Vilniečiams aplinkkelio tęsinio teks laukti dar ilgiau: gyventojams kilo įtarimų

Vakarinį aplinkkelį ir Molėtų plentą sujungsiančią Mykolo Lietuvio gatvę buvo galima pradėti tiesti jau kitąmet, bet piestu stojo sveikesnėje aplinkoje norintys gyventi kaimynai – jie kreipėsi į teismą.

Skelbimų apie parduodamus sklypus gatvės pradžioje – bent keturi.<br> J. Stacevičiaus ir ekrano nuotr.
Skelbimų apie parduodamus sklypus gatvės pradžioje – bent keturi.<br> J. Stacevičiaus ir ekrano nuotr.
Skelbimų apie parduodamus sklypus gatvės pradžioje – bent keturi.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Skelbimų apie parduodamus sklypus gatvės pradžioje – bent keturi.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Skelbimų apie parduodamus sklypus gatvės pradžioje – bent keturi.<br> Ekrano nuotr.
Skelbimų apie parduodamus sklypus gatvės pradžioje – bent keturi.<br> Ekrano nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Dec 31, 2018, 1:50 PM, atnaujinta Dec 31, 2018, 1:59 PM

Iš Ukmergės gatvės įsukus į duobėtą ir slidžią Mykolo Lietuvio gatvę pakelėse vienas po kito išdygsta skelbimai apie parduodamus sklypus.

Vieniems žemės savininkams būsima gatvė – būdas uždirbti, kitiems – parduoti nekilnojamąjį turtą, kurio pasiūla pastaruoju metu išaugo, o paklausa sumenko.

Aplinkkelio tęsinio kaimynyste nesidžiaugia Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai, tarp kurių nemažai naujakurių.

Susibūrę jie kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą, prašydami įpareigoti iš naujo nagrinėti poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą.

Kol kas teismas nepriėmė sprendimo ir taip nutolino savivaldybės planus nutiesti gatvę iki 2025-ųjų.

Triukšmą kels ir autobusai

Vakarinį aplinkkelį ir Molėtų plentą sujungsianti Mykolo Lietuvio gatvė vadinama šiauriniu aplinkkeliu. Šalia, B.Krivicko gatvėje gyvenantis Adomas Krasnickas prisipažino, kad ir jis būsima plačia gatve nesidžiaugia.

„Skaičiau, kad nutiesus Mykolo Lietuvio gatvę ja per parą važiuos iki 17 tūkst. automobilių, daugiau nei 200 autobusų.

Aišku, kad bus daug papildomo triukšmo. Jau dabar jis mus pasiekia nuo vakarinio aplinkkelio, tai kas bus po kelerių metų?“ – klausė A.Krasnickas.

Anot jo, savivaldybė apie papildomas triukšmo mažinimo priemones pradėjo galvoti tik gyventojams spaudžiant.

Jis niekaip nesupranta, kam šia keturių eismo juostų gatve reikia planuoti tiek daug miesto transporto maršrutų: „Mykolo Lietuvio gatvė nėra tankiai apgyvendinta, kažin ar smarkiai namų padaugės nutiesus šiaurinį aplinkkelį.

Dauguma gyventojų jau įprato naudotis nuosavu transportu, tad miesto autobusų čia niekas nepasigenda.“

Jungtis tiktų vilkikams?

Panašiai svarstė ir Mykolo Lietuvio gatvėje gyvenantis Vėjas. Jis tvirtino, kad savivaldybė į gyventojų pasiūlymus nė nemano įsiklausyti.

„Mums aiškino, kad sunkvežimiai būsima gatve nevažinės, bet tai neįtikino. Tai koks tikslas tada gatvę tiesti? Juk iš Utenos atvykstantiems vilkikams ši gatvė puikiai tiktų aplenkiant miestą važiuoti link Lenkijos sienos arba į Klaipėdą“, – svarstė Vėjas.

Tad jis spėjo, kad nuraminus gyventojus vėliau Mykolo Lietuvio gatvė pavirs sunkiojo transporto trasa.

Juolab kad ir detalusis planas dar nebaigtas rengti, kol kas aišku, kad būsima gatvė bus 2,7 kilometro ilgio, šalia jos bus įrengtas dviračių takas, miesto transporto stotelės.

Vienintelis Jonas buvo už tai, kad Vilniaus valdžia kuo greičiau pradėtų tiesti gatvę.

„Kasdien tenka važiuoti šituo bulvių lauku, laužyti automobilį. Savivaldybė turbūt tyčia netvarko kelio, kad greičiau apsispręstume“, – taip dabartinę Mykolo Lietuvio gatvės būklę apibūdino vilnietis.

Abi alternatyvos neįtiko

Baimindamiesi, kad pablogės gyvenimo kokybė, vietos gyventojai dar metų pradžioje kreipėsi į savivaldybę prašydami būsimą gatvę perkelti toliau į mišką.

Pateiktoje pirmojoje alternatyvoje nurodoma, kad naujoji gatvė galėtų būti tiesiama ten pat, kur dabar yra Mykolo Lietuvio, o į mišką iki 10 metrų būtų įterpta naujos gatvės inžinerinė infrastruktūra.

Antroji alternatyva numato gatvę atitraukti nuo gyventojų būstų net 47 metrus į mišką.

Kai savivaldybė pareiškė, kad neleis kirsti miško ir renkasi pirmąją alternatyvą, gyventojai kreipėsi į teismą.

Jie apskundė Aplinkos apsaugos agentūros sausio 5 dienos sprendimą dėl planuojamos tiesti Mykolo Lietuvio gatvės ir prašė poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą nagrinėti iš naujo.

Pradėjo mažinti skaičius

Dabartinėje poveikio aplinkai vertinimo ataskaitoje nurodomos kelios priemonės neigiamam poveikiui sumažinti. Tai – triukšmą mažinanti kelio danga, funkciniai želdiniai, izoliuojantys akustiniai langai ir durys. Taip pat numatomos ir garsinės apsaugos sienelės.

Tačiau į asociaciją „Visorių slėnio bendruomenė“ susibūrę gyventojai pastebėjo, kad savivaldybė, skubėdama įgyvendinti gatvės tiesimo projektą, netgi eismo intensyvumą ėmė mažinti.

Tad asociacijos nariai klausė: ar siekiant taip sumažinti skaičius norima parodyti, kad gyventojai jokios žalos nepatirs?

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.