienas radaras turi net po du nepriklausomai vienas nuo kito veikiančius laikrodžius, kurie užtikrina tikslų laiko matavimą.
Ši įranga fotografuoja kiekvieną transporto priemonę, nes tik po duomenų apdorojimo paaiškėja, ar vairuotojas prasižengė, ar ne.
Siunčia automatiškai
Sistema pagal nuvažiuotą atstumą ir laiką, kurį užtrunka vairuotojas, apskaičiuoja vidutinį greitį. Jei užfiksuojamas pažeidimas, jo duomenys automatiškai siunčiami į administracinių nusižengimų registrą.
Kiekviename iš 25 ruožų yra po dvi kameras, kurios kontroliuoja abi eismo juostas.
Apsaugai nuo vandalų taip pat įrengti vibracijos ir nuokrypio jutikliai.
Siųs protokolus
Dar pernai sumontuoti sektoriniai greičio matuokliai ilgai dirbo tuščiai - daugiau nei pusę metų jie tik fiksavo pažeidimus, tačiau dėl problemų su metrologine patikra užfiksuoti pažeidėjai ilgai nebuvo baudžiami.
Bet atlikus metrologinę patikrą, matuoklių užfiksuoti duomenys nuo rugsėjo pradžios bus perduodami į Administracinių nusižengimų registrą (ANR).
Pažeidimo protokolas bus siunčiamas tokia pat tvarka, kaip ir užregistravus greičio viršijimą stacionariu greičio matuokliu.
Sektorinių radarų kameros transporto priemones užfiksuoja 20–30 metrų atstumu.
Prieš įvažiuojant į kiekvieną sektorinio greičio kontrolės ruožą, vairuotojus įspės specialūs kelio ženklai, informuojantys apie greičio matuoklius ir ruožo, kuriame matuojamas greitis, ilgį.
Be pirminio tikslo – matuoti vidutinį transporto priemonės greitį, ateityje bus galima tikrinti, ar automobilis yra draustas, ar atlikta jo techninė apžiūra ir ar nėra ieškomas kitose valstybėse, bet kol kas ši funkcija dar neveikia.