Naujienų portalas lrytas.lt praėjusią savaitę klausė prokuratūros, ar yra gauti techninės ekspertizės atsakymai –galbūt jau paaiškėjo, kodėl po stiprių smūgių neišskleidė nė viena visureigio saugos oro pagalvė.
Taip pat buvo pasiteirauta, ar nustatyta, kad automobilis prieš pardavimą nebuvo remontuojamas, daužtas, perdažytas, ar nebuvo keistos detalės, kada konkrečiai jis buvo pagamintas, koks buvo mašinos greitis ir kita.
„Jūsų prašoma informacija neteikiama siekiant nepakenkti ikiteisminiam tyrimui“, – pareiškė Generalinės prokuratūros Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Rasa Stundžienė.
Panašus atsakymas nuskambėjo ir pasiteiravus, ar tiesa, kad „Toyota“ atstovai Generalinės prokuratūros prašė, jog mašinos ekspertizę atliktų su šiuo automobilių gamintoju susiję ekspertai, tačiau prašymas buvo atmestas.
„Kol nebaigtas ikiteisminis tyrimas, plačiau su juo susijusios informacijos komentuoti negalime“, – atsakė R.Stundžienė.
Trys skirtingos datos
Visureigiu pradėjęs domėtis V.Šleikus pagal kėbulo numerį iš skirtingų duomenų bazių gavo viena kitai prieštaraujančias žinias.
Pagal duomenų bazes Švedijoje ir Anglijoje jo automobilis buvo pagamintas 2018 metų gegužę, tačiau mokamoje duomenų bazėje „autodna.com“ nurodyta kita pagaminimo data – 2017 metų lapkritis.
Pasak V.Šleikaus, „Toyota Europe“ duomenų bazėje – dar kitokia informacija: ten parašyta, kad mašina pagaminta 2016 metais.
Skaitydamas automobilio istoriją, kur nurodyta šių metų gegužės pagaminimo data, tėvas nustebęs rado įrašą „Repair“, o tai išvertus iš anglų kalbos reiškia „Remontuota“ arba „Taisyta vieta“.
Visus šiuos duomenis V.Šleikus teigė nusiuntęs tyrimui vadovaujančiai Panevėžio prokurorei Gražinai Petrulytei, tačiau atsakymo negavęs.
Neigė abejones
Šių metų liepos pradžioje visureigį V.Šleikui pardavusios „Toyota“ atstovės Panevėžio bendrovės „Auresa“ generalinis direktorius Marius Goštautas naujienų portalui lrytas.lt teigė, kad automobilis Turkijoje buvo pagamintas šių metų gegužę.
Užsakymas gamintojui buvo pateiktas šių metų kovą, o visureigis pristatytas į Lietuvą birželį.
„Toyota“ atstovų tvirtinimu, automobilis prieš parduodant jį V.Šleikui nebuvo daužtas ar remontuotas.
Švedai atsisakė tirti
Švedijoje šiuo metu dirbantis, statybos įmonę šioje šalyje turintis rokiškėnas V.Šleikus mėgino suorganizuoti visureigio ekspertizę, kurioje dalyvautų jungtinės šios šalies ir Lietuvos mokslininkų pajėgos.
Tačiau šiomis dienomis V.Šleikus sužinojo apie neigiamą Stokholmo karališkojo technologijos instituto atstovų atsakymą – ekspertizėje kartu su Vilniaus Gedimino technikos universitetu jie nutarė nedalyvauti.
„Švedai mandagiai atsisakė, tačiau konkrečios priežasties nenurodė – galbūt nenori veltis į kriminalą arba pyktis su galingu „Toyota“ koncernu“, – svarstė dukrą palaidojęs vyras.
Tačiau vyras nenuleidžia rankų – ieško kitų Švedijos ekspertų, kurie sutiktų prisidėti prie mašinos tyrimo.
Švedai stebėjosi, kodėl informaciją apie automobilį yra priverstas rinkti teisybės ieškantis žuvusios merginos tėvas – jų šalyje tuo užsiima teisėsauga ir draudimo kompanijos, kurios turėtų būti suinteresuotos gauti kuo tikslesnius ir išsamesnius duomenis.
Sudomino viena detalė
Rugpjūčio 17 dieną per avariją Kupiškio rajone žuvus V.Šleikutei, po dviejų savaičių buvo atlikta pirminė automobilio ekspertizė, kurios metu tėvui į akis krito mašinos priekiniai elementai.
„Pats per apžiūrą tarp variklio dangčio ir buferio mačiau „Toyota“ ženklą su grotelėmis, ant plastiko ir gumos įspaustas datas. Ant tarpiklio aiškiai buvo matyti data – 2018 metų balandis.
Gavau iš V.Šleikaus automobilio istorijos duomenis, ten parašyta, kad jis pagamintas 2017 metų lapkritį.
Jei taip iš tikrųjų yra, naujesnių detalių būti negali“, – portalui lrytas.lt penktadienį tvirtino Vilniaus Gedimino technikos universiteto docentas Robertas Pečeliūnas.
Pagalvės neišsiskleidė
Tragiška avarija įvyko rugpjūčio 17 dieną šiek tiek po 20 val. ties Naivių kaimu (Kupiškio r.) į kelią įbėgus stirnai.
Susidūrus su gyvūnu po smūgio atsidarė variklio dangtis, pakilo į viršų ir išdaužė priekinį visureigio stiklą.
V.Šleikus tuo momentu prarado orientaciją – tiksliai neatsimeta, ar buvo paleidęs iš rankų vairą, o gal šiek tiek jį pasukęs.
„Tuomet užvažiavau ant nedidelio kelio atitvaro, kuris man tapo tramplinu – slydau juo keliolika metrų, o vėliau automobilis vertėsi“, – prisiminė vairuotojas. Į priešingą eismo juostą išsukęs „Toyota“ peršoko atitvarą ir nusileido upelio šlaite ant keleivio pusės.
Šlaito paviršius padengtas betono plokštėmis, todėl smūgis buvo itin stiprus, „Toyota“ apvirto ant stogo.
Nepaisant itin stiprių smūgių, neišsiskleidė nė viena oro pagalvė.
V.Šleikutei buvo stipriai sužalota galva, mergina mirė ją greitosios pagalbos automobiliu vežant į Panevėžio ligoninę, o jos tėvai patyrė nežymius sužalojimus.
V.Šleikus vairavo blaivus, visi kelionės dalyviai buvo prisisegę saugos diržus. Vyras tvirtino greičio neviršijęs, jį nustatys ekspertai.