Aptiko rimtą įstatymų spragą: konfiskuotų automobilių aikštelėje – neįtikėtinas „turtas“

Sužinojęs, kad jo automobilis bus konfiskuotas, savininkas valstybei gali palikti tik griaučius. 

Sužinoję, kad automobiliai bus konfiskuojami, vairuotojai neretai juos nuardo ir specialiai sugadina svarbius mazgus.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Sužinoję, kad automobiliai bus konfiskuojami, vairuotojai neretai juos nuardo ir specialiai sugadina svarbius mazgus.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuotas transporto priemones parduodančios kompanijos „Sauda“ vadovas Saulius Kundrotas.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuotas transporto priemones parduodančios kompanijos „Sauda“ vadovas Saulius Kundrotas.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuotų automobilių pardavimo vadybininkas Erikas Kozlovskis.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuotų automobilių pardavimo vadybininkas Erikas Kozlovskis.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
„Lexus RX“ savininkas atidavė konfiskuojamo automobilio kėbulą, tačiau jam už tai niekas negresia.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
„Lexus RX“ savininkas atidavė konfiskuojamo automobilio kėbulą, tačiau jam už tai niekas negresia.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
„Volkswagen Golf“ savininkas sulankstomą kabrioleto stogą nupjovė kampiniu šlifuokliu. <br> J. Stacevičiaus nuotr.
„Volkswagen Golf“ savininkas sulankstomą kabrioleto stogą nupjovė kampiniu šlifuokliu. <br> J. Stacevičiaus nuotr.
„Volkswagen Golf“ savininkas sulankstomą kabrioleto stogą nupjovė kampiniu šlifuokliu. <br> J. Stacevičiaus nuotr.
„Volkswagen Golf“ savininkas sulankstomą kabrioleto stogą nupjovė kampiniu šlifuokliu. <br> J. Stacevičiaus nuotr.
„Volkswagen Golf“ savininkas sulankstomą kabrioleto stogą nupjovė kampiniu šlifuokliu. <br> J. Stacevičiaus nuotr.
„Volkswagen Golf“ savininkas sulankstomą kabrioleto stogą nupjovė kampiniu šlifuokliu. <br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Konfiskuoti automobiliai pardavimo aikšteles dažnai pasiekia nuardyti ir apgadinti.<br> J. Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (42)

Lrytas.lt

Apr 10, 2019, 11:27 AM, atnaujinta Apr 10, 2019, 4:53 PM

Ne tik gali, bet ir palieka – konfiskuotų automobilių aikštelės pilnos griaučiais paverstų visureigių, mašinų išspardytais stiklais bei žibintais ir tyčia suniokotų taip, kad konfiskuotas automobilis tinka tik į metalo laužą.

Automobilio konfiskavimas turėtų būti didelė bausmė ne pirmą kartą įkliuvusiems neblaiviems vairuotojams, tačiau realybėje daugybė jų tik pasityčioja atiduodami išardytą ir bevertę mašiną.

Situacija visiškai nevaldoma ir netgi už mašinų pardavimą atsakinga Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pripažįsta – kiek paimama transporto priemonė bus išnarstyta, dabar priklauso tik nuo žmogaus sąžiningumo. 

O praktika rodo, kad lietuviai linkę šia įstatymų spraga naudotis.

Liko tik metalo laužas

Be ratų, žibintų, buferių ir akumuliatorių, su išdaužytais langais, sudraskytais sėdynių apmušalais ir tuščia ertme ten, kur kadaise buvo garso sistema – tokia yra daugelio mašinų, kurios pasiekia konfiskuotų automobilių aikšteles, būklė.

Pagal sutartį su VMI konfiskuotas transporto priemones parduodančios kompanijos „Sauda“ vadovas Saulius Kundrotas apsilankiusiems žurnalistams parodė ir ryškiausią pavyzdį. 

Šalia tvoros stovi juodas automobilio rėmas, kuriame likęs tik suskilinėjęs priekinis stiklas. Visai neseniai tai buvo prabangus „Lexus RX“ visureigis, tačiau dabar – tik metalo laužas. 

VMI vertinimu, jo kaina siekia 47 eurus 50 centų, tačiau metalo supirkėjams tai per brangu. 

Konfiskuotų automobilių pardavimo vadybininkas Erikas Kozlovskis sakė, kad šiuo atveju bandė atlikti tyrėjo darbą. 

Jis internete rado nuotraukas, kaip atrodė „Lexus“ visureigis, kai vairuotojas per reidą įkliuvo pareigūnams. Automobilio būklė buvo puiki, o vertė siekė 8 tūkst. eurų. 

Vyras mokesčių inspekcijai parodė ir rastas nuotraukas, ir palyginimą, kokią konfiskuotą mašiną gavo – tai buvo tik metaliniai griaučiai.

„Nusiunčiau jiems surinktą informaciją su įrodymais, bet niekas į tai nesureagavo“, – liūdnai konstatavo E. Kozlovskis. 

Vairuotojai daro, ką nori

S. Kundrotas piktinosi, kad tokiais atvejais pareigūnams lieka tik stebėti. 

Tačiau jis žino, kodėl taip vyksta: bausti už tokį elgesį policija negali, nes kol įsigalioja teismo sprendimas, asmuo yra transporto priemonės savininkas ir su savo turtu gali daryti, ką nori.  

