Netikėtą reidą surengę pareigūnai negalėjo patikėti, kuo važinėja vairuotojai

Nors sausis prasidėjo skaudžiais eismo įvykiais, iš patikrinimų keliuose matyti, kad vairuotojai nesisaugo patys ir nesaugo kitų eismo dalyvių – važinėja automobiliais, kurių padangų protektorius mažesnis, nei leistina, ir nesisega saugos diržų.

 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis nei leistina arba buvo sumontuotos vasarinės padangos.<br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (17)

Lrytas.lt

Jan 26, 2019, 1:55 PM, atnaujinta Jan 26, 2019, 1:56 PM

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) organizuoto ir kartu su policijos pareigūnais vykdyto reido metu praėjusią savaitę tikrinta lengvųjų automobilių techninė būklė – padangų ir saugos diržų naudojimas, atitiktis nustatytiems reikalavimams. 

Anuliavo technines apžiūras

Iš viso buvo patikrinta apie 2 000 lengvųjų automobilių. Dėl keleivių diržų segėjimo taip pat patikrinta 919 priekyje ir 314 gale sėdinčių keleivių. Tikrintas ir sėdimose vietose įrengtų saugos diržų veikimas. 

Nustatyti 7 atvejai, kai vairuotojai nesegėjo automobilio saugos diržų, ir 6 atvejai, kai greta vairuotojo sėdintys keleiviai nesegėjo automobilio saugos diržų.   

Patikrinimų metu taip pat nustatyti 94 atvejai, kai automobilio gale sėdintys keleiviai nesegėjo saugos diržų. Nustatyti 8 atvejai, kai saugos diržai apskritai neveikė ir net 133 atvejai, kai jie buvo užkišti po galinėmis keleivių sėdynėmis ir nenaudojami. 

Taigi, automobiliui patekus į eismo įvykį, galima daryti prielaidą, kad toks eismo įvykis būtų pasibaigęs skaudžiais sužalojimais ar net žūtimis. 

Tikrinant automobilių padangų protektorių, nustatyta, kad 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis, nei leistina, arba automobiliuose buvo sumontuotos vasarinės padangos

Šių automobilių vairuotojams pareigūnai anuliavo privalomosios techninės apžiūros galiojimą ir skyrė baudas.   

Pašalinę trūkumus automobilių savininkai techninės apžiūros stotyje šiems automobiliams privalės iš naujo atlikti techninę apžiūrą, kad būtų leista vėl dalyvauti eisme.

Išauga rizika žūti

„Analizuojant kai kuriuos eismo įvykius ir apžiūrint automobilius, pastebėta, kad gale sėdėję ir diržų neprisisegę keleiviai ne tik susižaloja patys, bet ir smūgio metu sunkiai traumuoja priekyje sėdintį vairuotoją arba keleivį.   

Pavyzdžiui, Japonijoje atliktas tyrimas rodo, kad rizika žūti automobilių susidūrimo metu išauga net penkis kartus, jei gale sėdintys keleiviai nesegi saugos diržų“, – vairuotojų ir automobiliais keliaujančiųjų dėmesį atkreipė LTSA direktorius Genius Lukošius.

Pašnekovo teigimu, japonų atliktas tyrimas rodo, kad, jei automobilio gale sėdintys keleiviai būtų segėję saugos diržus, net 80 proc. priekyje sėdinčių vairuotojų ar keleivių būtų išvengę mirties avarijos metu. 

Yra apskaičiuota, kad automobiliui važiuojant apie 50 km/val. greičiu ir patyrus priešpriešinį smūgį gale neprisisegęs keleivis trenkiasi į priekinį stiklą arba sėdynę tokiu pačiu smūgiu, kokį patirtų nukritęs nuo 3 aukštų pastato. 

„Kuo didesnis neprisisegusio keleivio svoris, tuo didesne jėga smūgio metu jis juda į priekį. 

Didžiojoje Britanijoje kasmet apie 40 automobilių vairuotojų ir priekyje sėdinčių keleivių eismo įvykių metu žūva dėl gale neprisisegusių keleivių“, – Didžiosios Britanijos transporto departamento statistiką apibendrina ekspertas. 

Kelia grėsmę kitiems

Pasak jo, jei automobiliuose visi vairuotojai ir keleiviai segėtų diržus, tai kasmet padėtų išvengti 120 žūčių ir 1 000 rimtų sužeidimų.

Lietuvoje patikrinimai vykdyti siekiant keleto tikslų.   

Pirmiausia siekiant atkreipti keleivių ir vairuotojų dėmesį į kylančias grėsmes dėl saugos diržų nesegėjimo – nustačius pažeidimus paaiškinama apie galimas pasekmes, kurios gali kilti eismo įvykių metu, jeigu vairuotojai ir keleiviai, ypač sėdintys gale, bus neprisisegę. 

Antra, siekiama pašalinti iš eismo automobilius su padangomis, kurios neatitinka nustatytų reikalavimų ir kelia grėsmę visiems eismo dalyviams.

Taip pat siekta sužinoti, kiek vairuotojų ir keleivių važiuoja nesegėdami saugos diržų.   

Paskutiniais turimais duomenimis, kuriuos skelbia Europos transporto saugumo taryba, Lietuvoje 2014 metais saugos diržus segėsi tik 33 proc. gale važiuojančių keleivių.

Lietuva buvo ketvirta nuo galo tarp visų Europos Sąjungos šalių už savęs palikdama tik Kroatiją, Italiją ir Serbiją.

Situacija pagerėjo

Praėjusios savaitės patikrinimų duomenimis, saugos diržus šalyje segi jau apie 70 proc. gale sėdinčių keleivių.   

Situacija, palyginti su 2014 metais, ženkliai pagerėjusi, tačiau, palyginti su priekyje sėdinčiais vairuotojais ir keleiviais, tarp kurių diržų nesisegančiųjų skaičius nesiekia 1 proc., vis dar stebimas žymus atotrūkis. 

Todėl sėsdami prie vairo vairuotojai pirmiausia turi pagalvoti apie diržo prisisegimą ir keliaujančiųjų paraginimą tą padaryti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.