Seimas priėmė vairuotojams labai svarbų įstatymą, bet yra viena sąlyga

Antradienį Seimas priėmė pataisas, gerinančias kelių tiesimo ar remonto finansavimo galimybes, pranešė Seimo kanceliarija. 

Jau kitamet užmiesčio keliams nepanaudotos lėšos galės atitienkti miestų gatvėms.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Jau kitamet užmiesčio keliams nepanaudotos lėšos galės atitienkti miestų gatvėms.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Jau kitamet užmiesčio keliams nepanaudotos lėšos galės atitienkti miestų gatvėms.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Jau kitamet užmiesčio keliams nepanaudotos lėšos galės atitienkti miestų gatvėms.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Jau kitamet užmiesčio keliams nepanaudotos lėšos galės atitienkti miestų gatvėms.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Jau kitamet užmiesčio keliams nepanaudotos lėšos galės atitienkti miestų gatvėms.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Jau kitamet užmiesčio keliams nepanaudotos lėšos galės atitienkti miestų gatvėms.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Jau kitamet užmiesčio keliams nepanaudotos lėšos galės atitienkti miestų gatvėms.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Dec 18, 2018, 6:10 PM, atnaujinta Dec 18, 2018, 6:19 PM

Tačiau norintiems sulaukti geresnių kelių yra viena sąlyga – reiks turėti savo pinigų. 

Be to, priimta ir naujovė, palanki visiems – jei liks nepanaudotų pinigų, skirtų užmiesčio kelių remontui (o jų kasmet lieka dešimtys milijonų eurų), šie pinigai atiteks miestų gatvių remontui.

Įstatymo pataisa

Seimas priėmė Kelių įstatymo 16 straipsnio pataisas dėl kelių projektavimo, tiesimo, statybos, rekonstravimo, taisymo (remonto) ir priežiūros darbų finansavimo.

Įstatyme reglamentuota, kad tais atvejais, kai dalis savivaldybei nuosavybės teise priklausančio kelio ir kelio statinio projektavimo, tiesimo, statybos, rekonstravimo ir (ar) taisymo (remonto) išlaidų yra padengiama privačiomis fizinių ir (ar) juridinių asmenų lėšomis, tokio kelio ir kelio statinio projektavimo, tiesimo, statybos, rekonstravimo ir (ar) taisymo (remonto) darbams gali būti teikiamas prioritetas kitų savivaldybei nuosavybės teise priklausančių kelių ir kelių statinių projektavimo, tiesimo, statybos, rekonstravimo ir (ar) taisymo (remonto) atžvilgiu tos savivaldybės, kuriai nuosavybės teise priklauso kelias ir kelio statiniai, institucijos nustatyta tvarka ir sąlygomis.

Tai reiškia, kad jei gyventojai turės dalį pinigų, jie galės kreiptis į savivaldybę, kad jų gyvenama gatvė būtų asfaltuojama ar remontuojama greičiau. Panašias schemas anksčiau jau taikė kai kurios savivaldybės, tačiau su daug sąlygų bei ribojimų. 

Šios nuostatos įsigalioja 2019 m. kovo 1 d. Jos bus taikomos kelio ir kelio statinio projektavimo, tiesimo, statybos, rekonstravimo ir (ar) taisymo (remonto) darbų, finansuojamų privačiomis fizinių ir (ar) juridinių asmenų lėšomis, sutartims, sudarytoms po šio įstatymo įsigaliojimo.

Įteisinus tokią naujovę įstatymu galima tikėtis paprastesnio ir greitesnio gatvių asfaltavimo bei remonto. 

Nepanaudojo keliams – teks gatvėms

Be to, įstatyme taip pat įtvirtinta, kad nuo 2020 m. sausio 1 d. nepanaudota atitinkamų metų Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų dalis, kuri yra ne mažesnė kaip 25 procentai nepanaudotų atitinkamų metų šios programos lėšų, naudojama vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti.

Įstatymo pataisos priimtos už balsavus 93, vienam buvus prieš, susilaikius 17 Seimo narių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.