Įmonės vadovas prisiminė, kad anksčiau tvarka buvo kitokia. 

2008 metais įvedus konfiskavimą už vairavimą išgėrus nuo pažeidimo protokolo surašymo momento automobilis stovėdavo saugojimo aikštelėje. 

Anot pašnekovo, tai leido išlaikyti tvarkingas mašinas, tačiau praėjusiais metais policija atsisakė saugojimo aikštelių ir viskas apsivertė. 

Sustabdžius pažeidėją transporto priemonė lieka pas jį, o paimama tik įsigaliojus teismo sprendimui, kas gerokai užtrunka.

„Dažnai nutinka taip, kad VMI neberanda tų mašinų ir kreipiasi į antstolius, kurie turi važinėti po visą Lietuvą ir jų ieškoti. 

Kai galiausiai randa, transporto priemonės būna visiškai išardytos“, – kalbėjo įmonės direktorius. 

Nepalieka net raktelių

S. Kundrotas pastebėjo, kad aikštelėje stovintis išrengtas „Lexus“ – naujausias, bet anaiptol ne pirmas toks automobilis. 

Praėjusiais metais jie turėjo tokį patį pliką BMW X6, o kiek anksčiau – „Mercedes–Benz“ visureigį. 

„Visų šių automobilių kainos siekė keliolika tūkstančių eurų, o mokesčių inspekcijai juos teko parduoti taip metalo laužą“, – konstatavo pašnekovas. 

Anot jo, dažnai pasitaiko atvejų, kai ne tik nuardomos detalės, bet ir sugadinama, kai kas liko. 

Retas konfiskuotas automobilis turi akumuliatorių ar lengvųjų lydinių ratlankius, dažnai jie būna su plikomis padangomis. 

E. Kozlovskis pastebėjo, kad žmonės elgiasi įvairiai – vieni būna geranoriški, o kiti neatiduoda net raktų.  

„Būna, kad į variklį pripurškia statybinių putų, taip pat išardo ir iškomplektuoja. 

Aš dar galiu suprasti, jei grotuvas neoriginalus – išsiėmė, nes pirko atskirai, bet išardomi ir tie, kurie buvo automobilio komplektacijoje“, – sakė pašnekovas. 

Konfiskuotose mašinose žmonės sumontuoja pigesnes sėdynes, pakeičia ratus. Aikštelėje vienas automobilis stovi be vairo. 

Kitas – trečios kartos „Volkswagen Golf“ kabrioletas, kurio sulankstomas stogas tiesiog buvo nupjautas su kampiniu šlifuokliu.

Nuostoliai – ne tik finansiniai

E. Kozlovskis sakė, kad oficialiai už tokį elgesį konfiskuotų mašinų savininkai turėtų atsakyti, tačiau nėra numatyta, kas turėtų tai kontroliuoti, todėl visi tik stebi iš šalies. 

„Mūsų valstybinės institucijos visiškai pasimetusios – jos nieko nedaro. 

Dabar žmogus išardo visą savo automobilį ir jam tai niekuo negresia, nors bent jau teoriškai – turėtų už tai atsakyti“, – kalbėjo jis.

E. Kozlovskio teigimu, dar nebuvo nė vieno atvejo, kai prieš konfiskaciją mašiną išnarstęs asmuo už tai sulauktų kokios nors nuobaudos. 

Iš ta pačia veikla kituose šalies miestuose užsiimančių kolegų jis girdėjo neįtikėtinų istorijų. 

Buvo atvejis, kai prie vairo neblaivus sulaikytas vyras kitą dieną iš policijos pasiėmė automobilį, o vakare vėl būdamas girtas žuvo avarijoje. 

E. Kozlovskis taip pat prisiminė kuriozišką nutikimą. 

Policija sustabdė neblaivų vairuotoją ir vienas iš pareigūnų neatsargiai užsiminė, kad tai jau antras toks pažeidimas per metus, todėl automobilis bus konfiskuotas. 

„Sužinojęs, kad taip nutiks, jis kartu su kartu važiavusiais bendražygiais išdaužė automobilio žibintus ir stiklus. Vėliau jis pats tą mašiną ir nusipirko“, – pasakojo vadybininkas.

Pasikliauna sąžiningumu

VMI nepriemokų administravimo departamento direktorė Irina Gavrilova paaiškino, kad inspekcijos atstovai apžiūros ir perėmimo dokumentus pildo, kai nuvyksta perimti konfiskuotos transporto priemonės.

Tą jie daro tik po to, kai įsiteisėja atitinkamas teismo sprendimas.

I. Gavrilova pripažino, kad inspekcija šiuo atveju neturi jokių įrankių ir poveikio priemonių, kaip išvengti automobilių apgadinimo. 

„Jei transporto priemonės sulaikymo metu jos techninė būklė nežinoma, tai apsisaugoti nuo transporto priemonės galimo sugadinimo neįmanoma. 

Viskas priklauso nuo asmens, iš kurio VMI pasiima transporto priemonę, sąžiningumo“, – konstatavo pašnekovė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: sulaikyti asmenys, įtariami L. Volkovo užpuolimu