Policija įspėjo: išjungtais radarais apsidžiaugę vairuotojai nežino vieno dalyko

Pirmadienį pasibaigė dešimtmetį Lietuvos keliuose vairuotojus stebėjusių 139 stacionarių bei 11 mobiliųjų greičio matuoklių darbo laikas. 

 Išjungus radarus jų užfiksuoti pažeidimai niekur nedings.
 Išjungus radarus jų užfiksuoti pažeidimai niekur nedings.
 Išjungus radarus jų užfiksuoti pažeidimai niekur nedings.<br>M.Patašiaus nuotr.
 Išjungus radarus jų užfiksuoti pažeidimai niekur nedings.<br>M.Patašiaus nuotr.
 Išjungus radarus jų užfiksuoti pažeidimai niekur nedings.<br>M.Patašiaus nuotr.
 Išjungus radarus jų užfiksuoti pažeidimai niekur nedings.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vytautas Grašys.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vytautas Grašys.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vytautas Grašys.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Vytautas Grašys.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Feb 11, 2019, 7:45 PM, atnaujinta Feb 12, 2019, 7:51 AM

Visi jie buvo išjungti ir netrukus iškeliaus atgal į Vokietiją. Tačiau daugybė vairuotojų neįvertino vieno dalyko – atsakomybė už radarų užfiksuotus pažeidimus niekur nedingo.

Be to, radarai sėkmingai veikė ir vasario 11-ąją.

Sukėlė įvairių reakcijų

Praėjusią savaitę „Lietuvos rytui“ išsiaiškinus, kad visi 139 užmiesčio keliuose esantys stacionarūs greičio matuokliai bei 11 mobilių radarų, paprastai slepiamų nežymėtuose „Volkswagen Caddy“ nuo vasario 11 dienos nebeveiks, kilo įvairių reakcijų.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas viso greičio matuoklių tinklo išjungimo nesureikšmino, nes esą jie jau pasenę ir nebeturi įtakos vairuotojų elgesiui kelyje. 

Tačiau vairuotojus ši žinia kaip reikiant nustebino. Dalis jų iš pradžių net nepatikėjo, kad žinia tikra, o vėliau ėmė džiūgauti ir atvirauti apie ketinimus paspausti akceleratorių arba piktintis, kad netrukus keliuose padaugės lakstūnų.

Baudos keliaus dar dvejus metus

Nemažai vairuotojų buvo įsitikinę, kad radarų užfiksuoti pažeidimai išnyks kartu su pačiais prietaisais. 

Tačiau Lietuvos kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys užtikrino, kad prievolė laikytis kelių eismo taisyklių niekur nedingsta, o jau „nusifotografavę“ pažeidėjai taip pat nepraslys pro pareigūnų akis.

Jis sugriovė tarp vairuotojų sklandantį mitą, kad jei bauda neatėjo per pusmetį nuo „nusifotografavimo“, ji nebeateis visai ir atskleidė, kad pažeidimo galiojimo laikotarpis – gerokai ilgesnis.

„Taip, jie sulauks policijos dėmesio. Protokolui surašyti pagal įstatymą yra skiriami dveji metai. Taip kad tam yra gana ilgas laikotarpis“, – užtikrino V.Grašys.

Pareigūnas pabrėžė, kad policija ir toliau tikrins vairuotojų greitį, dirbs nežymėtais automobiliais bei naudos turimus nešiojamus greičio matuoklius. 

Išjungus esamus stacionarius greičio matuoklius keliuose liks tik 25 vidutinio greičio matavimo ruožai, miestuose esantys greičio matuokliai bei policijos automobiliuose įmontuota greičio matavimo įranga.

V.Grašys vylėsi, kad vairuotojai bus sąmoningi ir laikysis greičio ribojimų, nes jie keliuose išdėstyti dėl visų saugumo.

Veikė ilgiau, nei galvojo

Netrūko ir vairuotojų, klaidingai supratusių iki kada stacionarūs greičio matuokliai veikia. Paskelbus, kad LAKD sutartis dėl radarų priežiūros galioja iki vasario 11 dienos, dalis vairuotojų pamanė, kad pirmadienį radarai jau nebeveiks. Tačiau ši klaida KET nepaisantiems vairuotojams taps brangia pamoka.

Greičio matuoklius prižiūrinčios įmonės „Fima“ Technologijų ir inovacijų departamento direktorius Rokas Šlekys patvirtino, kad sutartis su direkcija galioja iki vasario 11-osios imtinai, taigi ir pirmadienį radarai sėkmingai fiksavo greičio mėgėjus ir jų duomenis perdavė policijai.

„Šiandien jie veikia visą dieną“, – patvirtino pašnekovas.

Dienos pabaigoje radarai bus išjungti, bet per naktį iš kelių nedings.

R.Šlekys aiškino, kad tiek daug prietaisų išmontuoti nėra taip paprasta, darbui keliuose reikalingi leidimai bei pasiruošimas, kad nebūtų trukdoma eismui. 

Išmontuoti greičio matuokliai kol kas nebus pakeisti niekuo. LAKD vadovas V.Andrejevas tvirtino, kad direkcija ruošiasi įsigyti naujų greičio matuoklių ir vidutinio ir momentinio greičio matavimams, tačiau kol kas nėra paskelbtas nė vienas viešųjų pirkimų konkursas tokiai įrangai pirkti. 

Pernai LAKD buvo paskelbusi vieną konkursą 30-čiai stacionarių matuoklių, bet jis spalį buvo nutrauktas, nes esą nebereikia prie sąlygų priskirtų apsauginių tvorelių.

R.Šlekys neslėpė, kad daug apie ateitį kalbanti direkcija jau seniai neskelbė jokių konkursų įrangai pirkti. „Tikrai taip, mes laukiam tų konkursų. Trejus metus nėra įvykęs joks konkursas, kad būtų perkama kažkokia sistema. Bandymų buvo vis skelbti konkursą, bet nieko neįvyko, išskyrus vidutinio greičio matavimo sistemos įrengimo konkursą“, – sakė jis.

Greičio viršytojų – šimtai tūkstančių

Greičio viršijimas Lietuvoje yra didžiulė problema. „Per 2018 metus kelių policija pradėjo administracinę teiseną daugiau kaip 400 tūkst. atvejų būtent dėl greičio viršijimo“, – atskleidė V.Grašys.

Niekam nebuvo didelė paslaptis, kad stacionarių greičio matuoklių vietos daugybei vairuotojų puikiai žinomos ir greičio viršytojai, pristabdę prieš radarą, už jo vėl stipriau nuspausdavo akceleratorių. 

Tačiau dauguma įrenginių buvo pastatyti netoli gyvenviečių, tad ir greičio sumažinimas trumpam buvo vertinamas kaip gera apsaugos priemonė. O ir nepaisant apie matuoklius perspėjančių kelio ženklų, radarai kasmet užfiksuodavo dešimtis tūkstančių greičio viršytojų.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.